-
Period: to
El naixement d'un gran pintor
Primers anys de l'obra del pintor valencià. -
El crit del palleter
Oli sobre llenç, 152x202 cm. València: Diputació Provincial. Aquesta obra tanca en Sorolla el capítol de la pintura històrica, just abans d'ésser becat cap a Roma. Aquest quadre es troba marcat pel realisme. -
Bacant en repòs
Oli sobre llenç 30x 69,5 cm. Museo de Belles Arts, València. Obra realitzada durant la seua estada a Roma com a becat. En aquest període es va interessar, de manera especial, pels nus. -
El retorn de la pesca: remolcant el vaixell
Oli sobre llenç, 265 × 403,5cm, Museu d'Orsay. La pintura representa el retorn d'un vaixell de pesca de vela llatina. Dos bous arrosseguen el bot a una platja envoltada de pescadors. -
Period: to
Cap al costumbrisme mariner
La temàtica marinera serà un dels elements clau d'aquesta etapa de l'obra Sorolla. -
Cosint la vela
Oli sobre llenç, 220x302 cm. Venecia: Ca'Pesaro. L'obra s'insereix en la trajectòria del costumisme valencià. L'assumpte està tractat de forma anecdòtica, versemblança de el llum naturalista, i detallisme minuciós. És una obra molt original pel que fa a composició, la vela ocupa la major part del llenç i la seva blancor es fon amb el verd de l'exuberant naturalesa. -
Period: to
Cap a un art intuïtivament personal
Gir en la trajectòria de l'artista, el qual abandona definitivament els temes socials en la seua pintura, aclara la seua paleta i es dedica cada vegada més als temes a l'aire lliure, amb xiquets i dones a la platja. És aquest el moment en que la seua obra comença a ser reconeguda internacionalment. -
Instantània
Oli sobre llenç, 62 × 93,50 cm., Museu Sorolla de Madrid. Sorolla pintà el quadre a la platja de Biarritz l'estiu del 1906, lloc on acudia sovint amb la seva família.El títol "Instantània" no és només el més indicat per la seva temàtica i el seu "enquadrament fotogràfic" sinó també per la seva pinzellada ràpida i composició esquemàtica. Això, al costat d'una suau paleta de colors, dóna com a resultat una obra més propera a la pintura impressionista francesa. -
A l'aigua
Oli sobre llenç, 81x106cm., Col·lecció particular. Aquest quadre es considera com la primera escena d’una seqüència narrada en tres llenços, junt amb Idil·li al mar i Eixint del bany. Se’ns presenta l’amor juvenil com a protagonista d’escenes de gran complicitat abans, durant i després del bany. -
Passeig a la vora del mar
Oli sobre llenç, 205x200cm., Museu Sorolla, Madrid. Escena quotidiana que serveix a Sorolla per realitzar un retrat familiar de la seua esposa, Clotilde, i de la seua filla gran, Maria. -
Period: to
La decoració de la Hispanic Society
Sorolla va signar un contracte amb la Hispanic Society per fer una sèrie de pintures a l'oli sobre llenç amb temes representatius de les regions espanyoles i de Portugal. -
Guipuscoa. Les bitlles
Oli sobre llenç, 352x231cm. Nova York: Hispanic Society of America. La paleta cromàtica apareix suavitzada per una llum tènue. -
Sevilla. Els natzarens
Oli sobre llenç, 352x229,5cm. Madrid: Museu Sorolla. L'escena representa el pas de la Macarena per un carrer estret de Sevilla, amb la Giralda al fons. L'obra presenta un fort realisme. -
Period: to
L'últim Sorolla
Última etapa de l'obra del pintor valencià. -
Trencaonades. San Sebastià
Oli sobre llenç, 81x104 cm. Madrid: Museu Sorolla. Les onades del Cantàbric sempre van captar l'atenció de l'artista. En aquest quadre, el paisatge és el protagonista, mentre que els personatges són solament espectadors. -
Elx. El palmeral
Oli sobre llenç, 351x229,5cm. Nova York: Hispanic Society of America. Les figures s'integren en el conjunt com elements complementaris d'una natura exhuberant. -
Miguel de Unamuno
Oli sobre llenç, 143x105cm. Bilbao: Museu de Belles Arts. Tot i que es troba inacabat, el quadre s'inscriu dins de l'àmplia dedicació del pintor durant la seua última etapa artística als retrats.