-
Period: to
Revolució Industrial
disminueix mortalitat (+medicina)
màquina de vapor
noves classes socials: burgesia, proletariat
coneixement ciutats
s’inicia desenvolupament de transports -
EL MALSON - Heinrich Füssli
exemple de romanticisme pictòric britànic -
Period: to
Revolució Francesa
igualtat
llibertat→ llibertat individual (sobretot en l’artista)→ expressar-se/emocions/més imaginació
Lema revolució francesa: Llibertat, igualtat, fraternitat
Canvi mentalitat: individual i nacionalismes -
Period: to
Període Napoleònic
-
SINFONÍA NUM.5 - Beethoven (exemple)
- llibertat
- expressar
- sentiments
- emocions
- Altres cultures
- interès edat mitjana
- nacionalismes
-
Period: to
Romanticisme musical
-
LA BALSA DE LA MEDUSA - Théodore Géricault
- composició complexa i dinàmica (línies diagonals)
- predomini del color
- contrast de llum
-
EL CAMINANT SOBRE EL MAR DE BOlRA - Caspar David Friedrich
- Natura Serena
- Immensitat de la Natura
- Predomina la línia
-
CATEDRAL DE SALISBURY - John Constable
- Paisatge d’on vivia quan ell era petit: escenes considerables vulgars
- Esbossos del natural.
- Nostàlgia (catedrals del passat)
- cel --> taques
-
LA MORT DE SARDANÀPAL - Eugène Delacroix
- Exotisme (temàtica oriental)
- composició dinàmica
- contrast de color
- contrast de llum
-
ITALIA UND GERMANIA - Friedrich Overbeck
- Pertany als Natzarens
- torna a l'estil Quattrocento
-
Period: to
Arquitectura del ferro
-
Period: to
Historicisme i Eclecticisme
-
LA MASSACRE DE QUIOS - Eugène Delacroix
- noves cultures (transport --> viatge)
- nacionalisme (independència grega contra els otomans)
- soletat, nostàlgia
- paistage
-
CARNAVAL OP.9 - Robert Schumann
- Ritme molt marcat, impulsiu i persistent
- Contrast entre moments exalts i íntims
-
UNA VIDA PEL TSAR - Mikhaïl Glinka (exemple nacionalisme rus)
- òpera
- naixement de la música típicament nacional
-
TEMPESTA DE NEU AL MAR - William Turner
- predomini del color sobre la línia
- autor interessat per els efectes de la llum i l'aigua
- estat salvatge de la natura
- dinamisme (línies diagonals)
- contrast de llum
-
LA POLONESA (HEROICA) - Chopin (exemple)
- Quasi exclusivament piano
- Peces d’estructura lliure: nocturns balades i estudis
- També poloneses i masurques (danses de la seva Polonia natal)
-
PLUJA VAPOR I VELOCITAT - William Turner
- contrast de llum
- societat industrial (tren)
- dinàmic (línia diagonal)
- conciliació de la ciutat i la industria (tren) amb la natura
-
KEW GARDEN, PALM HOUSE - Decimus Burton
- arquitectura de ferro i vidre
-
CRYSTAL PALACE - Joseph Paxton
-Crystal Palace de J.Paxton.
-Concurs que guanya Paxton (jardiner).
- Espai diàfan, ampli i lluminós.
- Primera exposició internacional.
- Paradigma de l'arquitectura del ferro i el vidre.- Es mostren els grans avenços tecnològics i industrials.
-
BUTACA DAYDREAMER - Jennens & Bettridge
Mal gust
- Imitació:
- Estils històrics
- Materials nobles
- Molt recarregat -
LA CAÇA DEL LLEÓ - Eugène Delacroix
- dinamisme (línies diagonals)
- predomina color sobre línia
- contrast de llum
-
PALAU DE WESTMINSTER - Charles Barry
L'arquitectura històrica: el Neogòtic
- Des dels anys 30-30 i durant la segona meitat del S.XIX es desenvolupen els historicismes:
- Resposta a la Revolució Industrial (retorn al passat: idealització de l’època medieval)
- En relació als nacionalismes inicialment van propiciar la indagació en el passat (pròpies arrels: fonts medievals…)
- En la segona meitat del S. XIX hi haurà una mescla d’estils arquitectònics historicistes → eclecticisme -
MERCAT DEL BORN - Josep Fontserè i Mestre
- Arquitectura del ferro
- ferro colat
- amplitud i alçada --> lluminositat
- construcció de l'edificació
- rapidesa
- reutilització
-
PERSÈFONE - Dante Gabriel Rossetti (exemple)
- temes mitològics, medievals, literaris
- paral·lelisme entre bellesa i bondat
-
EL PRÍNCPE ÍGOR - Borodín (exemple nacionalisme rus)
- Cançons populars tradicionals russes
- Elements harmònics i melòdics i rítmics exòtics (orientalisme)
- Evitaven els mètodes compositius tradicionals occidentals
-
TORRE EIFFEL
- Construïda amb l’objectiu de del símbol de l'exposició Universal de París (1889).
- Commemoració del centenari de la Revolució Francesa.
-
GALERIES GUM - Vladímir Xúkhov, Aleksandr Pomerantsev
- estructura de ferro tapada
- ferro + eclecticisme
- neorus