-
El beso - Gustav Klimt
És un oli amb làmines d'or i estany sobre tela de 180 x 180 centímetres. Representa una parella reclosa a la intimitat, mentre que la resta de la pintura es dissol en un fons brillant amb un patró extravagan. Els dos amants es besen entre aquesta pluja d'or i una naturalesa que els cobreix de dalt a baix. Flors i plantes proliferen en els seus caps i als seus peus. -
El caminante sobre el mar de nubes - Caspar David Friedrich
És un oli sobre llenç que mesura 74,8 cm x 84,8 cm. L'obra representa un home d'esquena contemplant el paisatge. La seva postura i el bastó revela que és un caminant que admira l'extraordinari panorama. Es recolza en una forta roca, representant fortalesa, igual que les altres escarpes rocoses, que al costat de les altes muntanyes del fons, són també una representació de la naturalesa. Els núvols que s'aixequen tenen caràcter celestial en contraposició amb les roques. -
Joven huerfana en el cementerio - Eugène Delacroix
És un oli sobre llenç que té unes dimensions de 66 x 54 cm.
El cos està perfectament delineat, mentre que el paisatge és bàsicament un esbós. Tot i això, a matisat amb cura les creus i les làpides perquè no ens passi per alt que es tracta d'un cementiri.
La mirada intensa i desconcertada, la boca entreoberta, la mà caiguda sobre la seva faldilla i la lleugera torsió del cos, com si acabés de girar-se cap a alguna cosa, fan que vegem en ella una figura innocent i vulnerable. -
El grito - Edvard Munch
Una figura en primer pla crida amb un paisatge nòrdic de fons. L'autor busca expressar el seu món individual, ple d'angoixa i sofriment. El dibuix és aparentment descuidat i de traços maldestres. La línia que predomina al quadre és la corba, que dóna una sensació de dinamisme i neguit. La gama cromàtica que predomina són colors primaris (taronges, vermells, grocs i blau). Els elements de la natura tenen formes sinuoses, ondulades, igual que el personatge central. -
Niño con paloma - Pablo Picasso
És un oli sobre llenç pintat en l'inici del període blau de Pablo Picasso.L'obra mostra a un infant subjectant un colom amb tendresa. Destaquen les tonalitats pastel emprades per l'artista i l'estil pròxim a l'escola francesa dels traços. -
Rissa in galleria - Umberto Boccioni
Representa una baralla de dones a la galeria comercial de Vittorio Emanuele II (Milan). La gent reacciona de forma histèrica, corrent amb els braços enlaire, formant diferents diagonals. S'utilitza la descomposició del color per donar més força a la brillantor. Els colors expressen llums intenses i al costat de les gruixudes pinzellades s'expressa la violència i el dinamisme. Dóna sentit al moviment i velocitat dels personatges gràcies a la càrrega de colors. -
La Virgen María castigando al niño Jesus - Max Erns
És un oli sobre llenç que té uns dimensions de 196 x 130 cm. En la representació de la Verge es dóna una continuïtat amb la iconografia tradicional (asseguda, amb aurèola, vestit vermell i mantell blau) al mateix temps que una ruptura (la seva cara està a l'ombra, encara que el seu gest no reflecteix un enuig especial). El Nen Jesús nu a la seva falda tampoc és una novetat en la història de l'art. A la seva manera, el quadre intenta unir el diví i l'humà, el sagrat i la quotidianitat. -
The lovers - Rene Magritte
L'obra forma part d'una sèrie de quatre pintures similars, totes elles pintades per Magritte en el mateix any. Aquests quadres es caracteritzen pels paisatges sinistres i misteriosos i per la presència en tots ells d'una parella amb els caps tapats per teles que arriben fins a les espatlles. La barreja d'aquests característics elements representa al món real dels objectes amb un significat poetic. -
Habitación del hotel - Edward Hopper
És un oli sobre llenç que té uns dimensions de 152 x 165 cm. En una habitació d'hotel, una noia reposa a la vora d'un llit. La paret i la còmoda de la dreta constrenyen l'espai, mentre que la gran diagonal del llit ens dirigeixs cap al fons, on una finestra oberta ens converteix en voyeurs del que passa a dins. La figura femenina abstreta contrasta amb la fredor de l'estada, en la qual predominen les línies netes i els colors brillants i plans, avivats per la forta llum zenital. -
El profeta - Pablo Gargallo
L'escultura mostra a un home de peu amb l'esquena coberta de pell de xai. La seva expressió és de força, fins i tot agressiva, està cridant, gesticula perquè l'escoltin i el segueixin, un braç s'eleva amenaçant i amb l'altre subjecta el bastó o gaiata del pastor. -
Mujer que llora - Pablo Picasso
És un oli sobre llenç que representa el sofriment i el dolor d'una dona davant la guerra civil espanyola. És un quadre que transmet gran emoció mitjançant colors forts, com vermells i grocs,verds i negres i formes i plànols geomètrics. Les línies de contorn de la figura són negres i estan molt marcades i veiem com la boca, el mocador i les mans estan en blanc i negre per accentuar el contrast i cridar-nos l'atenció cap a aquest crit punyent que sembla emetre la figura. -
La columna rota - Frida Kahlo
L'obra és un autoretrat de l'autora a mig vestir mostrada amb una columna jònica fragmentada, representant la seva columna vertebral, i una cotilla ortopèdica envoltant-li el cos. Li cobreix de la cintura en avall un llençol amb moviment i té desenes de claus al rostre i cos. Es mostra amb el rostre girat cap a un costat i té llàgrimes de color blanc sortint dels seus ulls.
L'obra és interpretada com un símbol del dolor que patia l'autora en tot el seu cos a conseqüència de les seves lesions. -
Galetea de las Esferas
És un oli sobre tela que té unes mesures de 65 x 54 cm. El nom de Galatea es refereix a la nimfa de la mar de la mitologia clàssica coneguda per la seva virtut. El rostre de Gala està conformat per un escenari discontinu, fragmentat, densament poblat d'esferes aparentment suspesa en l'espai, que en l'eix de la tela adquireixen una visió i perspectiva tridimensionals. Representa l'art de la Renaixentista i la teoria atòmica. -
El peine del viento (detalle) - Eduardo Chillida
L'escultura es troba situada en un extrem de la badia de la Concha (Sant Sebastià). Està compost per tres escultures d'acer, de 10 tunelades de pes cadascuna, incrustades en unes roques que donen al mar Cantàbric.
Aquesta peça és la segona del conjunt d'escultures que es caracteritza per la forma corba de tres peces formant un trident pesat que mira al mar que atrapa el lleuger vent i de les onades al seu interior. El quart element es retorça i corba cap a la roca. -
La vida è bella - Roberto Benigni
És una història que prova que l'amor, la família i la imaginació conquisten tot. Barreja la tragèdia i la tristesa amb el desig de viure. Podem veure en aquesta pel·lícula el que un pare està disposat a fer per un fill. És un missatge d'esperança i supervivència davant d'un fet violent com va ser l'Holocaust. -
Museo Guggenheim Bilbao - Frank Gehry
L’edifici està format per tres tipus de volums: els ortogonals, els quals estan recoberts de pedra calcària i formen l’estructura, i els corbats i recargolats, coberts de làmines de titani. L’espai interior està organitzat a partir d’un gran atri de 50 metres d’alçada. És el cor del museu i està il•luminat amb llum zenital. Al voltant de l’atri és on s’hi troben els tres nivells de sales d’exposicions, les quals es connecten entre si per mitjà de passarel•les, ascensors i torres d’escales. -
El niño con pijama de rayas - John Boyne
El niño con el Pijama de rayas, narra la historia del petit Bruno de 9 anys que va créixer durant la Segona Guerra Mundial a Berlín. Vius amb els pares, la seva germana Gretel i las les criades. En Bruno coneix a Shmuel en el camp de concentració que hi ha la costat de casa seva. A partir d’aquí entaulen una gran amistat separada per la reixa. Un dia en Bruno entra dintre per ajudar al seu amic a buscar al seu pare. Per desgracia en Bruno mai va tornar a casa. -
Òs polar - Groenlàndia
A la fotografía es pot observa un ós polar intentat sobreviure el canvi climàtic que està patint Groenlàndia. Això és a causa del escalfament global causat per l'ésser humà provoqui la fosa de gel a Groenlàndia sigui més ràpid. D'aquesta manera augmentarà el nivell del mar, convertint-se en una possible amenaça particularment per nacions vulnerables. -
Planeta o plàstic
La fotografia representa la contaminació de l'ésser humà amb el plàstic que s'evoca al mar. Avui dia només el 9 % de tot el plàstic que hem produït i consumit fins a l'actualitat a escala mundial s'ha reciclat, el 12 % s'ha incinerat, i la gran majoria, el 79 %, ha acabat en abocadors o en el medi ambient. Cada any, més d’un milió d’aus i més de 100.000 mamífers marins moren com a conseqüència de tots els plàstics que arriben a la mar.