-
Fauvisme i Expressionisme
Fauvisme:
- Color com a element més important
- Pinzellades soltes i grans superfícies acolorides
- Temàtica varidada; quotidiana, natural, retrats, paisatges... Autors: Vlaminick / Matisse
Obres: Retrat de Derain Expressionisme:
- Color i objecte expressen sentiment i desig
- Temàtica es basa en la crítica de la societat
- Expressen sentiment cap a l'espectador Obres: Escena Callejera en Berlin (1913) Autors: Ludwing / Brücke -
Cubisme
Moviment impulsat per P. Ruiz Picasso amb l'obra "Senyoretes d'Avinyó".
- Punts de vista canviants i diversos
- Fragmentació de rostres i espais
- TemàtIca variada; retrats i objectes quotidianis Obra: Ampolles i Peixos (1910) Autors: Cézanne Picasso Braque Juan Gris Gargallo -
Futurisme
- Trencament de l'art del passat i s'inicia de nou l'art amb la tecnologia per davant
- Prohibeixen la representació dels sentiments com la principal temàtica de les obres de l'estil
- La gama de color és molt variada i utilitzen quasi bé tot el cercle cromàtic
Obra: Elasticitat (1912) -
Abstracte / Abstracció
- No importa la figura o elements representats sinó el color i la forma d'aquests.
- Gran expressivitat en les obres de l'estil
- Predomini del significat de l'obra respecte a la tècnica i material
Obres: Arbol Gris Avión Volando Globo Rojo -
Composició IV - Kandinsky - Abstracte
- Conflicte de gama de colors entre el blau i el groc.
- Predomini de línies rectes respecte a les corves
- Predomini a parts iguals del color i el dibuix que aquest delimita les formes del quadre aportant dinamisme i moviment.
-
Formes Úniques de Continuitat en l'Espai - Boccioni - Futurisme -
- Simetria tancada, desproporcionat
- Predomini de línies corbes i inclinades respecte les línies rectes
- Perspectiva múltiple
- Hi ha trets innacabats i donen efecte de clarboscur
- Gran dinamisme i expressivitat en l'obra escultòrica
-
Dadaisme
- Escandalitzen la burgesia com a principal tema de les representacions artístiques
- Utilitzen el fotomontatge per tal de representar la realitat
- Fan servir materials de rebuig com per exemple sorra, deixalles... com a material
- Es questionen totalment el concepte d'allò que és art i se'n riuen d'ell.
Obres: C.H.O.O.Q Estoig d'una DA Fuente -
Surrealisme
- Incorporació d'una temàtica sexual en les obres, abans no es realitzava aquests temes
- Trenquen les convencions socials amb espressió i grans mentires
- Pinten tots els espais buits i en formes allargades
Autors: Dalí Miró Ernst -
Persistència de la Memòria - Dalí - Surrealisme -
- Divisió irreal del quadre en dues parts a través de la línia a l'horitzó
- Gran gama de colors amb ús variat del cercle cromàtic
- Llum brillant creant ombres i alhora separa les dues parts de l'obra sense simetria
-
Profeta - Pablo Gargallo - Cubisme -
- Punt de vista canviant i divers (multiperspectiva)
- Contrast entre l'espai total i els elements
- Moviment ràpid, aixecant les mans donant ordre als seus subdits.
- Predomini de les línies corbes respecte les línies rectes.
- Contrast de textura, ho veiem amb la barba, túnica...
-
Nit de Lluna - Cristòfol - Surrealisme
- Línies verticals dominants amb harmonia junt amb les horitzontals
- Ús d'elements com la fusta representats com si fos una obra pictòrica
- Volum i espais contrastant la vitrina que hi ha representada.
-
Guernica - Pablo Ruiz Picasso - Cubisme -
- Va ser representada per fer un homenatge a un fet de la Guerra Civil Espanyola com va ser el Bombardeig de Guernica (1937)
- Predomina el significat respecte la pintura. El significat explica la expressivitat dels personatges i la seva gran simbologia.
- La expressivitat el pintor la representa deformant els cosos i rostres dels personatges
- Predominen les línies rectes i gràcies a elles, aporten moviment i tensió a la obra.
-
Informalisme
- Experimentació, mai pintaven res pensat anteriorment i sempre improvitzaven
- Eliminen tant les formes geomètriques com figuratives
- Tècniques i materials variats com per exemple lasorra,el guix, fusta i el collage, grattatge...
-
Expressionisme Abstracte
- El pintor realitza les seves obres més que amb la mà amb tot el seu cos
- Totalment espontani, improvitzant totes les obres, sense esbossos prèvis i una expressió totalment lliure per part del pintor
- Grans formats en les obres
- Utilització de "all over" que significa pintura embolcallant
-
Número 1 - Pollock - Expressionisme Abstracte -
- Utilitza tota la seva superfície per tal de pintar el quadre, és a dir, no deixa cap troç sense pintar, la tècnica és all-over (tot cobert)
- Mola expressivitat en la obra
- Eliminació del dibuix i ús de la gama de color variada
- Podem veure com pinta el pintor a través del ritme que utilitza.
-
Pop Art
- La temàtica del Popart és l'expressió de la societat de consum amb la representació dels objectes industrials, cartells, imatges...
- Eliminen totalment els elements de la natura i evolucionen tot a una ciutat industrial
- No vol representar cap moviment en concret sinó que busca l'art sense una personalitat
Autors: Warhol Hamilton -
El marxisme sanarà els malalts - Kahlo - Surrealisme -
Obra que pertany a les II Avantguardes però en el surrealisme com estil
- Diagonals aporten dinamisme i alhora generen elements amb les mateixes característiques
- Predomini del dibuix i dels controns de les figures respecte el color
- Colors molt concrets com el vermell, el negre, el blau i el groc que alhora són colors imbòlics
- El quadre està diferenciat en dues parts; la part dreta representa el perill imperialista i a l'esquerra es veu el marxisme. -
Nou Realisme
-Realitat per tal d'expresar
- Colors molt senzills i alhora plans
- Segueixen els seus precursors (antecesessors)
- Utilitzen el cos com a eina de pintura Obres: Antropometria Menjars Hongaresos Autors: Klein Spoerri -
Sopa Campbell - Warhol - Pop Art
- Ritme concret i estàtic perquè les llaunes es repeteixen.
- No hi ha clarobscurs i s'eliminen gràcies a la llum
- Colors representats i utilitzats són els brillants, plans
- Predomini del color respecte el dibuix tot i que també és precís i molt concret
-
Minimal Art
- Formes geomètriques simples
- Colors plans i sense relleu
- Es veu representada la pinzellada en les obres dels pintors
- La forma és el contingut i per tant no hi ha significats realistes i totals
-
Art Conceptual
- Predomini de la idea respecte aquel objecte representat
- No volen plasmar una realitat
- Barregen allò escrit (narració) amb la representació pictòrica
-
Creu i R - Tàpies - Informalisme -
- Eliminació de la perspectiva però la creu dona profunditat
- Predomini de les línies verticals, horitzontals i entre elles formes línies sinuoses
- Reflecteix el pas del temps com en totes les obres de Tàpies
- La creu és la figura més important i on se situen els elements principals de l'obra
-
Dona i Ocell - Miró - Abstracte
Quadre que pertany a les II Avantguardes però amb l'estil abstracte
- Grans dimensions del quadre amb la tècnica nova del buidatge del formigó on aquest últim és el seu material.
- Dinamisme en la part superior de l'escultura però és nula en la part inferior
- Predomini de les línies verticals, corbes i arrodonides
- Significat molt important (explicació de com l'escultor interpreta la figura femenina i com aquesta s'uneix a l'home representat com un ocell i la unió donarà la vida. -
Elogi de l'Aigua - Chillida - Abstracte -
- Superfícies molt gran igual que el seu pes desproporcionat (54 tones) subjectat per cables d'acer en l'aire.
- L'obra és molt desproporcionada
- La temàtica i el significat són molt importants perquè la figura representa els dits intentant agafar l'aire (espai de l'obra on queda reflectida)
-
Maman - Bourgeois - Expressionisme -
- Les potes corbades a l'interior per tal de protegir donen una simetria i composició tancada de l'escultura
- Desproporció del cos de l'aranya respecte les petites potes que aporten equilibri
- Predomini de les línies corbes que aporten dinamisme
- El significat és molt important per l'escultor perquè fa un homenatge a la seva mare i també era la seva amiga. Diu que amb aquestes potes simbolitza la protecció que realitza ell a la seva mare.