-
Abans dels 50
L'origen exacte de la realitat virtual és una cosa disputat, principalment perquè hi ha una dificultat per definir el propi concepte.
En concret de Stanley G. Weinbaum, autor que el 1935 va crear un relat breu denominat Les ulleres de Pigmalió en el qual es descrivia un sistema de realitat virtual amb enregistraments hologràfiques i experiències fictícies, que incloïen olor i tacte. -
1950 - 1970
Morton Heilig va construir un prototip denominat Sensorama, mitjançant el qual l'espectador podia visualitzar 5 petites pel·lícules mentre s'estimulaven la resta de sentits (Oïda, olfacte, tacte) Heilig també desenvolupament seva crida "Mascara teleférica" (patentada el 1960).
L'espectador rep una completa sensació de realitat, a través d'imatges en 3 dimensions que poden rebre fins i tot a color, amb un 100% de visió perifèrica, sons, aromes i brises d'aire -
1970-1990
A mitjans de la dècada de 1970, Myron Krueger va crear un entorn físic interactiu anomenat "Videoplace". (Krueger). En lloc de pantalles muntades al cap, "Videoplace" va usar projectors i càmeres de vídeo per interacció, a través de les siluetes en pantalla dels usuaris. La Base de la Força Aèria Wright-Patterson a Ohio va utilitzar aquest mètode per a l'entrenament i l'educació. La NASA tambe va usar simulacions de realitat virtual basades en pantalles sobre el cap per preparar els astronautes -
1990 - 2000
Els entorns virtuals col·laboratius (CVE) tenen una llarga història també. Churchill i Snowdon van publicar una introducció completa al tema en 1998 (Churchill 1998). Han detallat la naturalesa de la col·laboració i activitats cooperatives, i van analitzar la realització d'aquest comportament en entorns virtuals en xarxa, utilitzant diversos exemples de l'època. -
2000-2015
El 2007 Google va introduir Google Street View, un servei que ens mostra vistes panoràmiques sobre infinitat de punts del nostre planeta. Des carreteres, edificis o àrees rurals. A més, pot ser usat en manera 3D, des de 2010. En 2010 Palmer Luckey va fabricar el primer prototip del casc virtuals. Oculus Rift al març del 2014 quan Facebook va comprar la companya per 2 bilions d'euros. Al mateix mes Morpheus va anunciar un casc virtual per la Play Station 4. -
2015-actualitat
En 2016 hi havia almenys 230 empreses que desenvolupaven productes relacionats amb la realitat virtual. Facebook té 400 empleats centrals per al desenvolupament de la realitat virtual; Google, Apple, Amazon, Microsoft, Sony i Samsung havien dedicat grups de realitat virtual i la realitat augmentada. L'àudio binatural, o àudio 3D, és comú a la majoria dels visors o cascos llançats aquest any.