-
1474
Isabel I i Fernando II
-
Period: 1474 to 1516
DINASTIA DELS TRASTÀMARA
-
1504
Juana I i Felipe I
-
1516
Carlos I
-
Period: 1516 to
DINASTIA DELS HABSBURG O CASA D’ÀUSTRIA
-
1556
Felipe II
El seu regnat es va veure marcat per l'esclat de la revolta als Països Baixos espanyols, que va iniciar la Guerra dels Vuitanta Anys, així com les relacions exteriors amb França i Anglaterra, les grans despeses van arribar a provocar la bancarrota de la monarquia fins a tres vegades.
Li deien el prudent per la seva prodència en prender decisions.
Va morir per càncer. -
Felipe III
-
Felipe IV
-
Carlos II
Va començar de rei sent menor d'edat, va actuar com a regent la seva mare, Maria Anna d'Àustria.
Li deien l’encantat pel mal estat físic i de salut que tenia, atribuïts al resultat de diversos matrimonis endogàmics dels seus avantpassats, no va arribar a tenir fills. Poc després de la seva mort va esclatar la Guerra de Successió Espanyola entre els pretendents al tron.
Va morir per una insuficiència renal crónica. -
Felipe V
Durant el seu regnat es va ampliar i reformar notablement el palau d'Aranjuez.
Va ser monarca d'Espanya de 1700 a 1746, amb una breu interrupció d'uns mesos el 1724, quan va regnar el seu fill Lluís.
Li deien l’animós perquè patia un trastorn bipolar i una depressió. També patia episodis intermitents d'hipomania, que s'hi expressava en una eufòria i hiperactivitat inusuals. -
Period: to
DINASTIA BORBÒNICA
-
Luis I
-
Fernando VI
-
Carlos III
-
Carlos IV
-
Fernando VII
-
José I
Pepe Botellas, va ser rei de Nàpols i rei d'Espanya, però no de Catalunya, territori que s'incorporà al Primer Imperi Francès.
Va estudiar lleis a Pisa i el 1796 va prendre part en la campanya de Napoleó a Itàlia.
Li deien Pepe Botellas perquè so posada ent prensa molt el pèl. -
Period: to
DINASTIA BONAPARTE
-
Isabel II
Coneguda com “la dels tristos destins” va ser proclamada reina d'Espanya el 29 de setembre de 1833, 25 dies després de la mort del seu pare Ferran VII, quan ella encara no tenia ni tres anys. Va ser destronada per l revolució del 1868.
Li deien la dels tristos destins amb motiu dels descendimientos negatius que la van acompanyar durant tota la vida política. -
Amadeo I
-
Period: to
DINASTÍA SAVOIA
-
Alfonso XII
-
Alfonso XIII
-
Juan Carlos I
-
Felipe VI