-
6 BCE
Naixement de Jesús
Naixement de Jesús de Nazaret en Palestina -
6
El territori de Judea es converteix en una provincia de l'Imperi Romà
El territori de Judea es converteix en una provincia de l'Imperi Romà -
14
Cesar emperador de Roma
Tiberi Julio Cèsar August va ser el segon emperador romà. -
19
Els jueus son expulsats de Roma
Els jueus són expulsats de Roma -
27
Comença la predicació de Joan el Baptista
Va ser un predicador ambulant jueu de Jesús de Natzaret, nascut a la fi del segle i a. C.1 -
29
Comença la predicació de Jesús i crida als seus primers deixables
Comença la predicació de Jesús i crida als seus primers deixebles -
29
Jesús es batejat
Jesús va ser batejat per Joan el Baptista convertint-se en el Crist. -
29
Primer miracle de Jesús en les Bodes en Canà
Evangeli de Juan 2:1-11. Aquest passatge descriu el primer miracle realitzat per Jesús, en unes noces en Caná de Galilea a la qual també assistien la seva mare i els seus deixebles. En un moment donat va faltar vi, per la qual cosa María va dir als servents que fessin el que Jesús digués. Aquest va disposar que s'omplissin d'aigua sis tinajas de pedra destinades a purificacions, però en revisar el contingut, l'aigua s'havia transformat en un vi de gran qualitat. (Jn 2,1) -
33
Jesús és arrestat i crucificat
Jesús és arrestat i crucificat, sota el mandat de Ponça Pilat. -
33
Jesus ressuscita
Jesús ressuscita i es manifesta als seus apòstols en diferents llocs de Jerusalem -
36
Pedro, Pablo i Jacobo o Santiago es converteixen en liders
Pedro, Pablo i Jacobo o Santiago es converteixen en líders de l'Església Primitiva -
37
Saulo de Tars es converteix al cristianisme
Pablo de Tars, de nom jueu Saulo de Tars o Saulo Pablo, i més conegut com a sant Pau, és anomenat l'«Apòstol dels gentils». Redactor d'alguns dels primers escrits canònics cristians —incloent el més antic conegut, la Primera epístola als tesalonicenses—, Pablo constitueix una personalitat de primer ordre del cristianisme primitiu, i una de les figures més influents en tota la història del cristianisme. -
48
Concili de Jerusalem
48-49 Concili de Jerusalem, primer concili cristià; entre els participants destaquen Pedro i Pablo; presidit per Jacob, s'acorda la doctrina respecte a la circumcisió i les Lleis dietètiques pels apòstols i preveres, escrits en una carta dirigida a "els germans d'origen gentil a Antioquia, Síria i Cilicia" (Fets 15) -
56
Pablo escriu Primera Epístola als Corintis
La Primera epístola als corintis (abreujat 1 Co) és un llibre del Nou Testament de la Bíblia. És una carta escrita per Pablo de Tars a la comunitat cristiana o Església de Corint.Va ser escrita des de Éfeso1 prop del temps de la Pasqua en el tercer any del viatge de Pablo allí, sobre l'any 54 després de Crist, quan planejava visitar Macedònia per a més tard tornar a Corint -
60
Pablo empresonat a Roma (Fets 28:16)
Quan arribem a Roma, el centurión va lliurar els presos al prefecte militar, però a Pablo se li va permetre viure a part, amb un soldat que li custodiés. -
64
Gran incendi de Roma
Gran incendi de Roma, iniciat per Neró qui va culpar als cristians pel fet -
65
Comença a escriure els quatre Evangelis
És el període en el qual els quatre Evangelis, Fets dels Apòstols, Apocalipsis i la resta de les epístoles són escrits. Quan Pedro és martiritzat ja estaven escrits almenys tres evangelis (Mateo, Marcos i Lucas). -
66
Primera guerra judeo-romana
Comença la Primera guerra judeo-romana que resulta en la destrucció del Segon Temple d'Herodes -
313
Té lloc l'Edicte de Tolerància (Edicte de Milà) de l'emperador Constantí I el Gran
Es coneix com a Edicte de Milà a un document signat l'any 313 pels governants de l'Imperi romà que va atorgar llibertat de cultes a totes les religions, inclosa la cristiana dins de l'Estat romà -
325
Es condemna l'arrianisme en el Concili de Nicea I
L'arianisme és un corrent religiós cristià del segle iv considerat heretgia pel catolicisme. Es basa a negar la divinitat de Jesús com a fill de Déu, doctrina condemnada al concili de Nicea (entre d'altres), després del qual perdé seguiment a Orient, si bé continuà gaudint de popularitat entre els pobles germànics fins al segle vii.