-
Fi de la guerra de cuba
Va acabar després de l'entrada dels Estats Units al conflicte i la consegüent derrota espanyola. Va omplir les botigues d’instruments musicals
provinents de les bandes militars. -
Period: to
New orleans
Estil creat per la població negra del barri d’Storyville . Bandes de 6 a 9 músics formades per una secció melòdica i una secció rítmica. -
Period: to
Dixieland
Molts músics blancs imitaven l'estil de New Orleans. Per aquesta raó sorgeix l'estil Dixieland. Cantant representatiu: King Oliver
Composició musica -
Tancament del storyville
Es tancà per la “tensió entre la comunitat negra de Storyville i els “marines” que arribaven o sortien cap a la guerra. Molts músics van quedar sense feina, i per això molts d’aquests van emigrar a Chicago. -
Period: to
Chicago
Durant la 1a guerra mundial molts músics van emigrar a Chicago.
Les bandes creixen fins a 10-12 músics i tocaven dins d’un local.
El contrabaix reemplaça la tuba. Destaquen els solos individuals. Cantant representatiu: Louis Armstrong
Composició musical -
Crac de la brossa
El 1929 la Borsa de Nova York, el mercat de valors més gran del món, es va enfonsar i va arrossegar amb la ruïna milers d'inversors provocant una crisi. Va empobrir a la majoria de la població i el Jazz només es podia escoltar per ràdio. -
Promulgació de llei seca
En els Estats Units van prohibir la fabricació, venda i distribució de begudes alcohòliques. Molts locals van tancant i la vida nocturna a Chicago va desapareixent. -
Period: to
Swing
Quan va sorgir la Llei Seca, molts músics van emigrar a Nova York. Interpretat per orquestres de 12 a 16 músics.
"Solos" més controlats. -
Promulgació de la llei de Jackson
A finals dels anys 30, es va incrementar la Llei de Jackson que obligava als negres abandonar els carrers abans de les 11. Per aquesta llei, moltes sales i clubs van tancar. -
Period: to
Bebop
Per la Llei de Jackson, els negres van crear el Bebop.
Estructura: presentació del tema – Successió de “solos” – Tema per acabar.
Formacions reduïdes.
S’equipa la bateria i el baix -
Period: to
Cool Jazz
Oposició del nerviosisme i frenesí del bebop.
Música freda i agressiva.
Jazz íntim.
So més suau, amb menys salts.
Menys accentuació del swing. -
Period: to
Free Jazz
No segueix les previsions de l’oient, sinó que és ell qui ha de seguir la música sense cap regla preestablerta.
Destaca l'atonalitat. -Concepció rítmica on es dilueixen tots els conceptes de tempo regular, “beat”, simetria... -
Period: to
Jazz fusion
Síntesi d'elements procedents del jazz i elements procedents d’altres músiques.
- Utilitza nous conceptes musicals propis d’altres llocs.
- Incorporació de ritmes no propis del jazz.
- La tecnologia es converteix en un nou instrument.