-
Period: 1490 to 1576
Ticià
Linia del temps sobre el artista Italiano Ticià. En aquesta linea del temps pdem trobafr algunes de les seues obres. -
Period: 1490 to 1576
Ticià
Line del temps sobre el artista Italia Ticià. En aquesta linea del tem`s trobarem algunes obres destacades del artista. -
1515
Amor sacre y amor profà
Amor sacre i amor profà (en italià: Amor sacro e amor profano) també anomenat Venus i la donzella, és un llenç a l'oli de Ticià, .La tela recull una escena amb tres figures: dues dones i un nen al voltant d'una font de pedra. Les dones són de similars característiques, i s'ha pensat a vegades que es tracta de la mateixa persona.
Huy en dia esta ubica a la Galeria Borghese en Roma
(.https://historia-arte.com/obras/amor-sacro-y-amor-profano) -
1516
La asunción de la virgen
La pintura mostra diferents esdeveniments en tres capes. A la inferior estan representats els Apòstols, amb els braços alçats cap al cel, amb l'excepció de sant Pere, els braços estan creuats. Miren a la Mare de Déu, vestida de blau i vermell, que està volant entre ells i Déu, en peu sobre un núvol i està envoltada de querubins celebrant i ballant per aquell moment. -
1518
Bacus i Ariadna
Bacus i Ariadna és un llenç a l'oli de Tiziano, pintat al voltant de 1520-23. Pertany a un cicle de pintures de temes mitològics produït per a Alfons I d'Aquest, el duc de *Ferrara, per al Camerino d'Alabastre, una habitació privada en el seu palau de *Ferrara, decorada amb pintures basades en textos clàssics.
(https://historia-arte.com/obras/baco-y-ariadna) -
1526
Pala Pesaro
En el quadre es veu a *Jacopo *Pesaro i a alguns membres de la seua família sent presentats a la Verge En el centre es troba sant Pere, veient-se igualment als sants Francesc i Antonio. Els sants estan representats sense cap jerarquia, de manera molt natural. També hi ha altres personatges menys importants.
Es troba a Basílica de Santa María dei Frari, Venecia, Italia
(https://www.artehistori) -
1538
Venus d'Urbino
La representació de Venus, la dea de l'amor, mira fixament a l'espectador. La llum i el color clar i càlid del cos de Venus ressalten en contrast amb el fons i els coixins foscos. El gos als peus de la dona és un símbol de fidelitat conjugal. Darrere l'escena l'empleada observa a la nena mentre busca en un calaix, fet que simbolitza la maternitat.
Se situa en la sala 83 de la Galleria degli Uffizi.
(https://www.visituffizi.org) -
1553
Dànae rebent la pluja d'or
Ticià acostumava a repetir els temes que més èxit tenien. Aquesta Dànae rebent la pluja d'or és una versió d'un altra quadre que existeix al Museu de Capodimonte a Nàpols, encara que hi ha diferències notables entre l'un i l'altre.
Huy en dia l'obra es troba al Museu del Prado en Madrid
(https://www.museodelprado.es/coleccion/obra-de-arte/danae-recibiendo-la-lluvia-de-oro/0da1e69e-4d1d-4f25-b41a-bac3c0eb6a3c) -
1556
Diana i Acteneo
El quadre forma part d'una sèrie de set llenços representant escenes mitològiques preses de la Metamorfosi d'Ovidio pintades per a Felip II d'Espanya. En aquesta obra, es representa el moment en què Acteó veu la nuesa de Diana, un episodi que provocarà la terrible venjança de la deessa.
Es conserva en la Galería Nacional de Escocia. -
1570
Alegoria de la prudencia
En el quadre estan representades tres caps humans mirant cadascun en una direcció diferent i davall d'elles tres caps d'animals un llop, un lleó i un gos. La pintura és normalment interpretada com la representació de "les tres edats de l'home": joventut, maduresa i vellesa.
Es troba a la Galeria Nacional en Londres.(https://www.todocuadros.es/tiziano/alegoria-prudencia.htm) -
1573
Retraro
No és aquest l'únic autoretrat que Tiziano realitzara, però sí el més famós. Giorgio *Vasari va consignar un altre (hui perdut).
Així mateix consta documentalment un autoretrat en el qual l'artista estava representat. Per desgràcia aquest quadre va desaparéixer en l'incendi del Palau del Pardo. En l'actualitat només es conserven dues: un a Berlín i el del Prat que ens ocupa.
(https://www.museodelprado.es/coleccion/obra-de-arte/autorretrato/abc62514-eb24-4c67-9843-8a8505fe1b61) -
1576
Apolo y Marsias
Ticia combina dos contes de les "Metamorfosis" d'Ovidio i es presenta a si mateix com el Rei Mides, testimoni de la tortura de Marsias. Ticia presenta una autocrítica sobre el seu amor la riquesa i sobre la seua pròpia naturalesa com a artista.
Es troba al museu Kroměříž Archdiocesan. (https://www.artehis)