Etapes Artístiques

  • 1401

    característiques generals arquitectònics " El Quattrocento"

    característiques generals arquitectònics " El Quattrocento"
    Sempre s'utilitzarà l'ús dels tres tipus de columnes gregues: jònic, dòric, corinti, però s'hi han afegit dos ordres romans més: toscá i compost. L'ús de l'arc de mig punt, la volta de canó i la volta de mitja taronja.
  • Period: 1401 to

    Renaixament

  • Period: 1401 to 1501

    El Quattrocento

    En aquesta època en Italià les dinasties de prínceps o tirans com els Mèdici seran les autoritats del poder durant uns quants anys.
    I en el resta d'Europa els monarques governaven d'acord amb la burgesia, serà un moment d'influència creixent per a aquests últims.
    Al segle XV, Itàlia serà el lloc principal d'aquestes noves tendències artístiques, en particular el nord d'Itàlia, que serà la seva pròpia escola, serà la que comptarà amb més coneixements i obres d'art d'aquest període.
  • 1423

    L'escultura en El Quattrocento

    L'escultura en El Quattrocento
    Representacions inspirades en l'hagiografia i en temes bíblics, mitològics, nus, retrats i els retrats eqüestre.
    Les característiques son la proporcionalitat, el cànon de ou caps (clàssic grec), el contrapposto i les cames obertes en compàs.
    Expressivitat , mobilitat i expressivitat son paraules claus. Foto : El profeta Habacuc de Donatello (1423-1425) (= mès idealisme clàssic)
  • 1501

    Pintura Renaixentista

    Pintura Renaixentista
    Hi ha diferents característiques i diferents escoles en aquesta etapa.
    Amb cincs escoles principals :holandesa, alemanya, francesa i italiana, les característiques son la busca de la perspectiva i de una representació tridimensional, la lluminositat, les esquemes geomètrics en la composició. Les tècniques utilitzades son la pintura mural, pintura de cavallet primer de tot en taula i desprès sobre llenç llavors la pintura a l'oli serà la més utilitzada en la segona part del renaixement.
  • 1501

    característiques generals arquitectònics "El Cinquecento"

    característiques generals arquitectònics "El Cinquecento"
    Decoració dels edificis amb una combinació de monstres (meitat animals i meitat humans) i de grotescos que son motius vegetals ( com en "el Domus Aurea de Neró").
    Arquitectura clàssica amb influencia de l'antiguitat romana.
  • Period: 1501 to

    El Cinquecento

    Al segle XVI, entre la revolució protestant de Luter sacsejarà certes idees religioses a Europa com el cisma d'Anglaterra amb Enric XVIII. I Roma intentarà fer una reforma de l'església que alimentarà la producció d'art del segle XVI en Italià. El renaixement es va estendre a la resta d'Europa a través dels artistes ambulants d'aquella època. Aquest serà, doncs, el moment del naixement de diferents escoles arreu del continent
  • 1527

    Il Sacco di Roma

    Va ser després que les tropes imperials ataquessin Roma (il sacco di Roma) en 1527 que l'art del romanticisme viatjarà per Europa gràcies a artistes experts en viatges descobrirà noves tendències artístiques i seguiran nous centres artístics i escoles arreu del continent
  • 1530

    Canvi del classicisme al manierisme

    El manierisme és un art directament relacionat i per a l'aristocràcia, l'aturada del classisme es farà modificant els ordres arquitectònics establerts per construir quelcom nou i experimental.
  • 1545

    L'Escultura en el Cinquecento

    L'Escultura en el Cinquecento
    L'escultura del segle XVI es caracteritzada per la tendència al monumentalisme, la utilització de la forma serpentinata i de les línies corbes d'influència grega.
    Al contrari, els Manieristes utilitzen una altra manera es a dir de multiple punts de vista amb diversos blocs anomenat multifacialitat per crear una forma serpentinata o helicoidal
  • 1568

    característiques generals arquitectònics del barroc

    característiques generals arquitectònics del barroc
    En el Barroc, buscaven la creació d'unitat, és a dir que hi ha un gran nombre de manifestacions artístiques diferents, aquest tipus d'arquitectura té com a primeres característiques la pintura i l'escultura integrada, les arts plàstiques van ser el punt el més important..
  • Period: to

    El Barroc

    En el segle XVII, estem enmig d'un conflicte entre l'Europa catòlica i protestant, a França Lluís XVI crearà un estat absolutista, a Anglaterra el retorn de la tradició parlamentària després de la revolució de Cromwell i la decapitació del rei Carles I. El Barroc serà el més influent a Roma però avançarà cap a la cort espanyola dels Habsburg com a Sevilla, València, Toledo, Madrid i la resta d'Europa.
    Barroc : Espanya, Italià, Països Baixos i una part d'Anglaterra
  • Escultura Barroca

    Escultura Barroca
    Origen a Itàlia, les temàtiques i temes son religiosos, monuments funeraris de papes, reis o prínceps. I els materials emprats en Espanya es va utilitzar la fusta, en Itàlia el marbre amb alabastre i bronze
    Les característiques son : unifacialitat (únic punt de vista) al contrari del renaixement. També la teatralitat de les escenes .
  • Pintura Barroca

    Pintura Barroca
    Present a Flandes amb Peter Paulus Rubens
    -Composicions en profunditat
    -Composicions complexes
    -Composicions unitàries
    -Composicions obertes o centrìfuges
    -Predomini del color sobre el dibuix
  • Les Meninas de Velázquez

    Les Meninas de Velázquez
    Estil:Barroc
    Oli sobre tela
    Retrat
    Museo del Prado Madrid
  • Escultura Rococó

    Escultura Rococó
    Materials utilitzats: el plom amb aparença de bronze i la fusta marbrada
    petites escultures: obres ornamentals o figures de pessebres; fusta, argila, plom, estucat i/o porcellana
    Nous grups escultòric: nomes a jardins i palaus o relleus i retrats de mig bust
  • característiques generals arquitectònics del Rococó

    característiques generals arquitectònics del Rococó
    El Rococó en l'arquitectura té com a objectiu el luxe, el servei de la comoditat i de la festa dels burgesos en el segle XIX.
    El més important es la busca de la bellesa, graciós, afectat i la virtuositat, el llenguatge formal. Es la imatge de la societat de aquesta període, cansada i passiva que busca l'art plaer i repòs. Es un art distant i refinat.
  • La Pintura Rococó

    La Pintura Rococó
    Considerat com pintura galant, el Rococó té com a colors clars com el verd poma, el blau cel, el rosa pàl·lid, beix i el gris.
    El públic és de la burgesia i de l'aristocràcia, té nostàlgia dels temps passats i busca recordar-los. Les escenes més representen les seves escenes de la dona dolça i femenina, l'amor, les festes o les reunions entre les altes societats en paisatges idíl·lics.
  • Period: to

    El Rococó

    En este període, hi havia el canvi de dinastia a Espanya i la victòria de Felip d'Anjou sobre l'arxiduc Carles d'Àustria, i la Revolució Francesa que marca l'abolició de la monarquia al any 1789.
    El Rococó serà més present a França però de manera senyorial i a Alemanya es podrà veure en l'arquitectura monumental, civil i religiosa. A Espanya també marcarà el canvi de segle amb les obres de Goya
    El Barroc i el Rococó : Illa de França i el seu entorn, part d'Àustria, Alemanya, República Txeca,...
  • Period: to

    El Neoclassicisme

    Le neoclassicisme te per objectiu d'educar la gent en contra del Barroc i del Rococó on els volen divertir més. A l'època dels Lumières. En França, es la època de la revolució francesa en 1789. França va ser el principal lloc d'aquest moviment. Roma en l'escultura, Paris en la pintura i Milà, Munic i Nàpols per l'arquitectura
  • Pintura Neoclàssica

    Pintura Neoclàssica
    Característiques :
    El predomini del dibuix en els colors i la lluminositat, la perspectiva lineal en la composicio i la temàtica del mon clàssic, es a dir figures nues, continguts ideològics,...
  • Escultura Neoclassicisme

    Escultura Neoclassicisme
    Amb l'aparició del racionalisme, l'escultura tindrà noves característiques diferents de les anteriors, l'equilibri i la proporcionalitat basats en models de l'antiguitat clàssica i la recerca de l'harmonia en les figures, el tema omnipresent és el tema mitològic amb retrats, monuments públics i funeraris.
  • característiques generals arquitectònics neoclasissme

    característiques generals arquitectònics neoclasissme
    les obres arquitectòniques es basen en models grecs i romans antics. El més important és la simetria i el racionalisme de les construccions. Es poden trobar columnes davant les façanes com en els temples grecs o fins i tot l'arc de mig punt i la cúpula