evolució de l'escriptura musical

  • Period: 400 to Nov 30, 1482

    EDAT MEDIEVAL

  • 450

    MONODIA

    MONODIA
    És una linea melòdica única.
  • Jan 1, 600

    NEUMAS

    NEUMAS
    Consistia en la representació sobre una línia horitzontal sense ritmes determinats d'una sèrie de signes gràfics que representaven un o diversos sons.
  • Mar 12, 660

    CANT GREGORIA

    CANT GREGORIA
    ... cant gregoriàÉs un tipus de música monòdica cantada en llatí. El nom es va atribuir al Papa Gregori I. Les notes modernes es canviaven pels neumes en els segles XV i XVI, tot i que els llibres de música sagrada conserven els neumas fins avui dia.
  • Jan 1, 1000

    NOTES MUSICALS

    NOTES MUSICALS
    Guido d'Arezzo va donar nom a les notes musicals, basant-se en un himne
    UT (DO)-RE-MI-FA-SOL-LA-SI La mà guidoniana en música medieval va ser utilitzada per ajudar els cantants a llegir a primera vista. Algunes formes d'aquest sistema poden haver estat emprades per Guido D'Arezzo, teòric musical medieval, autor de diversos tractats sobre teoria de la música.
  • Mar 6, 1120

    NOTACIÓ QUADRADA

    NOTACIÓ QUADRADA
    escriptura de les notes desprès dels neumas
  • Mar 12, 1350

    TROBADORS

    TROBADORS
    eren poetes i músics, cultes que cantaven els ideals cavallerescos d'aquell moment .
  • Mar 6, 1400

    PENTAGRAMA

    PENTAGRAMA
    Pauta de cinc linies.
  • Period: Feb 1, 1493 to

    RENAIXEMENT

  • Mar 6, 1510

    IMPRENTA

    IMPRENTA
    divulgació de les partitures
    El llibre va passar de ser escrit en un pergami ha ser imprès en un paper ...
  • Period: to

    BARROC

  • MATIZOS DE DINÀMICA

    MATIZOS DE DINÀMICA
    La dinàmica de graus es construeix mitjançant la contraposició entre els conceptes de suau i fort, la qual cosa s'expressa mitjançant les paraules italianes piano i forte respectivament. Existeixen almenys vuit graduacions o indicacions de dinàmica, començant des del so més suau fins al so més fort. Per exemple, pianissimo, piano, fortissimo, etc. Així mateix els diferents graus d'intensitat poden matisar mitjançant altres termes com piu, menors, etc.
  • Period: to

    CLASSICISME

  • Period: to

    ROMANTICISME

  • INVENCIÓ DEL METRÒNOM MAELZEL

    INVENCIÓ DEL METRÒNOM MAELZEL
    És un aparell utilitzat per indicar temps o compàs de les composicions musicals. Produeix regularment un senyal, visual o acústica, que permet a un músic mantenir un temps constant.
  • MATIZOS DE TEMPS

    Fins a la invenció del metrònom s'empraven determinades paraules com errant, allegro, moderato, etc. que descrivien la velocitat de la peça i alhora aportaven informació sobre el caràcter o l'expressió que calia donar a la música. La invenció del metrònom va aportar major precisió i va donar lloc a les indicacions metronòmiques.
  • Period: to

    CONTEMPORANI

  • SISTEMES DE NOTACIÓ PROPIS

    SISTEMES DE NOTACIÓ PROPIS
  • TETRAGRAMA

    TETRAGRAMA
    El va crear Guido d'Arezzo. Era una pauta de 4 linies.
  • POLIFONIA

    POLIFONIA
    Tipus de música amb diverses veus melòdiques, podem destacar l'organum.