-
Neixament
Va nèixer a Tokio, a la ciutat de Setagaya. -
Infancia
Quan tenia tres anys, la seva família es va traslladar a Kobe i va créixer a la localitat de Shirasaki.
Va passar llargues temporades sense els seus pares degut a la feina i va patir d'asma .
De jove volia convertir-se en director de cinema. -
Películes
Kojima és un gran amant del cinema. Pel·lícules com "Escape from New York" i "The Guns of Navarone" van inspirar directament la creació de "Metal Gear". -
Universitat
Es va graduar en la Universitat d'Art d'Osaka amb una especialització en economia. Després va començar la seva veritable carrera com a desenvolupador de jocs. -
Konami (Inici de carrera)
La primera empresa de Hideo Kojima va ser Konami, una destacada empresa japonesa d'entreteniment, especialment coneguda a la indústria dels videojocs. -
Penguin Adventure
El seu primer joc va ser Penguin Adventure.
Tracta d'un pingüí que ha d'esquivar obstàcles per tal de trobar-se el Sant Grial per salvar la humanitat d'un drac.
Estava per la MSX. -
Metal Gear
Va ser el primer joc de Hideo Kojima, marcant l'inici de la seva carrera.
Només estava per la plataforma MSX2. -
Zone of the Enders
La incursió de Kojima en el gènere mecha, demostrant la seva versatilitat com a dissenyador de jocs. -
Boktai: The Sun Is in Your Hand
Un joc únic que integrava un sensor solar al cartutx, obligant als jugadors a sortir al sol per obtenir beneficis en el joc. -
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Àmpliament considerat com un dels millors de la saga, aquest joc va explorar la història del icònic personatge, Big Boss. -
Konami x Nintendo
Konami i Nintendo van fer un acord per tal d'agregar al joc Super Smash Bros Brawl de Nintendo el personatge principal de Metal Gear: Solid Snake. -
Fox Engine
Va desenvolupar el Fox Engine, una tecnologia de joc avançada utilitzada en títols com Metal Gear Solid V, que va destacar pels seus impressionants gràfics i física. -
Metal Gear Solid V: The phantom pain
El joc segueix a Big Boss, en una missió venjativa després dels esdeveniments de "Metal Gear Solid: Ground Zeroes".
El joc va introduir el concepte de Forward Operating Bases (FOB), que permetia als jugadors construir i defensar bases. -
PT (Playable Teaser)
Llançat com un avenç de Silent Hills, PT es va convertir en un fenomen propi, elogiat pel seu horror psicològic. -
Associació amb Sony
Kojima va firmar un acord amb Sony per fer jocs exclusivament per PlayStation. El primer joc que van acordar va ser Death Stranding. -
Kojima Productions
Kojima Productions va ser fundada el desembre de 2015, després de la separació de Hideo Kojima de Konami. L'estudi va ser creat com una entitat independent per permetre a Kojima treballar en projectes fora de les restriccions de Konami.
El primer projecte important de Kojima Productions va ser "Death Stranding", que es va llançar al novembre de 2019 per a PlayStation 4, i més tard per a altres plataformes, com a PC. -
Ludens
La mascota de Kojima Productions, Ludens, va ser presentada i es va convertir en un símbol icònic per a l'estudi. -
Expansió de Kojima Productions
Va anunciar plans per extendre's a la televisió, el cinema i altres maneres d'entreteniment més enllà dels videojocs. -
The Game Awards
Kojima va rebre el premi Industry Icon, reconeixent les seves importants contribucions a la indústria del joc. -
Figura d'acció de Ludens
Es va llançar la figura d'acció de Ludens, tot consolidant encara més la popularitat de la mascota entre els fanàtics.