16059

תחנות בחייו של מוחמד הנביא מאיה מאירוביץ ז7

  • 570

    מוחמד נולד

    מוחמד נולד
    מוחמד נולד בעיר מכה שבמחוז חיג'רז בחצי האי ערב. שנת לידתו אינה ידועה בוודאות אך משערים שזה היה בערך בשנת 570. מוחמד נולד לשבט קורייש.
  • 570

    אביו נפטר

    אביו נפטר
    אביו, עבדאללה בן עבד אל-מטלב, נפטר עוד לפני לידתו או מדי אחריה.
  • 576

    מוחמד גדל עם סבו ועם דודו

    מוחמד גדל עם סבו ועם דודו
    לאחר שהתייתם מאמו ומאבו הוא עבר לגור אצל סבו וגדל שם. לאחר מכן עבר לבית דודו,
  • 576

    מוחמד התייתם מאמו

    מוחמד התייתם מאמו
    מוחמד התייתם בגיל 6 גם מאמו
  • Jan 1, 610

    ההתגלות

    ההתגלות
    המסורת המוסלמית מספרת, כי כאשר מוחמד היה בן 40 (שנת 610 לספירה על-פי המשוער), ובעודו מתבודד במערה מחוץ לעיר מכה, נגלה בלילה אל מוחמד המלאך ג'יבריל
    הוא העביר לו את הבשורה הבאה: האלילים שאתם מאמינים בהם לא אמיתיים ואללה הוא האל היחיד , אתה נבחרת לנביא לך ותפיץ את הבשורה , אללה הוא האל היחיד.
  • Jan 1, 622

    ההג'רה

    ההג'רה
    ההג'רה!
    ככל שגברה ההתנגדות של תושבי מכה גברה הסכנה לשלומם של מוחמד ומאמינויו ולחייהם. לכן הם עזבו בסתר את מכה וברחו לית'רב. בריחה זו מכונה "הג'רה". ההג'רה התרחשה לראשונה בשנת 622 לספירה הנוצרית ומאז מתחילה ספירת השנים של המוסלמים. שנת 622 לספירת הנוצרים היא השנה הראשונה בלוח המוסלמי- שנה 1 להג'רה. כתוצאה מהגירת מוחמד לית'רס גדלה חשיבותה של העיר, והיא נקראה "אל מדינה"
  • Mar 16, 623

    מלחמותיו

    מלחמותיו
    בית'רב הצטרפו אל מוחמד עוד ועוד מאמינים וכאשר גבר כוחם הם יצאו להילחם בשבטים בחצי האי ערב וכפו עליהם את האסלאם. בעקבות ניצחונותיו של מוחמד במלחמות פנו אליו שבטים רבים וגם הם ביקשו לקבל עליהם את האסלאם. אפילו שליטי מכה כרתו איתו ברית שלום שמונה שנים לאחר שנמלט מהעיר.
    מוחמד הצליח לכפות על כ"כ הרבה אנשים את הדת רק בגלל שהוא כפה והכריח אותם לעשות זאת ואם לא הם היו מתים. המשימה הייתה קשה הוא הצליח והתוצאה היא שכיום יש המון מוסלמים שמאמינים בדתו.
  • Jul 8, 632

    מותו

    מותו
    ב- 8 ביוני 632, בגיל 63 (אם מקבלים את ההנחה לגבי שנת לידתו) חלה מוחמד ונפטר בביתה של אשתו, עאישה, בתו של הח'ליף לעתיד אבו בכר. השיעים מאמינים כי הוא הספיק למנות את בן-דודו עלי ליורשו, אולם הסונים מאמינים שהוא מת בלא מינוי יורש. מוחמד נקבר בעיר ית'רב, שנקראה לפיכך מדינת א-נבי (בערבית: עירו של הנביא), או בקיצור אל-מדינה. לאחר מותו, נקבע אבו בכר כמחליפו, אולם רק בכל הנוגע לענייני ניהול המדינה והצבא. מבחינה דתית, מחשיבים המוסלמים את מוחמד כ"חותם הנביאים", וכאחרון שעמד בקשר בלתי אמצעי עם אללה.
  • מוחמד מתחתן עם חדיג'ה

    מוחמד מתחתן עם חדיג'ה
    לפני ההתגלות מוחמד עסק במסחר ויצא למסעות במקומות רבים. במסעותיו הוא פגש יהודים ונוצרים ושמע מהם על אמונותיהם והכיר את מנהגיהם. בהיותו כבן 25 נשא לאישה את חדיג'ה -אלמנה עשירה שהייתה מבוגרת ממנו ואצלה עבד במסחר. ח'דיג'ה בת ח'וילד הייתה סוחרת עשירה, בעבודה בעלת מעמד גבוה באותם הימים. היא העסיקה את מוחמד שיעביר למענה סחורות בדרכו לסוריה. ח'דיג'ה בת לשבט אסד, הייתה אלמנה משני בעלים והיו לה כמה ילדים.