1238417668ys62tv

Historia de l'evolució musical

  • Period: 300 to

    Alta Edat Mitjana

  • Period: 300 to Jan 1, 1454

    ESCRIPTURA MANUSCRITA

  • 400

    Inici de la música Cristiana

    cacaAAAA
  • 476

    Caiguda de l'Imperi Romà - Inici de l'Alta Edad Mitjana

    Caiguda de l'Imperi Romà - Inici de l'Alta Edad Mitjana
    Es coneix com l’època en que l’imperi Romà va caure en mans de les incursions dels pobles germànics, que van aconseguir derrocar l’imperi. Es va desenvolupar un sistema de govern feudal, i es va adoptar el cristianisme com a religió predominant a la major part de l’imperi.
  • 500

    Música - Característiques

    Música - Característiques
    : La música medieval està formada per dos períodes principals: el Romànic i el Gòtic. Dins de la música medieval es poden distingir diferents fenòmens musicals, entre els quals destaquen el cant gregorià, la música profana i la polifonia.
    El cant gregorià va tenir gran importància, ja que és l'única música conservada anterior al segle IX. Era un tipus de música estrictament vocal hi ha una sola veu, o, com a molt, amb un acompanyament a base de quintes paral•leles. Però va ser a conseqüència d'u
  • 570

    Papa Greogori I

    Papa Greogori I
    El papa benedictí Gregori I el Magne va reordenar totes les melodies del cant eclèsiastic i en va compondre de noves Aquest recull de melidies liturgíquies s'anomenen Cant Gregoria
  • Jan 1, 600

    Cant Gregori

    ExempleÉs un cant monòdic, a una sola veu, normalment d'homes
    És a capella, cant vocàlic, sense instruments
    És cantat en llatí (per això no reconeixies l'idioma?)
    Té ritme lliure, lligat al text i als seus accents
    la melodia evoluciona sense brusquedat
    Sovint s'alternen les veus de solista i cor
  • Jan 1, 1100

    Arquitectura Romànica - Art Romànic

    Arquitectura Romànica - Art Romànic
    En l’alta edat mitjana es va desenvolupar l’art romànic, que era present en tot tipus d’elements arquitectònics de la època, com es el cas de catedrals, esglésies, palaus senyorials..
  • Jan 1, 1200

    CANTIGAS DE SANTA MARIA

    CANTIGAS DE SANTA MARIA
    http://www.youtube.com/watch?v=5MGQOvuiOms</a> Cantigues de Santa Maria és una obra encarregada per Alfonso X el Savi i escrita en galaico-portuguès. Són composicions musicals, per a ser cantades i que narren els miracles de la Mare de Déu. La majoria són narratives, encara que també n'hi ha líriques, de mètrica variada.
    De les Cantigues de Santa Maria hi ha quatre còdexs conservats, procedents tots ells de la pròpia cort del rei Alfons X:Son:El Còdex Toledà,còdex de Florència,Cantigues de Nostra Senyora,Cantigues de Loor
  • Jan 1, 1305

    Música Vocal del Renaixement

    Música Vocal del Renaixement
    En el renaixement apareixen varietat de músiques vocals, n'hi han de molts tipus religioses (Missa), no religioses (Cançons i Madrigals...)
    En l'enllaç hi ha una explicació de cada tipus de música:
    Música Vocal del Renaixement
  • Jan 1, 1305

    Instruments de la musíca Renaixentastista

    Instruments de la musíca Renaixentastista
    En la música medieval s'evoluciona un seguit de coses una de les quals són els instruments, en l'epoca del Renaixement els més corrents eren els següents (entre d'altres):
    L'Orgue, El Claviorgue, El Clavicordi, El Cèmbal, L'Arpa i El Llaüt .
  • Jan 1, 1305

    Grans Músics del Renaixement

  • Jan 1, 1305

    Característiques generals de la música en el Renaixement

    Característiques generals de la música en el Renaixement
    En el link es veuen les principals caracteríctiques de la música en el renaixement:
    Caracterísitiques Musicals de l'època
    Aquí 2 clars exemples on es pot comprovar que comença a aparèixer la polifonía:
    O Magnum Mysterium
    <a href='http://www.youtube.com/watch?v=d7r_YmgoORw' >Il bianco e dolce cigno
  • Period: Jan 1, 1305 to Jan 1, 1500

    Renaixement

  • Jan 1, 1306

    Agrupacions Instrumentals del Renaixement

    Agrupacions Instrumentals del Renaixement
    En el renaiexement encara no existia l'orquestra tímbrica en sí per això els instruments eren ordenats per la seva potència de so:
    Alta i Baixa.
    L'Alta, formats per instruments de so potent i brillant, com els de vent i percussió. S'utilitzaven per tocar a l'aire lliure, a les festes i a les processons.
    Baixa, formats per instruments de so suau, com els de corda i els de vent de so més delicat. S'utilitzaven en interiors i per tocar música en la intimitat.
  • Jan 1, 1400

    Llibre Vermell de MontserraT

    Llibre Vermell de MontserraT
    ExempleAlfons X el savi,rei de castella 1252-1284 va realitzar un manuscrit ple d'ilustracions i miniatures en el qual s'hi poden trobar + de 400 melodies a la mare de Deu escrites en galaico-portugúes aquest maniscrut s'anomena les Cantigues de santa Maria.El llibre vermell de Montserrat es un manuscrit de finals del S.XIV i principis del S.XV
  • Jan 1, 1405

    Cànon per augmentació

    Cànon per augmentació
    Usat per primera vegada a Itàlia a principis del citat segle de mans de l'editor musical Petrucci, aquest sistema consisteix en una sèrie de línies paral·leles que representen a les cordes de l'instrument.
  • Jan 1, 1454

    La Imprenta

    La Imprenta
    En el nou món, es va desenvolupar un tècnica d'impressió de textos escrits anomenada imprenta, que va permetre que la literatura tradicional i universal estigues al abast de la població renaixentista. Aquest fenómen va enriquir la societat, i va aportar coneixements intel·lectuals interessants
  • Jan 1, 1455

    El primer llibre imprès (una edició de la Bíblia) i posterior imprimició de partitures musicals.

    El primer llibre imprès (una edició de la Bíblia) i posterior imprimició de partitures musicals.
    Gràcies a la imprenta de Gutenberg es va començar a copiar llibres ràpidament i aixó també va arribar a l'escritura musical.
  • Period: Feb 8, 1460 to

    ESCRIPTURA PER IMPRENTA

  • Jan 1, 1500

    Escriptura Musical: -Tablatura

    Escriptura Musical: -Tablatura
    El sistema de notació usat en el segle XVI per a escriure la música destinada als instruments de corda polsada era la tablatura. Usat per primera vegada a Itàlia a principis del citat segle de mans de l'editor musical Petrucci, aquest sistema consisteix en una sèrie de línies paral·leles que representen a les cordes de l'instrument, la línia inferior representa la primera cuerda i la línia superior la més greu, en el que coneixem com tablatura italiana.
  • Period: Jan 1, 1505 to

    Barroc

  • Jan 1, 1545

    Cant Sibila

    El cant Sibila és un drama litúrgic de melodia gregoriana que s'interpreta en la versió catalana de forma tradicional en la Missa de Gall
  • Escriptura Musical: -Amb Ornamentació

    Escriptura Musical: -Amb Ornamentació
    L'ornamentació que s'observa a les arts plàstiques té el seu paral·lel musical en unes línies melòdiques carregades de notes d'ornament, improvisades sovint pels mateixos intèrprets.
  • Period: to

    Classicisme/Romanticisme

  • MUSICA DELS TROBADORS

    MUSICA DELS TROBADORS
    Paral·lelament a la música religiosa, s’estava desenvolupant la música profana o trobadoresca. No coneixem gaires mostres de cançons profanes de l'edat mitjana anteriors al s.XI.
    La música trobadoresca, fou creada pels trobadors per acompanyar les seves poesies, des de finals del s. XI fins a finals del s.XIII. Aquestes poesies eren generalment dels gènere amorós per lloar i idealitzar la dama, però també tractaven altres temes com la natura, la política, la moral o les gestes heroiques.
  • Period: to

    S.XX

  • Origen del Feudalisme

    Origen del Feudalisme
    Els reis van començar a perdre part del seu poder, i els propietaris d’aquelles terres van començar a construir castells i a reunir exercits per defensar-se. Els pagesos que buscaven únicament protecció i un lloc on establir-se van recórrer als senyors feudals, a canvi de la seva fidelitat se’ls donava un tros de terra.
  • Societat Feudal-Característiques Generals

    Societat Feudal-Característiques Generals
    Degut a la inseguretat i la pèrdua de poder central, es a dir, del rei, la societat feudal es dividia en petits estaments: La noblesa i el clero, era el pilar de la societat mes privilegiat, la noblesa estava composta per cavallers al servei del rei, als que cridava per anar a fer la guerra. El clero, era la part de la societat que es dedicava plenament a les activitats relacionades amb la religió. Per sota de la nobles i el clero es troben els pagesos o serfs, que havien jurat lleialtat al rei
  • Escriptura Musical: -Notació Neumàtica

    Escriptura Musical: -Notació Neumàtica
    Al segle IX es feia servir la notació neumàtica. Els neumes (del grec "senyal, gest") eren uns signes que es col·locaven sobre les síl·labes del cant i que intentaven dibuixar la línia melòdica, sense voler indicar l'altura ni la durada exacta sinó servir només com a recordatori.
  • Escriptura Musical: -Tetagrama

    Escriptura Musical: -Tetagrama
    Va ser Guido D'Arezzo (995-1050), que després de patir en la seva infància els problemes de l'aprenentatge, va idear un sistema de set noms cantables i quatre ratlles on col·locava les síl.labes.
  • Period: to Jan 1, 1300

    Baixa Edat Mitjana