Baixa (12)

GIACOMO PUCCINI

  • Inicis de la carrera i primeres òperes

    Inicis de la carrera i primeres òperes
    Després de l'estrena de Capriccio Sinfonico, Ponchielli i Puccini van considerar la possibilitat que la propera obra de Puccini fos una òpera.

    L'obra, Le Villi, es va inscriure en un concurs d'òperes d'un acte patrocinat per l'editorial de música Sozogno el 1883 (la mateixa competició en la qual Pietro Mascagni es revelaria guanyant el 1889 amb Cavalleria rusticana). Le Villi va ser rebutjada pel jurat, presidit per Ponchielli, amb la raó oficial que la partitura era il·legible.
  • Successió d'obres mestres.

    Successió d'obres mestres.
    La següent obra de Puccini va ser La bohème, una òpera en quatre actes basat en el llibre de 1851 d'Henri Murger, La Vie de Bohème. Es va estrenar a Torí el 1896, dirigida per Arturo Toscanini. En pocs anys, es va representar als principals teatres d'òpera d'Europa. Va ser un èxit de públic, i segueix sent una de les òperes més freqüentment realitzades. És considerada no només com una de les seves millors òperes, sinó que també com una de les òperes romàntiques més brillants mai compostes.
  • La malaltia avança

    La malaltia avança
    Fumador habitual, Puccini comença a ressentir-se de dolor a la gola a finals del 1923. Un diagnòstic de càncer de gola. Els metges que el tractaven a provar un tractament experimental anomenat radiació ofert a Brussel·les. Va morir el 29 de novembre de 1924 a causa d'una complicació durant el tractament. Ell comença a sagnar incontroladament, la qual cosa comportà un atac de cor.
  • Problemes matrimonials

    Problemes matrimonials
    Puccini va tenir matrimoni amb Elvira Gemignani el 1904, després d'haver viscut amb ella molts anys. Era una dona casada que havia fugit amb ell de Lucca a Milà, i Puccini es va casar després de la mort del marit. Al principi s'estimaven apassionadament. Després, venien les violentes disputes i van estar separats durant un cert temps.
  • Els personatges femenins.

    Els personatges femenins.
    A més de respondre a la melodia de Puccini, el públic també reacciona enfront dels seus personatges, i sobretot llurs heroïnes. Els personatges femenins de Puccini sempre van ser molt més convincents que els masculins.
  • Música

    Música
    Encara que Puccini és bàsicament conegut per les seves òperes, també per algunes peces orquestrals, música sacra, música de cambra i cançons per a veu i piano.
  • Òperes

    Òperes
    Le Villi (31 de març de 1884, Teatro Dal Verme, Milà - 1 acte)
    Edgar (21 d'abril de 1889, Teatro alla Scala, Milà - 4 actes)
    Manon Lescaut (1 de febrer de 1893, Teatro Regio, Torí - 4 actes)
    La bohème (1 de febrer de 1896, Teatro Regio, Torí - 4 actes)
    Tosca (14 de gener de 1900, Teatro Costanzi, Roma - 3 actes)
    Madama Butterfly (17 de febrer de 1904, Teatro alla Scala, Milà - 2 actes)
    La fanciulla del West (10 de desembre de 1910, Metropolitan Opera, Nova York - 3 actes)
  • Personalitat artística.

    Personalitat artística.
    Figura de proa del món operístic italià, Giacomo Puccini es va allunyar de la tendència dominant en la seva època, l'òpera verista. És difícil situar Giacomo Puccini en el panorama internacional, ja que la seva música, per la seva contínua evolució artística, no té la tensió innovadora de molts dels més grans compositors europeus de l'època.
  • Turandot "Nessun dorma" Luciano Pavarotti

    Turandot "Nessun dorma" Luciano Pavarotti
  • Biografía

    Biografía
    Va néixer a Lucca, Itàlia, el 22 de desembre de 1858, va ser fill d'una familia amb una llarga historia de músics eclesiàstics. Va ser un dels set fills de Michele Puccini i Albina Magi.
    Puccini va rebre una educació general al seminari de San Michele de Lucca, i després al seminari de la catedral.