-
Period: to
Pla seqüència
-
Amanecer, F. W. MURNAU
0:48 Aquesta escena es considerada la primera en la que s'utilitza aquest pla en cinema, abandonant el pla fixe, seguint el personatge. -
Ninotchka, ERNST LUBITSCH
-
-
Under Capricorn, A.HITCHCOCK
-
Nacida ayer, GEORGE CUKOR
-
Otelo, el moro de Venecia, O. WELLES
-
Las vacaciones del Sr. Hulot, J. TATI
-
Senderos de gloria, S. KUBRICK
-
Sed de mal, O.WELLES
3:30 Un dels més famosos pla seqüència de l'historia, que ens mostra la complicació d'aquest, degut a la seva complexitat de sincronització dels personatges, extres i cotxes. Realitzat a través d'una grua que ascens mostrant-nos un pla zenital i desprès descendent, introduint-nos en l'escena. Destaca també per el seu contingut, ens mostra la separació de la frontera. Tècnicament, no obstant, encara es nota el balanceig de la càmera. -
Empire, ANDY WARHOL
-
Soy cuba, M. KALATOZOV
-
Professione: reporter, M. ANTONIONI
-
-
Ven y mira, E. KLIMOV
-
Uno de los nuestros, M. SCORSESE
2:28 En aquest cas s'utilitza el steady cam, suposant un gran domini per el seu operador. Consisteix en el seguiment dels protagonistes i en aquest cas introdueix al espectador en l'ambient d'aquests, donant una visió de primera persona. La complexitat tècnica i de planificació es molt visible en aquesta escena, encara més que en el film de Sed de Mal. És una tècnica també emprada per a destacar i mostrar la qualitat de l'escena. -
-
Irreversible, G.NOÉ
-
-
-
Old Boy, CHAN-WOOK PARK
3:51 En aquest cas el pla seqüència esta realitzat amb un travelling, doncs tècnicament es molt senzill de realitzar, atorga certa objectivitat però t'ajuda a seguir tota l'acció de l'escena, a veure-la amb claredat (sense perdre el ritme), a diferencia d'altres escenes de lluita que alternen plans. Veiem doncs, que tot i ser una tècnica senzilla i més "clàssica" dona caràcter a l'escena. -
-
Irreversible, J.WRIGHT
-
-
JVCD, M. EL MECHRI