-
O estilo precedente: Impresionismo e postimpresionismo
No derradeiro terzo do século XIX desenvolvéronse en Europa dous movimentos artísticos cultivados especialmente por pintores: o Impresionismo e o Postimpresionismo. -
Period: to
AS PRIMEIRAS VANGARDAS
Durante a primeira metade do SXX non existe un movemento único non dominante nas artes plásticas seno que a principal característica da época é a renovación continua das linguajes artísticas. Os acontecimentos políticos, os cambios sociais, a renovación científica, as novas formas de expresión artística como a fotografía ou o cine... influirán na aparición dos denominados ISMOS entre os que destacan os que cronológicamente se mostrarán a continuación. -
FAUVISMO
Do francés "fauves(feras), foi o calificativo que lle Deron os críticos aos pintores que utilizaban unha forte violencia cromática nas suas obras. Supuso unha reacción contra o impresionismo, dando protagonismo á cor sobre o obxecto. Destacan Henri Matisse, Albert Marquet, Raoul Dufy, André Derain e Maurice de Vlaminck. -
EXPRESIONISMO
Este ismo caracterízase polo tratamento de emociona e sentimentos do ser humano desde o punto de vista subxectivo do mundo interior do artista. Desta o gusto destes artistas polas situación psicológicas negativas como a angustia, o miedo...
Con precedentes nas figuras de Edvard Munch e James Ensor, formouse principalmente en torno a dos grupos: Die Brücke e Der Blaue Reiter (Vasili Kandinski, Franz Marc... -
CUBISMO
Este movemento baseouse na deformación da realidade mediante a destrución da perspectiva espacial de orixe renacentista, organizando o espazo en función dunha trama xeométrica, con visión simultánea dos obxectos, unha gama de cores frías e apagadas, e unha nova concepción da obra de arte, coa introdución da colaxe. A figura principal deste movemento foi Pablo Picasso xunto a Georges Braque. -
FUTURISMO
Movemento italiano que exaltou os valores do progreso técnico e industrial do século XX, destacando a búsqueda por plasmar a sensación de velocidad e dinamismo como expresión da rapidez coa que se suceden nos acontecimientos da vida.
Destacan en pintura Giacomo Balla e Gino Severini, e Umberto Boccioni en escultura. -
Abstracción
Lógrase pola combinación de formas e cores sen relación coa realidad visual. A arte perde todo aspecto real e de imitación da natureza para centrarse na simple expresividade do artista, en formas e cores que carecen de calquera compoñente referencial. Iniciado por Kandinski, foi desenvolto polo movemento neoplasticista (De Stijl), con figuras como Piet Mondrian e Theo van Doesburg. -
Dadaísmo
Movemento de reacción aos desastres da guerra. O dadaísmo supuxo unha formulación radical do concepto de arte, presenta nunha linguaxe subversiva, onde se cuestionan tanto as temáticas como as técnicas tradicionais da arte, experimentando con novos materiais e novas formas de composición, como a colaxe, a fotomontaxe e os ready- made. Destacan Hans Arp, Francis Picabia, Kurt Schwitters e Marcel Ducham -
Surrealismo
Puxo especial énfase na imaxinación, a fantasía, o mundo dos soños, cunha forte influencia da psicanálise, como se percibe no seu concepto de “escritura automática”, pola que tentan expresarse liberando a súa mente de calquera atadura racional, mostrar a pureza do inconsciente. A pintura surrealista moveuse entre a figuración (Salvador Dalí, Paul Delvaux...) e a abstracción (Joan Miró, André Masson, Yves Tanguy). En escultura destacan Henry Moore, Constantin Brancusi... -
O estilo posterior: As posvangardas artísticas