Masaccio

Tommaso Massacio

  • 1420

    Virgen y el Niño

    Virgen y el Niño
    És una de les obres d'art que va fer junt al seu germà Giovanni i amb Andrea di Giusto. Aquesta obra representa a la Mare de Déu asseguda en un tron amb Jesús en la seua falda i Sant Joan Baptista al seu costat. Darrere d'ells, es troba la figura de Santa Ana, la mare de la Mare de Déu, que sosté un llibre a la seua mà. L'obra es troba a Políptic de Pisa.
    (https://es.wikipedia.org/wiki/Virgen_con_Ni%C3%B1o)
  • 1422

    Tríptico de San Juvenal

    Tríptico de San Juvenal
    L'obra "Tríptico de San Juvenal" es troba en el Museu Masaccio, a l'església romànica del S XII de Sant Pere. La pintura es compon de tres taules: la central representa a la Verge entronitzada amb el Xiquet, en els panells laterals apareixen sengles parelles de sants: Sant Bartolomé i Sant Blas en el de l'esquerra, i Sant Juvenal i sant Antoni Abat en el de la dreta
    (https://app.smartify.org/es-ES/objects/masaccio-san-giovenale-triptych)
  • 1424

    Expulsión de Adán y Eva del Paraíso terrenal

    Expulsión de Adán y Eva del Paraíso terrenal
    Masaccio va combinar la assimilació de la expulsió de l'Edén, lloc segur y despreocupat, junt amb l'entrada al món dels mortals.
    (https://historia-arte.com/obras/expulsion-de-adan-y-eva-del-paraiso-terrenal)
  • 1424

    La Virgen, el Niño Jesús y Santa Ana

    La Virgen, el Niño Jesús y Santa Ana
    Es creu que l'obra va ser encarregada pel rei Lluís XII de França després del naixement de la seua filla en 1499, però mai li va ser entregada.
    (https://es.wikipedia.org/wiki/La_Virgen,_el_Ni%C3%B1o_Jes%C3%BAs_y_Santa_Ana)
  • 1425

    El pago del Tributo

    El pago del Tributo
    Tots els fets que ocorren en el quadre depenen de la voluntat de Jesús, Masaccio pretenia mostrar simultaneïtat entre el mandat i l'esdeveniment, subratllant així una postura ètica conforme a les obligacions
    La podem trobar en la Capilla Branacci de l'església de Santa María del Carmine en Florencia.
    (https://blogs.ua.es/quattrocentoitaliano/2014/12/04/el-pago-del-tributo-masaccio-1424-1428/)
  • 1426

    Crucifixión de San Pedro

    Crucifixión de San Pedro
    La figura de Sant Pere en el centre de la imatge, envoltat per una multitud de personatges que l'observen, com poden ser els soldats romans o simples espectadors.
    Com a aspecte important a destacar es que San Pere està representat amb una barba, detall molt inusual en l'època.
    (https://kuadros.com/es-es/products/la-crucifixion-de-san-pedro-masaccio)
  • 1426

    San Pablo

    San Pablo
    Esta pintura forma part de l'anomenat Políptic de Pisa, un gran retaule de 19 peces que es va executar per a la capella del notari Giuliano di Colino a l'església d'església carmelita a Pisa.
    En el segle XVIII, el políptic va ser destruït. Els intents de reconstruir el retaule es basen en una descripció detallada donada per Vasari en 1568. Només s'han identificat onze panells d'este retaule, i estan dispersos per cinc museus diferents.
    (https://app.smartify.org/es-ES/objects/masaccio-saint-paul)
  • 1426

    Martirio de San Juan bautista

    Martirio de San Juan bautista
    es tracta d'un dels deu panells que componien el Políptic de Pisa i que s'hagen distribuïts per diversos museus. Esta peça concretament es conserva en el Museu Estatal de Berlín
    (https://app.fta.art/es/artwork/2ef7c9b1824397e8e4929d1e71b62f25822aa556)
  • 1427

    San Pedro curando a los enfermos con su sombra

    San Pedro curando a los enfermos con su sombra
    Volia imitar la naturalesa, volia fer les coses «reals».
    Va unir perspectiva, anatomia i llum, recuperant el classicisme greco-romà i va alliberar del gòtic dotant de vida a les seues representacions. I això es el Quattrocento.
    L'arquitectura pintada en este quadre és coherent, és a dir, reproduïx un efecte òptic audaç i versemblant, connectat per estrictes relacions formals i respectant la perspectiva.
    (https://historia-arte.com/obras/san-pedro-curando-a-los-enfermos-con-su-sombra)
  • 1428

    La Sagrada Trinidad

    La Sagrada Trinidad
    És una de les obres més importants del Reinaiximent italià.
    En aquesta obra podem começar a veure noves característiques pintóriques de l'Edad Moderna.
    És la primera vegada que aplica la perspectiva lineal en una obra.
    L'esglèsia en la que es troba es caracteritza perque no s'entra per la porta principal, si no per una lateral i aquesta obra es el primer que trobem.
    Es troba en la Basílica de Santa Maria Novella, Florencia, Italia.
    (https://historia-arte.com/obras/la-sagrada-trinidad)