Detail from  the three graces  by peter paul rubens

Època Moderna; Barro i Rococó.

By Emi0411
  • Caravaggio: La mort de La Verge.

    Caravaggio: La mort de La Verge.
    Es una obra pictòrica d'estil barroc Italià, d' oleo sobre llenç, de 365x245m, està en el Museo del Louvre en París, Francia. Va ser encarregada per el advocat del Papa per la seva Capilla privada de Santa María della Scala, però va ser rebutjada per aquest per irreverent. Després va ser adquirida per el Duc de Mantua i més tard va arribar al Louvre. El pintor recull el moment de la mort de la Verge María rodejada per els apòstols i al costat María Magdalena que està molt trista.
  • Bernini: Apol.lo i Dafne.

    Bernini: Apol.lo i Dafne.
    Es un grup escultòric de bult rodò, el seu material és màrmol, de 24cm, es troba en Roma a la Galleria Borghese. Es exemple del barroc i representa el moment exacte del mite en el qual Apol.lo apunt d'aconseguir a Dafne després de perseguir-la es mostra sorprés ja que la noia se'n va transformant en arbre de l'aurel per alliberar-se del seu acosador, gràcies al seu pare el deu del riu, Peneo que és qui la transforma.
  • Rembrandnt: La lliçó de Anatomia

    Rembrandnt: La lliçó de Anatomia
    Es un retrat col.lectiu fet en oli sobre llenç, d'estil barroc, mesura 169,5x216,5cm i es troba en Mauritshuis, en la Haia. La lliçó es del doctor Nicolaes Tulp que perteneix al gremi de cirurgians els quals van encarregar el quadre. El doctor es qui porta el barret, en aquesta época hi ha un gran interés per l'anatomia. Amb aquestes lliçons es volia demostrar la saviesa de Déu en construir un cos perfecte. Els assistents no estan col.locats linealment sinó amb criteris de teatralitat.
  • Peter Paul Rubens: Les tres Gràcies

    Peter Paul Rubens: Les tres Gràcies
    Es un quadre d'estil barroc, de tema mitològic, de oli sobre taula que mesura 2,21x1,81m i es troba al Museu del Prado. El tema tracta de les tres gràcies(Eufrosina, Talia i Aglae), filles de Zeus que representen l'encant, l'alegria i la bellesa, que es troben en un paisatge idíl.lic.Solen acompanyar a Afrodita i son les proctectores dels filòsofs i proporcionaven alegria, bon humor. Presenten cossos on les gaises deixen transparentar la nuesa exuberant, estan inspirades en les dones de Rubens.
  • Bernini: L' èxtasi de Santa Teresa.

    Bernini: L' èxtasi de Santa Teresa.
    Es un grup escultòric de tema religiós i estil barroc amb materials com màrmol o bronze del S.XVII, es troba en la Capilla Cornaro en la església de Santa Maria de la Victòria. Es representa en el altar de la capilla el èxtasis per Teresa de Ávila, ja que es trobava en un gran moment de concentració que el fa levitar i se li apareix un ángel que li travessa el cor amb un raig de llum que li fa estar en un moment de dolor i èxtasis. La obra va ser un encàrrec del Cardenal Cornaro.
  • Gian Lorenzo Bernini: La Plaça de Sant Pere del Vaticà.

    Gian Lorenzo Bernini: La Plaça de Sant Pere del Vaticà.
    El seu autor es Bernini 1598-1680, es arquitectura religiosa, urbanista situat en La Ciutat del Vaticà, les seves dimensions son 340x240m de plaça el.líptica i 15m d'altura les seves columnes. El Papa Alexandre VII utilitza l'arquitectura per exaltar el poder de l'església, i poder acollir a tots els peregrins amb els seus braços fets per columnes els quals volen transmetre que l'església catòlica els protegeix.
  • Diego Velázquez: Las Meninas

    Diego Velázquez: Las Meninas
    Es un quadre col.lectiu i cortesà, d'oli sobre llenç que mesura 3,18x2,76, es troba en el Museu del Prat a Madrid. Es un quadre molt especial ja que ens mostra una paradoxa, en una estada del Alcazar de Madrid, Velázquez dibuixa en el fons dos quadres(Atenea i Aradne i Apol.lo i Marsias), ademés de fer-se un autoretrat l'autor fa un retrat dels reis Felip IV i María Luisa que apareixen en un mirall(quadre dins del quadre). Els personatges semblen mirar-nos convertint-nos en protagonistes.
  • Francesco Borromini: San Carlino alle Quattro Fontane.

    Francesco Borromini: San Carlino alle Quattro Fontane.
    Es una església o claustre 1638-1641, d'estil Barroc, actualment en Roma, Itàlia. Va ser creada per a la ordre de Trinitaris Espanyols i dedicada a San Carlo, de petites dimensions. Primer es va fer el monestir, més tard l'església i 20 anys al final la façana dissenyada per Borromini feta amb materials pobres per la falta de diners, mostra una gran forma teatral, es exemple de moviment i dinamisme amb formes ondulants.
  • Johannes Vermeer: Al.legoria de la Pintura

    Johannes Vermeer: Al.legoria de la Pintura
    Es una pintura d'estil barroc Holandès, fet en oli sobre llenç, mesura 310x110m, es troba en Kunsthistorisches, Museum de Viena. Probablement es una al.legoria sobre lo que es la pintura, el seu artista el considerava com una de les seves millors obres i la va tenir com si fos un tresor. El quadre va passar per molts propietaris fins i tot un d'ells va ser Hitler, després va ser lliurat al govern Austríac.
  • Le Notre Mansart: Palau i Jardins de Versalles.

    Le Notre Mansart: Palau i Jardins de Versalles.
    Es una arquitectura civil, d'estil barroc Francés amb 600m de façana i ales laterals, es troba en francia. Es un gran palau dels Reis de Francia, l'inicia Lluis XIII i l'amplia Lluis XIV. El palau era símbol de poder absolut. Mostra una una grandelocuencia en forma de "U". Els jardins son ordenats amb escultures i fonts mitològiques, amb estanys i un canal que crea un efectisme típic del barroc i també l'efecte visual de plaer.
  • M.L.E Vigée-Lebrun: Autoretrat

    M.L.E Vigée-Lebrun: Autoretrat
    Es una pintura d'oli sobre llenç, d'estil rococó que mesura 97.8x70.5 i es troba a la Galeria Nacional de Londres. En l'obra es mostra a l'artista fent un autoretrat d'ella mateixa, sent un acte de valentia ja que en aquella època no era normal veure artistes dones i menys sent tan importants com Lebrun que era retratista de la Reina. Aquesta obra va trencar molts paradigmes els quals van generar polèmiques però també va ser un èxit en la seva època.