Història del cinema

  • Period: to

    El cine mut

    El primer cinema és sense so. Els personatges no parlen. Només s'enregistren actors que per bé que
    interactuen entre ells, hom no pot sentir allò que diuen, si és que diuen res atès que inicialmentcinema era molt gestual. Podia haver-hi acompanyament de música però aquesta no s'havia enregistrat
    i se sentia per un piano extern a la pel·lícula que tocava mentre la projecció es desenvolupava davant
    els ulls dels espectadors.
  • Period: to

    Les primeres pel·lícules

    Entre el 1890 el 1985 sorgiren per tota Europa diferents inventors que presentaven ja una filmació i/o projecció
    equiparable a l'aparell dels Lumière.
  • Period: to

    Els primers muntatges

    Méliès era mag i es guanyava la vida amb la màgia. Quan conegué el cinematògraf dels Lumière veié en aquest aparell una forma més de fer màgia. De la seua mà queneixen les primeres iniciatives no documentàries del cinema.
  • Period: to

    L'era del cinema clàssic

    Naix el mite del cine: Hollywood.
    Època marcada per l'èxit de les pel·lícules còmiques.
  • Period: to

    El cinema sonor

    Al 1927, succeïx un fet revolucionari per la història del cinema: "El cantor de jazz" d'Alan Crossland,
    deixava escoltar cantant l'actor Al Jhonson. La pel·lícula enceta una nova era per a la indústria del cinema. Els estudis fan taula rasa. Molts actors desapareixen, s'acomiada en massa i es contracten tècnics de so. Hi hagué molts actors sense feia i que hagueren de fer importants inversions per reconvertir-se al cinema sonor.
  • Period: to

    El cinema de guerra

    Neorealisme italià.
    En una Itàlia destrossadadecadent apareix un nou corrent cinematogràfic, anomenat cinema "neorealista", un cinema testimonial sobre la realitat del moment, fet amb pocs mitjans materials però amb molta humanitat, preocupat pels problemes de l'individu del carrer.
  • Stromboli

    Stromboli
    Filmada per Roberto Rossellini i protagonitzada per l'actriu Ingrid Bergman. Durant el rodatge de la pel·lícula, i tot i que els dos estaven casats, sorgí una relació sentimental entre ells i acabaren tenint un fill. Aquest fet fou un gran escàndol i comportà que Ingrid Bergman fos apartada durant anys de les produccions cinematogràfiques de Hollywood.
  • Period: to

    El cinema en color

    Anys 50: superproduccions de Hollywood
    Anys 60: Nouvelle Vague
    Anys 70: New Hollywood
    Anys 80: cine consumista
  • Mogambo

    Mogambo
    Dirigida per John Ford i protagonitzada per Clark Gable, Ava Gardner i Gace Kelly.
  • Els 400 colps

    Els 400 colps
    Drama francés dirigit pe François Truffaut i protagonitzada per Jean-Pierre Léaud, Albert Rémy, i Claire Maurier. Considerada com una de les pel·lícules que defineix la Nouvelle vague, tracta sobre un adolescent incomprès de París que lluita amb els seus pares i professors a causa del seu comportament rebel.
  • Chinatown

    Chinatown
    Pel·lícula de cine negre, dirigida per Roman Polanski i ambientada en la sequera dels anys 30. Faye Dunaway guanyà l’Òscar a la millor actriu.
  • Aliens, el retorn

    Aliens, el retorn
    Pel·lícula de ciència-ficció de 1986 dirigida per James Cameron, i interpretada per Sigourney Weaver en el seu paper principal com a l'oficial Ripleyq, que és l'únic membre de la tripulació del "Nostromo" que ha sobreviscut a l'Alien i és rescatada després de vagar per l'espai durant cinquanta anys, temps durant el qual el planeta d'Alien ha estat colonitzat per humans.
  • Period: to

    El cinema en color

    Anys 90:
    - Cine comercial i cine independent
    - Anime japonès
    Anys 2000: pel·lícules de superherois per adolescents
    Anys 2010: sèries
    Estratègies per a guanyar diners
    - Represes de pel·lícules que havien sigut un èxit
    - Seqüeles
    - Remake
  • The Virgin Suicides

    The Virgin Suicides
    És drama psicològic escrita i dirigida per Sofia Coppola i protagonitzada per James Woods, Kathleen Turner, Kirsten Dunst, AJ Cook i Josh Hartnett.