-
El jurament dels Horacis - Jacques Louis David
· Pertany al Neoclacissisme
· Pintura a l'oli
· Parla sobre la pàtria, i sobre com s'ha de defensar -
Period: to
Neoclacissisme
· El seu objectiu és recuperar els elements artístics de l'antiga Grècia, a través d'escultura i arquitectura.
· Comença la consciència individualista.
· Vol ser el contrari dels estils antecedents, és a dir, el barroc i el rococó.
· Se substitueixen els elements decoratius dels quadres per elements simbòlics, pel que n'hi ha menys.
· Es torna a les composicions clàssiques.
· S'utilitzen temes històrics, normalment mitologia grega o història romana. -
La mort de Sardanàpal - Eugène Delacroix
· Fa servir el color com a exaltació del sentiment
· Desapareix completament la línea
· Delacroix tenia molta influència de Rubens -
Period: to
Prerafaelisme
· Comença sent un grup que va en contra de l’evolució que estava tenint l’art en aquell moment.
· Presenten nous models per l'art.
· Estudiaven atentament la naturalesa per saber com expressar la seva essència.
· Representaven la grandesa en els sentiments en les dones.
· Tenien valors "cavallersos", és a dir: Noblesa i bondat.
· L'entorn, la societat, representava la luxúria, l'ambició, la crueltat i la maldat. Creaven atmosferes asfixiants.
· Acaba per la mort d’un dels seus creadors -
Period: to
Realisme
· Hi havia uan gran solidaritat obrera
· Es comencen a representar temes reals, en comptes de realitats idealitzades, com es feia en el romanticisme.
· Es crea una nova concepció de la bellesa. Es diu que qualsevol objecte té la seva pròpia bellesa.
· Apareix la fotografia com a mitjà artístic.
· Com a consequència de l'academicisme es crea el "Saló dels rebutjats" on tots els artistes realistes poden exposar obres amb temes i tècniques lliures.
· Hi ha un canvi en totes les formes d'art. -
Enterrament a Ornans - Gustave Courbet
-
Period: to
Romanticisme
· Es busca tenir llibertat creadora.
· Exalta els sentiments, tant els postius com els negatius. Se centra en la representació de la foscor de l'ésser humà.
· Els temes principals són la mort i l'individualisme.
· La majoria de les obres passen en la natura.
· Es barrejen diferents tècniques, desapareix la línia i es potencia el color.
· S'innova en composicions i textures. -
Ofelia - John Everett Millais
· Aquest quadre representa un dels personatges principals de "Hamlet", de Shakespeare
· Es realça la "bellesa" del moment fent servir una estètica romanticista
· La natura té un paper principal en el quadre
· John Everett Millais va ser un dels fundadors de la societat Prerrafaelita -
La casa vermella - Philip Webb i William Morris
· L'exterior d'aquesta casa és semblant a la d'un castell, amb l'exterior decorat amb vitralls.
· La gran majoria dels seus mobles van ser fets a mà.
· La intenció de la casa també era ser funcional, ja que inicialment anava a ser utilitzada només d'estudi.
· El jardí es una part important, ja que contribuiex a la sensació de calidesa que es busca. -
Period: to
Impressionisme
-
Impressió, Sol naixent - Claude Monet
-
Period: to
Arts and Crafts
· Es busca una obra d'art tvotal, però la seva forma principal és l'arquitectura.
· Sorgeix com una revolució a l'arquitectura industrial del moment, ja que era molt freda i poc estètica.
· Utilitzen materials nobles i prima l'artesania.
· Volen apropar l'artesania, el sentiment de "casa" a les classes baixes.
· Es veuen obligats a oblidar-ho, ja que els materials primaris eren massa cars.
· Els seus edificis eren lluminosos. Utilitzaven colors càlids o foscos, diferents tipus de fusta... -
Period: to
Modernisme
· És una corrent principalent d'arquitectura
· Començen els edificis "prefabricats", ja que sorgeixen necessitats noves de la polació.
· Sorgeixen dues corrents principals: Els arquitectes i els enginyers
· Els arquitectes tenien un gran sentiment nacionalista. Es basaven en l'arquitectura del passat, fent servr estils de tradició històrica i nacional.
· Els enginyers tenien un sentiment de progrés i modernitat.
· Feien servir materials nous: Ferro vidre i formigó. -
Torre Eiffel - Gustave Eiffel
· Estructura metàlica característica de l'època.
· Va ser un dels edificis més significatius del moviment i encara ho és en l'actualitat.
· Representa modernitat i futur, pel que és obra dels enginyers.