L'art de la improvisació.

By an190
  • 2.ELS PRECEDENTS

    2.1 Els cants de treball
    Al ritme del dur treball a les plantacions. Eren interpretats a capella i de forma responsorial .
    2.2 Els espirituals
    Per començar les seues ceremònies cantaven i ballaven.Eren cantats a capella i de forma responsorial.
    2.3 El blues
    Són càntics de caràcter profà.Reflecteix tristesa i por
    2.4 El ragtime
    És una barretja entre ritme afroamericà i música clàssica interpretada fonamentalment amb el piano. Es va convertir en la primera música negra acceptada pels blancs.
  • DIXIELAND

    DIXIELAND
    El diexieland (dixie=sud,land=terra) es un subgènere musical del jazz qeu era interpretat pels blancs. Es una barreja entre l'estil Nova Orleans i la música europea peró amb algunes diferències,
  • EL SWING I LES BIG BAND

    EL SWING I LES BIG BAND
    És una barreja entre l'estil Nova Orleans i l'estil Chicago i és un tipus de música propera a la música de ball, a la comèdia musical i al cinema poc a poc es van crear noves abndes cada vegada més nombroses i es van anomenar Big Bands
  • El bebop

    El bebop
    Va sorgir a Harlem, era una música molt exigent amb excessiva disciplina en les actuacions no estaven pensats per a ballar sinó per escoltar atentament.
    Característiques: grups redüits, bateria,ritmes complexos, interpretacions virtuoses, harmonies dissonants, improvisació , emocionalment.
  • El hard-bop

    El hard-bop
    Hard=dur es el símbol de recció dels joves músics negres davant el control de cool jazz
  • El cool jazz

    El cool jazz
    Cool=fresc es un nou estil que reemplaça el bebop transmet una sensació de suavitat en ocasions es feia ús de sordines.
  • El free jazz

    El free jazz
    Intenta conscienciar a la societat americana la neccesitat d’identificar-se amb la població negra
  • El jazz rock

    El jazz rock
    Es una combinació de jazz amb elements de rock, els inteuments principals són la guitarra elèctrica i baix elèctric.