-
Period: to
Començament.
Primera projecció. Pianista per a tapar el soroll del projector. -
Primera projecció.
Els germans Lumiere van fer la seua primera projecció en el Salon indien du Grand Café de París. -
Period: to
Els anys vint.
Pianista, quartet de corda o una orquestra completa, per acompanyar les imatges.
Fulls per als tipus de música necessaris per a cada escena (cue sheets).
Cine mut. -
Pel·lícula: Nosferatu.
Compositor: Hans Erdmann. -
Col·lecció de peces seleccionades adaptades per a cinquanta-dues maneres i situcions.
Llibre que recopilava peces clàssiques per a diferents tipus de escenes com ara percecucions, escenes d'amor, etc.
Creat per Erno Rapée. -
Pel·lícula: El curissant Potemkin.
Compositor: Edmund Meisel. -
Cine amb so.
Amb la pel·lícula The jazz singer, se sent l'actor Al Jolson cantant. No més cine mut a partir d'aquell moment. -
Period: to
Els anys trenta.
El cine sonor apareix i el cine mut desapareix.
Sinconització entre imatge i so (clic track) l'inventà Max Steiner.
Els diàlegs s'entenen i es dóna protagonisme a la música en les escenes no dialogades gàcies al mesclador de so. -
Pel·lícula: King Kong.
Compositor: Max Steiner. -
Pel·lícula: El capità Blood.
Compositor: Erich Wofgang Korngold. -
Pel·lícula: La núvia de Frankenstein.
Compositor: Franz Waxman. -
Pel·lícula: Horitzons perduts.
Compositor: Dimitri Tiokin. -
Pel·lícula: Les aventures de Robin Hodd..
Compositor: E. W. Korngold. -
Pel·lícula: Alexander Nevsky.
Compositor: Sergei Prokofiev. -
Pel·lícula: Cims borracosos.
Compositor: Alfred Newman. -
Pel·lícula: AAllò que el vent s'endugué.
Compositor: Max Steiner.