Musica06

Barroc musical i classicisme musical

  • Feb 23, 1567

    C. Monteverdi

    Itàlia
  • Feb 23, 1580

    Inici del Barroc. Barroc primerenc

    Caracteritzat per les seves obres de poca extensió. Es comencen a establir diferències entre la música instrumental i la vocal.
  • Barroc mitjà

    Predomini de l'òpera i la cantata.
  • A. Vivaldi

    Itàlia
  • Barroc tardà

    Predomini de la música instrumental sobre la vocal.
  • J. S. Bach

  • G. F. Händel

    Anglaterra
  • C. W. Gluck

    Alemanya
  • C. P. E. Bach

    Alemanya
  • J. Stamitz

    Alemanya
  • Pare. A. Soler

    Espanya
  • F. J. Haydn

    Àustria
  • J. C. Bach

    Alemanya
  • L. Boccherini

    Itàlia
  • Classicisme musical

    El classicisme és un estil artístic que abasta des de 1750 fins a l'inici del segle XIX, aproximadament. Els països capdavanters són Àustria i Alemanya.
  • V. Martín i Soler

    Espanya
  • W. A. Mozart

    Àustria
  • Classicisme primerenc

    A finals del 1750 sorgiren centres del nou estil a Itàlia, Viena, Mannheim i París; es van compondre gran quantitat de simfonies i hi havia conjunts instrumentals associats a teatres. L'òpera era present en la majoria d'esdeveniments musicals, amb concerts i simfonies que servien com interludis instrumentals i introduccions per a les òperes i fins i tot per a serveis a l'església. L'orquestra clàssica es caractieritza per a un protagonisme destacat de la família de la corda.
  • L. van Beethoven

    Alemanya
  • Classicisme mitjà

    Haydn va ser el gran impulsor del nou estil musical. Un pas més en l'assoliment d'aquest estil el trobem en el seu Opus 33, uns quartets de corda que daten de l'any 1781, on els papers melòdics i harmònics no es troben assignats a un sol instrument, sinó que estan repartides entre ells. Aquest fet modifica la manera com el conjunt treballa el pas de moments dramàtics de transició a seccions temàtiques; la música flueix suaument i sense grans interrupcions.
  • Concert per a violí n. 5.

    Mozart
  • Classicisme tardà

    Quan Haydn i Mozart va començar a compondre, les simfonies eren obres en un sol moviment que s'interpretaven com a preludis o com a interludis d'altres obres de grans dimensions. La majoria de simfonies tenien una durada de deu o dotze minuts, el conjunt instrumental que les interpretava podia ser molt divers i el baix continu era una part important de l'obra.
  • La flauta màgica. Òpera.

    Mozart
  • Simfonia n. 101, "El rellotge".

    Haydn
  • Sonata n. 8, "Patètica".

    Beethoven
  • Cinquena simfonia.

    Beethoven
  • Fi del classicisme