Edu

Disseny tecnopedagògic: història i professionalització

  • Period: Oct 8, 1400 to

    De la poedagogia al disseny tecnopedagògic

  • Oct 8, 1500

    IMPREMTA

    IMPREMTA
    Invenció de la impremta com a un mètode mecànic de reproducció de textos i imatges sobre paper.
  • Comenius

    Comenius
    Comenius(1592-1641): creador del llibre text. El seu mètode d'ensenyament es basa en l'observació.
  • Pestalozzi

    Pestalozzi
    Pestalozzi (1749-1827): precursor de l'escola Activa. Creador de l'Escola Primària Popular Pública.
  • John Dewey

    John Dewey
    John Dewey (EEUU 1879-1952): respresentant de l'Escola Activa i de l'Educació per a la Democràcia. Les seves aportacions encara són vigents un segle més tard. Molt innovador per l'època ja que donava una visió més pràctica i adaptada a les necessitas socials de l'educació.
  • Jean Piaget

    Jean Piaget
    Jean Piaget (1896-1980 Ginebra) : figura clau del constructivisme. Per ell la intel·ligència té dues característiques:
    - l'organització i l'adaptació
    - l'assimilació i l'acomodació
  • Vygotsky

    Vygotsky
    Vygotsky (1896-1934 Rússia): una de les seves grans aportacions va ser la ZDP, zona de desenvolupament proper.
  • Behaviorista

    Behaviorista
    Behaviorista: corrent psicològica que s'entén com la interecció constituida entre l'individu i el seu ambient físic, biològic i social.
  • Constructivisme

    Constructivisme
    Constructivisme: considera l'ésser humà com a constructors actius de la seva realitat i experiència. Els individues creen sistemes de significats que donen sentit al seu món, construint així la seva personalitat.
  • Howard Gardner

    Howard Gardner
    Howar Gardner (USA 1943): teoria de les intel·ligències múltiples.
  • Glaser

    Glaser
    Glaser (1962) introdueix les necessitats de l'alumnat en el disseny dels recursos i estratègies d'aprenentatge.
  • Cognitivisme

    Cognitivisme
    El Cognitivisme s'encarrega de l'estudi de la cognició, és a dir dels processos mentasls implicats en el coneixement; com les persones perceben, recorden, pensen, parlen i resolen problemes.
  • ORDINADOR PERSONAL

    ORDINADOR PERSONAL
    Ordinador personal o PC: està dissenyat en per ser utilitztat per una persona ala vegada.
  • TELÈFON MÒBIL

    TELÈFON MÒBIL
    Telèfon mòbil: és un dispositiu inal·làmbric electronic que accedeix als serveis de ret de telefonia mòbil.
  • ORDINDADOR PORTÀTIL

    ORDINDADOR PORTÀTIL
    Ordinador portàtil: és un ordinador personal mòbil o trasnportable, normalment pesa poc. Realitza les mateixes funcions que un ordinador de taula, amb la mateixa capacictat i amb l'avantatge del seu pes i que pot estar una estona sense estar endollada a la corrent.
  • Dick i Carey

    Dick i Carey
    Dick i Carey: DI és un procés on es planifica l'ensenyament. (necessitats, objectius, materials i activitats)
  • INTERNET

    INTERNET
    Internet: tot i ser creat abans, internet a l'educació apareix a posteriori. Són reds de comunicació interconnectades. El que ha tingut més influència ha estat el WWW.
  • TABLET

    TABLET
    Tablet: és un tipus d'ordinador protàtil, més gran que un telèfon mòbil. De pantalla tàctil, sense necessitat de teclat físic.
  • Piskurich

    Piskurich
    Pisckurich (2000): ID són unes regles que han de deixar clar com ha de ser l'acció formativa a desenvolupar i quins són els objectius de la formaició.
  • George Siemens

    George Siemens
    George Siemens (2005): estudia l'ensenyament a la societat digital en un context canviant. Impulsor del Connectivisme.
  • Connectivisme

    Connectivisme
    Connectivisme: és una teoria de l'aprenenetatge en l'era digital. Es basa en les limitacions del Conductisme, el Constructivisme i el Cognitivisem per explicar com la tecnologia afecta a la manera a la qual vivim, ens comuniquem i aprenem.
  • Smith i Ragan

    Smith i Ragan
    Simth i Ragan (2005): afegeixen el concepte recursos informatius i d'avaluació als ja citasts per Dick i Carey ( principis d'ensenyament-aprenentatge, materials, activitats)
  • PISSARRA DIGITAL

    PISSARRA DIGITAL
    Pissarra digital: és un ordinador connectat a un videoprojector, que mostra la señal de l'ordinador sobre una superfície llisa i rígida, sensible al tacte o no, es poden fer anotacions manuscrites sobre qualsevol imatge proyjctada, guardar-les, imprimir´les, enviar-les por correo electrònic . La interactivitat amb la imatge és el que la diferencia amb una pissarra normal.
  • Willis

    Willis
    Willis (2009) ID vist des de dues perspectives:
    - es fa èmfasi en els principis i teories de l'aprenentatge i tria de les estratègies pedagògiques més adequades.
    - pendre les desicions i desenvolupar els recursos educatius.
  • Richey i altres

    Richey i altres
    Richey i altres (2011) aporten una visio més realista i aglutinadora que organitza els conceptes , processos i recerca que hi ha entorn DTP. Hi ha sis dominis que impacten en les fases tradicionals del disseny.
  • SMARTPHONE

    SMARTPHONE
    Smartphone o telèfon intel·ligent: és un telèfon mòbil construit sobre una plataforma informàtica mòbil i amb més capaciatat de computació i connectivitat. S'utilitza intel·ligent pel fet que es pot utilitzar com un ordinador de butxaca.