-
1972 BCE
Bryan Tyler
El nord-americà de 47 anys, crea música de cinema des del 1997. Tyler és el creador del tema d'obertura de l'actual Univers cinemàtic de Marvel, que tantes alegries a les arques de Disney està donant. -
1960 BCE
Rachel Portman
És una compositora britànica de la qual tenen lloc en cinema i televisió anglesa amb sèries com ‘El Contacontes’. A principis dels 90 aconsegueix certa notorietat.
El 1994 es dóna a conèixer el món sencer gràcies a treballs tan diferents com 'Solo tu', 'Sirenas', 'La Guerra dels Botons' i 'El Balneari de Battle Creek'. Aquesta pel·lícula, basada en el text de Jane Austen, converteix Rachel Portman en la primera dona guanyadora de l'Oscar a la millor banda sonora original. -
1956 BCE
Anne Dudley
Dudley va ser membre del grup pop Art of Noise. Després de treballar en una sèrie de pel·lícules britàniques, Peter Cattaneo l'escull per fer uns 20 minuts de música per a 'Full Monty'.
L'èxit de l'Oscar la va portar a altres gèneres com la comèdia 'Fora de Control' o 'Monkeybone'. Tot i això, el fracàs d'aquests títols la portarà a treballar en produccions més modestes de factura europea.
Després es va convertir en la compositora fetitxe de Paul Verhoeven. -
1953 BCE
James Horner
Un altre nord-americà a la llista, mort l'any 2015 a l'edat de 61 anys, per un accident d'avioneta. Horner va fer música al llarg de gairebé 40 anys de carrera. Famós per utilitzar cors i elements electrònics a les seves partitures, a més de recórrer a música cèltica. Va guanyar amb dos Oscars, per la seva partitura més famosa sens dubte, Titanic, de la qual també es va encarregar de compondre el mític tema My heart will go on. -
1946 BCE
Howard Shore
El canadenc de 73 anys, Shore porta des de 1978 creant música per a les nostres orelles. La seva feina més important la deu a la trilogia d'El senyor dels anells i, en menor mesura, a la trilogia d'El Hobbit que el va seguir després. -
1945 BCE
Shirley Walker
Va ser una de les poques dones compositores de partitures de pel·lícules que treballaven a Hollywood. Walker va ser una de les primeres dones compositores a obtenir un crèdit en solitari en una gran pel·lícula de Hollywood (precedida per Suzanne Ciani, que va escriure la partitura completa de la pel·lícula. La increïble dona minvant el 1980, estrenada el gener de 1981) i segons Los Angeles Times, serà recordada com una pionera dels dones a la indústria cinematogràfica. -
1939 BCE
Wendy Carlos
A finals dels anys 60 treballa com a enginyera de so emparat per Robert Moog i crea un prototip on grava l'àlbum “Switched-On Bach”, amb peces de Bach interpretades per sintetitzadors.
El disc revoluciona el panorama donant valor a l'electrònica dins de la música i arriba al lloc número 10 a la llista Billboard dels més venuts i aconsegueix 3 premis Grammy. -
1933 BCE
Nora Orlandi
Va ser la primera compositora de cinema italià, Nora Orlandi es va fer popular als anys 60 per les seves obres avantguardistes per al gènere en alça d'aquella cinematografia: el spaghetti-western.
Encara que la seva filmografia amb prou feines arriba als 13 títols, la seva música està força reconeguda per l'aficionat i fins i tot el director Quentin Tarantino ha utilitzat el seu tema “Dies Irae” de ' L'Estrany Vici de la Senyora Wardh' per al pastitx musical 'Kill Bill Vol.2'. -
1932 BCE
John Williams
Als 87 anys, el senyor Williams forma part de la història de la música i del cinema i ningú no li pot qüestionar tot el que ha aportat al setè art. Nominat 51 vegades als Oscars, després de Walt Disney, és la personalitat amb més nominacions individuals. És el col·laborador habitual de Steven Spielberg. Entre les moltes obres que deixa al seu llegat es troben Superman, Indiana Jones, Només a casa, Hook, Parc juràssic i Harry Potter. -
1924 BCE
Angela Morley
Va néixer home però alhora va canviar de sexe. Nascuda a Anglaterra, Morley va treballar amb la companyia Phillips realitzant arranjaments per a nombrosos artistes i aviat comença a col·laborar amb les sensacionals Shirley Bassey i Dusty Springfield.
A finals dels 60 quan es torni a plantejar treballar per al mitjà audiovisual, realitzant les bandes sonores de 'La Ciutat d'Or del Capità Nemo', 'L'Mirall dels Espies' i 'Les Vuit Campanades'.