-
Period: to
ETAPA IMITATIVA
Des de jove ja mostrava aptituds musicals.
1787 a 1790 no compon res.
1792 rep classes de Haydn.
1795 comença els seus primers concerts públics.
1796 comença els problemes d'oïda. -
Primera Simfonia, en do major (Op. 21)
-
Claro de luna
Sonata per a piano núm. 14 en do sostingut menor, op 27 núm. 2 -
Period: to
ETAPA HEROICA
Introdueix contingut emocional a la seva música i fa obres més extenses.
La seva salut empitjora i comença a tenir problemes econòmics.
1809 es reprèn l'ocupació francesa a Viena, afecta la seva productivitat. -
Segona sinfonia, en re major (op. 36)
-
Tercera sinfonia en mi♭ major (Op. 55)
També anomenada La Heroica -
Fidelio oder die eheliche Liebe, Op. 72
Amb l'obertura Leonore II. Va tenir 2 versions més, una en 1806, amb l'obertura Leonore III, i l'altre en 1814, Fidelio, ópera en dos actes amb l'obertura fidelio. -
Quarta sinfonia en si♭ major (Op. 60)
-
Cinquena sinfonia en do menor (Op. 67)
-
Sisena sinfonia en fa major (Op. 68)
També coneguda com Pastoral -
Para Elisa
Für Elise, composta en la menor, va ser publicada el 1867, WoO 59 -
Setena sinfonia en la major (Op. 92)
-
Vuitena sinfonia en fa major (Op. 93)
-
Period: to
ETAPA DE REFLEXIÓ
Tot i estar totalment sord compon les seves grans obres amb serenitat.
1824 compon la novena simfonia utilitzant cor.
Des de 1824 fins a la seva mort només compon quartets de corda.
Mor amb fama. -
Novena sinfonia «Coral» (Op. 125)