El Jazz

  • Els precedents

    Els precedents
    CANTS DE TREBALLS:Cants dels esclaus africans al ritme de treball a cappella, de forma responsorial. ESPIRITUALS:Tenen un sentit religiós i es canten a cappella i de forma responsorial on el cor diu aleluia glória o amen. EL BLUES: Son uns càntics de caràcter profà on la població negra reflecta els seus pors i preocupacions, és cantat a cappella i a vegades amb harmónica. RAGTIME: (temps rasgat) És una barreja del ritme afroamericà i europeu, interpretada amb piano molt important per al jazz.
  • L´estil Nova Orleans

    L´estil Nova Orleans
    Arriben les bandes de musica tras la guerra de seccesió
    -Els instruments eren de les bandes militars.
    -Les bandes tenien un nombre reduÏt de persones
    -Els musics tocaven com cantaven(no tenien coneixements musicals)
    -Influencia del ragtime
    -Solien fer improvisacions col·lectives.
    -Autors importants: Buddy Bolen i Brown Skinned Babies.
  • Dixieland

    Dixieland
    Significa terra del sud
    -Hi han mes improvisacions.
    -Els tempos son més ràpids
    -Estil menys expressiu i mes tècnic
    -Les melodies son més polides i les harmonies més clares.
    -Les bandes més importants son: l'Original Dixieland Jazz Band i Papa Jack Laine.
  • L'Estil chicago

    L'Estil chicago
    Com que el barri més important de jazz a Nova Orleans va ser clausurat, molts van a emigrar a Chicago on va sorgir un nou estil de música amb més claredat i on el solista tenia més importància
    -El major representant d'aquest estil va ser Louis Armstrong
  • El Swing i les Big Bands

    El Swing i les Big Bands
    Era una música comercial i enfocada al ball interpretades per les big bands que són:
    -Grans orquestres amb faristols de xou
    -Interpreten melodies enganxoses
    -Les actuacions son dirigides per al ball
    -Es combinen instruments de vent-metall, vent-fusta i una secció rítmica amb un piano
    - Les bandes més importants sós les de: Benny Goodman i Glenn Miller
    A Espanya Joe Moro i Xavier Cugat van contribuir a la difusió d'aquest estil
  • El Bebop

    El Bebop
    -Té grups més reduÏts
    -La bateria adquireix més importància com a solista
    -Els ritmes son més complexos amb interpretacions virtuoses i una gran técnica i originalitat
    -Improvissacions més ràpides
    -Tenen harmonies dissonants
    -Transmitien emocions diferents(intranquil·litat, nerviosisme...)
    -Els més importants són Charlie Parker i Dizzy Gillespie.
  • Cool Jazz

    Cool Jazz
    És un estil que remplaça la nerviositat del bebop amb una sensació de calma i relaxació amb contrastos moderats.
    -Els autors més importants són Miles Davis i Gerry Mulligan
  • Hard Bop

    Hard Bop
    És la reacció d'un grup de joves davant la tranquilitat del cool jazz, aleshores és molt paregut al bebop amb ritmes més estimulants
    -Els autors més importants són John Coltrane i Sonny Rollins
  • Free Jazz

    Free Jazz
    Planteja un retorn als anys 20 amb molta llibertat a les línies melódiques i rítmiques amb una harmonia atonal i polirítmies. A vegades feien improvisacións col·lectives.
    -Els autors més importants són Ornette Coleman i Charles Mingus
  • Jazz Fusio

    Jazz Fusio
    El jazz es barreja amb tota mena d'estils musicals
  • El jazz rock

    El jazz rock
    Es una combinació del jazz amb elements del rock, amb els instruments fonamentals del rock. Van canviar el contrabaix per el baix eléctric i la guitarra i l'orgue pasen a ser solistes.
    -Autors més coneguts són Milers Davis i John Scofield
  • Smooth Jazz

    Smooth Jazz
    És una reelaboració més comercial amb un ritme més lleuger amb bases del funky i elements del pop
    -George Benson i Chuck Mangione
    -A Espanya Juan Carlos Calderon va expandir-lo.
  • El Jazz Llatí

    El Jazz Llatí
    Fusiona la música afrocubana i porto-riquenya amb el jazz, amb l'improvisació del jazz i la percussió llatinoamericana
  • L'Acid jazz

    L'Acid jazz
    Continua el camí de les fusions i va crear el jazz amb les bases de hip hop.
  • Neotradicionalisme

    Neotradicionalisme
    Amb les fusions dels 70 van voler tornar als orígens, sobre tot els negres.
  • El Jazz a Espanya (90)

    El Jazz a Espanya (90)
    Màxim exponents Paco de Lucía, Jorge Pardo, Chano Dominguez i Carles Benavent amb la creació del Jazz flamenc