1200px vicente lópez portaña   el pintor francisco de goya

Francisco de Goya

  • Neix a Saragossa

    Neix a Saragossa
    Francisco de Goya va néixer el 1746 en el si d'una família de mitjana posició social de Saragossa.
  • Period: to

    Neixament i Estudis

    Període: Rococó
  • Ingressa a l'Acadèmia de Dibuix a Saragossa

    Ingressa a l'Acadèmia de Dibuix a Saragossa
    Dirigida per José Luzán, un pintor del Barroc.
  • L'Adoració en Nom de Déu

    L'Adoració en Nom de Déu
    L'Adoració del nom de Déu o La glòria (1772) és una pintura al fresc de Francisco de Goya que decora el sostre del coret de la Basílica de la Mare de Déu del Pilar de Saragossa. L'obra, en la seva execució final, reflecteix els estereotips de la pintura religiosa catòlica de finals del Rococó.
  • La Verema

    La Verema
    La Verema és una pintura de Francisco de Goya conservat en el Museu del Prado i que és part de la sèrie de cartons per a tapissos que representaven les estacions. Correspon a una sèrie de cartons que Goya va pintar per als tapissos que anirien destinats al menjador del Príncep del Palau Reial d'El Pardo a Madrid. Va ser part d'un conjunt sobre les quatre estacions, tema típic del rococó.[1]
  • Period: to

    Pintor de la Cort

    Període: Neoclassicisme Nominat pintor de la Cort, va retratar múltiples escenes de famílies Burgeses com la de Carles III i Carles IV
    Tenien una gran profunditat psicológica i això queda reflectit en la personalitat dels retrats, utilitzant la perspectiva aèria.
  • Pintura religiosa - Neoclassicisme. (Els ducs d'Osuna)

    Pintura religiosa - Neoclassicisme. (Els ducs d'Osuna)
    Goya en els seus inicis com a pintor, es basa en el més bàsic del Neoclacissime, a destacar: "Els ducs d'Osuna": El llenç recull una escena familiar en la qual el senyor Pedro Téllez Girón, IX duc d'Osuna, amic i mecenes de Goya, apareix al costat de la seva esposa Josefa Alonso Pimentel i els seus quatre fills, els quals el pintor retrata amb gran dolçor i afecte, fruit de l'estreta relació que va tenir amb la família.
  • S'expandeix als autorretrats (Retrat del duc Alba)

    S'expandeix als autorretrats (Retrat del duc Alba)
    Goya s'expandeix i domina als autorretrats, encara de persones importants o de la cort. A destacar: "Retrat del duc Alba": Retrat del duc de Alba, 1795 (Museu del Prado). Gran aficionat a la música de cambra, apareix recolzat en un clave, on reposa una viola, el seu instrument favorit. Té a les seves mans una partitura de Haydn.
  • Period: to

    Li Diagnostiquen Sordesa

    Període: Romanticisme La seva sordesa va afectar i va girar totalment la seva forma d'art. Just als inicis del Romanticisme, les seves obres es tornàren més fosques. i pessimistes.
    A destacar les "Pintures Negres".
  • L'enfosquiment i temes foscos de les Obres - Misteri,bruixeria... (L'aquelarre)

    L'enfosquiment i temes foscos de les Obres - Misteri,bruixeria... (L'aquelarre)
    L'aquelarre és un dels petits quadres que va pintar Francisco de Goya entre 1797 i 1798 per al palau d'esbarjo dels ducs d'Osuna, a la finca que ells tenien a l'Alameda de Osuna (avui parc del Capricho), llavors als afores de Madrid, a prop del poble de Barajas. Més tard, a partir de 1928, José Lázaro Galdiano el va comprar per a la seva col·lecció particular i actualment forma part dels fons pictòrics de la Fundació Lázaro Galdiano.
  • Fama (Las Majas)

    Fama (Las Majas)
    La maja nua és una de les més cèlebres obres de Francisco de Goya. El quadre és una obra d'encàrrec pintada abans de 1800, en un període que estaria entre 1790 i 1800, data de la primera referència documentada d'aquesta obra.[1] Va formar parella amb La maja vestida, datada entre 1802 i 1805, probablement a requeriment de Manuel Godoy, ja que consta que van formar part d'un gabinet de la seva casa.
  • Escenes de Guerra (Estralls de Guerra)

    Escenes de Guerra (Estralls de Guerra)
    Representava amb transparència i realitat les escenes de guerra per fer crítica de la societat. Els desastres de la guerra. L'horror de la guerra de la independència espanyola es mostra amb especial cruesa en aquesta sèrie. Les estampes detallen les crueltats comeses pels soldats napoleònics en la lluita amb el poble espanyol, en armes contra l'ocupació francesa. En vida de Goya només es van realitzar dues edicions completes.
  • Escenes de Guerra (El dos de maig de 1808 a Madrid)

    Escenes de Guerra (El dos de maig de 1808 a Madrid)
    Representava amb transparència i realitat les escenes de guerra per fer crítica de la societat. És una pintura a l'oli realitzat per Goya el 1814 i que actualment està exposada al Museu del Prado a Madrid. Forma una sèrie amb el quadre El tres de maig. Representa una escena de l'aixecament del 2 de maig contra els francesos, començament de la Guerra de la Independència Espanyola contra Napoleó, que havia ocupat Espanya el 1808 i havia posat com a rei el seu germà, Josep I Bonaparte.
  • Pintures Negres (Saturn devorat al seu fill)

    Pintures Negres (Saturn devorat al seu fill)
    El quadre Saturn devorant un fill era originalment una pintura mural, a l'oli sobre guix, que va formar part de la decoració dels murs de la casa que Francisco de Goya va adquirir el 1819, a la finca anomenada la Quinta del Sordo. Pertany a la sèrie de les Pintures Negres. Aquesta sèrie, però, no es va vendre tant.
  • Exemple Pintures Negres en relació al Romanticisme (El Gos)

    Exemple Pintures Negres en relació al Romanticisme (El Gos)
    El romanticisme, va permetre a Goya expressar la seva veu a través de les pintures, en aquesta série plena d'emocions i simbolisme s'entén perfectament la relació entre les pintures i les bases del romanticisme. El gos: El gos, també coneguda com a Gos semi-enfonsat és una de les Pintures Negres que van formar part de la decoració dels murs de la casa —anomenada la Quinta del Sordo— que Francisco de Goya va adquirir el 1819. L'obra ocupava un lloc a l'esquerra de la porta de la planta alta.
  • Period: to

    Inici del Realisme i Testimoni de la Crisi de l'Antic Règim

    Període: Realisme Goya va ser un crònic excepcional per explicar la societat de l'antic règim a través de les pintures, degut a la impresió que se l'hi va quedat al ser testimoni de les escenes de guerra que ell mateix va presenciar. Goya es va retirar després del retir de la tornada de Ferran VII.
  • Period: to

    Mort i Últimes obres

    A finals de l'any 1823, va rebre permís per emigrar a França, on es va retirar i va continuar per si sol allunyat dell treball, la seva carrera artística.