-
Sanson i Dalila
La pintura representa un episodi de l'Antic Testament, la història de Samsó i Dalila. Samsó, després d'haver-se enamorat de Dalila, li explica el secret de la seva gran força: els cabells sense tallar. Rubens representa el moment quan, havent-se adormit a la falda de Dalila, un servent li està tallant els cabells de Samsó. Després, un debilitat Samsó és arrestat per soldats filisteus. Els soldats se'ls pot veure a la part del fons a la dreta de la pintura -
La elevacio de la creu
El panel central muestra la tensión existente entre la multitud de hombres musculosos tratando de levantar la cruz y el peso aparentemente insoportable de Cristo en la cruz. -
La caça de l'hipopotam
Aquesta tela va ser un encàrrec del princep elector Maximiliano I de Baveria , en el 1615 va contratar a Rubens per a que pintara quatre escenes de caça com a decoracio de l’antic palau de Schleissheim . En motiu a les guerres napoleòniques , les quatre teles foren portades a Paris com a botí . -
Desembarcament de Maria
Era al temps de l'execució dels quadres la reina mare i regent, atès que el rei Lluís XIII havia ascendit al tron als nou anys (el 1610). L'encàrrec va ser realitzat per la pròpia Maria, amb la finalitat de reforçar la seva sobirania i legitimitat -
Els honors de la gerra
Rubens presenta una estàtua de la deessa Venus Verticordia a la qual s'adora durant les Veneràlies celebrades a les calendes d'Aprilis i se li ofrena principalment roses, murta i cocetum. -
Adam i Eva
Adam i Eva, també conegut com La caiguda de l'home, o Adam i Eva al paradís terrenal és un oli sobre llenç de 1628-1629. Es troba al Museu del Prado de Madrid -
Felip IIa cavall
La imatge del rei en aquest retrat es basa en un tapís dissenyat per Jan Cornelisz. Pertanyent a la sèrie La conquista de Tunísia . El disseny de la figura i el cavall repeteixen el retrat de Carles V. -
El jardi de l'amor
El quadre mostra diversos homes i dones que caminen o apareixen asseguts en una terrassa davant d'un templet de tipus clàssic. Al voltant d'aquestes figures voletegen diversos amorets, la presència dels quals a l'escena, juntament amb la de dues estàtues dedicades a la deessa Venus ia les tres Gràcies, identifiquen l'escenari com un jardí de l'amor. A la part esquerra del llenç l'escena s'estén cap a un esplèndid fons de paisatge que mostra els dots de Rubens per a aquest gènere pictòric -
La festa de Venus
Rubens presenta una estàtua de la deessa Venus Verticordia a la qual s'adora durant les Veneràlies celebrades a les calendes d'Aprilis i se li ofrena principalment roses, murta i cocetum.