-
200
Divina perfecció: cap d’una estàtua d’Apol·lo
Roma (Itàlia)
Marbre
Aquest cap mostra al déu Apol·lo amb el seu aspecte característic: jove, radiant, imberbe i amb els cabells esvalotats -
1400
Dones de la reialesa a l’antic Egipte: cap de reina o deesa
Savis (Egipte)
Granit negre
Representa un membre d’alt rang de la família reial egípcia, o potser una deesa -
1508
Missatgers divins: estudi d’àngels
Raffaello Sanzio
Itàlia
Guix negre
En aquesta obra l’artista volia fer un estudi d’uns àngels per el seu fresc de la Disputa, pintat al Vaticà -
Una reina estrangera: estatueta de la reina Victòria
Poblat ioruba (Nigèria)
Fusta
Aquesta obra es feia servir alguna persona local per expressar la seva lleialtat a la reina Victòria -
Bellesa expressionista: Dona dreta a la banyera
Ernst Ludwig Kirchner
Alemanya
Guixos de color i carboner sobre paper crema
Amb les formes angulars, els colors vívids i el traç ràpid, aquest dibuix transmet una sensació potent i primigènia -
Artista i model: Nu amb coixí blau
Henri Matisse
França
Litografia
Aquesta litografia pertany a una sèrie de pintures, escultures i gravats amb nus de dones exòtiques que l’artista va fer a Niça als anys vint -
La mirada masculina: Nu (per a Sedfre)
Tom Wesselmann
Estats Units
Serigrafia en color
Aquesta serigrafia és molt representativa de l’estil pop art de l’artista, conegut especialment per les seves representacions sexualitzades del nu femení -
Mostrar i ocultar: Cap, negre i plata
Juan Navarro Baldeweg
Espanya
Pigments i làtex sobre tela
Aquest quadre encarna amb els seus colors cridaners i en contrast l’estil neoexpressionista que va dominar l’escena artística europea a l’inici dels anys vuitanta -
El rostre sota la màscara: Maquillatge
Antoni Tàpies
Barcelona
Tècnica mixta sobre tela
L’artista amb aquest Autoretrat revela una profunda reflexió sobre si mateix, ja que la seva imatge queda oculta sota d’aquest “maquillatge” -
Al voltant del vel: Mare, filla i nina
Boushra Almutawakel
Iemen
Còpies fotogràfiques
L’artista tracta aquí aquests enfocaments antagònics, de que algunes dones musulmanes consideren que el vel simbolitza opressió i en canvi altres pensen que les protegeix