Historia de la música en el cine. Años 70, 80 y 90 y comienzos de un nuevo siglo.
-
Period: to
Els anys setanta
Hi ha un abans i un després en el cine.
El conflicte entre música pop i Simfònica es suavitza per una certa simultaneïtat d'ambdues.
La vena més comercial va ser la seua evolució per pelicules ambos sons funk. -
Star Wars
John Williams, amb una partitura Simfònica composta per a la pelicula La guerra de les galàxies encapçalar les llistes de vendes i guanya un disc de platí. -
Period: to
Els anys huitanta
Van aparèixer compositors que van seguir amb la tradició simfónica establida però aportant-hi noves idees; però al mateix temps, continuava el fenomen de les bandes sonores compostes per cançons pop, i el sintetitzador va esdevenir un instrument cada vegada més utilitzat -
Jerry Goldsmith
Jerry Goldsmith, autor de la música d' Alien, Poltergeist .... va ser nominat 15 vegades per a l' Óscar de l' Academia. -
José Nieto
El compositor mes important de les dura últimes dècades es José Nieto. Pelicules com El Lute, El caballero del dragón, El, El rey pasmado, La aldea maldita, Amanece que no es poco, El perro del hortelano, entre altes, avalen la carrera d' aquesta gran compositor. -
Period: to
Anys noranta i començament d' un nou segle
Les discogràfiques han descobert un públic potencial que va ben sovint al cine i es queda amb la música la cançó de una pelicula. Així una cançó que no ha estat composta per a una pelicula pel fet de apareixen, serveix per a aconseguir una bona venda de discos.
Una línia nova aparells Amb la introducció del so New Age. -
Michael Nyman
Michael Nyman, aconsegueix tindre un públic a l'espera del disc, com en el cas de la banda sonora ď El Piano.