Albert dürer (1500)

ALBERT DÜRER

  • Period: May 21, 1471 to Apr 6, 1528

    Albrecht Dürer

    Albrecht Dürer és l'artista més famós del Renaixement alemany, conegut en tot el món per les seves pintures, dibuixos, gravats i escrits teòrics sobre art, obres que van exercir una profunda influència en els artistes del segle xvi del seu propi país i dels Països Baixos. A continuació us detallaré algunes de les seues obres més destacades.
  • 1484

    Autorretrat als tretze anys

    Autorretrat als tretze anys
    L'Autoretrat als tretze anys és un dibuix a punta d'argent sobre paper (27,5x19,6 cm) d´Albrecht Dürer i conservat a l'Albertina de Viena. Aquesta és la primera obra coneguda de l'artista, així com un dels primers retrats d'art europeu considerat com una obra en si mateixa.En aquella època l'artista era a botiga del pare a Norimberga i començava a mostrar el seu precoç talent en el dibuix.
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/Autoretrat_als_tretze_anys)
  • 1496

    Retrat de Frederic el Savi

    Retrat de Frederic el Savi
    Dürer s´havia establert el 1496 amb un taller propi, el primer client a encarregar-li una obra va ser l'elector de Saxònia Frederic III, conegut com a Frederic el Savi, gran admirador de l'artista. Li va demanar la realització d'un retrat i dos retaules per a la Schlosskirche de Wittenberg. Exposat al Museu d´Art de Berlín - Gemäldegalerie
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/Frederic_III_de_Sax%C3%B2nia)
    (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Albrecht_D%C3%BCrer_076.jpg)
  • 1498

    Els quatre genets de l´Apocalispsi

    Els quatre genets de l´Apocalispsi
    És un dels gravats més coneguts de l´Apocalipsi. representa una escena del llibre Apocalipsi en blanc i negre .És considerada una obra mestra de l´artista i se´n guarden exemplars en múltiples col.leccions: el Louvre (París), Palau de Buckingham (Londres), monasteri de El Escorial, Institut Städel de Fráncfort, etc.
    (https://es.wikipedia.org/wiki/Los_cuatro_jinetes_del_Apocalipsis_(Durero))
    (https://historia-arte.com/obras/los-cuatro-jinetes-del-apocalispsis)
  • 1502

    La llebre

    La llebre
    Molts detalls en aquesta aquarel.la aiguada sobre paper del S. XVI. La llum daurada que il·lumina i que projecta una ombra peculiar, que realça el pelatge, l'orella replegada dona vida als ulls. Així sembla que la llebre ens contempla a nosaltres, que ens mira de manera enigmàtica. Aquesta perspectiva és molt emotiva, i ben original en l'art del Renaixement. Obra exposada a l ´Albertina (Viena)
    (http://ferranalexandri.blogspot.com/2012/10/el-conill-de-lalbertina.html)
  • 1507

    Adam i Eva

    Adam i Eva
    És una parella de pintures. Ambdues mesuren 209 cm d'alt, i pel que fa a l'amplada, una mesura 81 cm. i l'altra 80. La figura d´Adam es representa sobre un fons fosc, de manera que tota l'atenció es centre a la figura masculina que està dreta, pintat dret, sobre un terreny irregular ple de pedresEva roman al costat de l'arbre, veient-se la serp enrotllada al voltant d'una de les branques actualment al Museu del Prado de Madrid.
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/Adam_i_Eva_(D%C3%BCrer)
  • 1511

    Adoració a la Trinitat o Retaule de Tots Sants

    Adoració a la Trinitat o Retaule de Tots Sants
    La representació de Déu Pare com a tron per albergar el cos jacent de Crist és un tipus d’iconografia característic a l’edat mitjana. Albert Dürer va tractar el tema de forma molt més complexa en la taula del Kunsthistorischesmuseum de Viena en incloure tots els sants en adoració a la part baixa, i simplificant l’escena als personatges principals en primer pla. Reataule exposat al Museu d´Història de l´Art a Viena.
    (https://es.wikipedia.org/wiki/Adoraci%C3%B3n_de_la_Trinidad)
  • 1512

    Carlemany

    Carlemany
    Retrat de l´Emperador Carlemany. Pintura a l´oli d´una alçada de 215 cm i una amplària de 115 cm. Conservada i exposada al Museu Nacional de Germanisches a Alemanya.
    (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Albrecht_D%C3%BCrer_-_Emperor_Charlemagne.jpg)
    (https://www.greelane.com/ca/humanities/historie-a-kultura/charlemagne-picture-gallery-4122735)
  • 1513

    El cavaller, la mort i el diable

    El cavaller, la mort i el diable
    En alemany, "Ritter, Tod und Teufel" realitzat amb burí sobre planxa de metall. Els dos acompanyants del cavaller desperten poca confiança, són la Mort i el Dimoni. La mort és barbuda, munta un cavall vell, inestable, duu un rellotge de sorra com a símbol de la transitorietat. El dimoni és darrer del cavaller, és una barreja de diversos animals. Hi ha un exemplar de 25 x 19 cm en el Museu del Louvre (París)
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/El_cavaller,_la_mort_i_el_dimoni)
  • 1514

    La malenconia

    La malenconia
    El contingut simbòlic fa del gravat una obra inigualable. Un autoretrat espiritual de Dürer en el qual destaquen: l’esperit saturnal, la mesura i el dibuix. La figura central és l’àngel, una figura alada meditativa, pensativa, la personificació de la malenconia, l’estat d’esperit propi dels mortals que es troben sota l’esperit de Saturn. Obra exposada a la Galeria Nacional d´Art de Karlsruhe (Alemanya)
    (https://blogs.sapiens.cat/socialsenxarxa/2012/03/17/durer-la-malenconia/)
  • 1514

    Retrat al carbó de la seua mare

    Retrat al carbó de la seua mare
    Retrat sobre paper (41 x 30 cm) el qual va realitzar més d'acord que amb el record, buscant expressar la psicologia del personatge. El va pintar després de la defunció de la seua mare. Dürer va afegir una inscripcios al retrat on hi diu: «va morir dimarts anterior a la setmana de les rogatives, a les dues de la matinada». Exposat a Kupferstichkabinett, Berlin
    (http://www.artchive.com/artchive/D/durer/durer_mother.jpg.html)
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/Albrecht_D%C3%BCrer)
  • 1514

    Sant Jeroni al seu estudi

    Sant Jeroni al seu estudi
    San Jeroni sentat darrere del seu estudi. Taula típica del Renaixement, al pintar es guiaba per la virtud teologal. Al cantó de la taula hi ha una creu, una calavera prop de la finestra. Resurrecció i mort, dos temes relacionats en esta obra. Exemplar de l´obra conservat a Berlín (Col.lecció Kupferstich-Kabinett Dresden)
    (https://es.wikipedia.org/wiki/San_Jer%C3%B3nimo_en_su_gabinete_(Durero))
    (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:D%C3%BCrer-Hieronymus-im-Geh%C3%A4us.jpg)
  • 1516

    Michael Wolgemut

    Michael Wolgemut
    Oli sobre llenç d´Albert Dürer. Les seves dimensions són de 29 × 27 cm. El quadre constitueix un homenatge a l'antic mestre de l'artista, Michael Wolgemut, al taller del qual Dürer va treballar des de novembre de 1486 fins finals de 1489, i va ser pintat sense que ningú l'hagués encarregat. Es considera la pintura més antiga del pintor que no siga un autoretrat. Es conserva al Museu Nacional Germànic, Núremberg, Alemanya.
    (https://ca.wikipedia.org/wiki/Retrat_de_Michael_Wolgemut)