-
Sanson i Dalila
La pintura representa un episodi de l'Antic Testament, la història de Samsó i Dalila. Samsó, després d'haver-se enamorat de Dalila, li explica el secret de la seva gran força: els cabells sense tallar. Rubens representa el moment quan, havent-se adormit a la falda de Dalila, un servent li està tallant els cabells de Samsó. Després, un debilitat Samsó és arrestat per soldats filisteus. Els soldats se'ls pot veure a la part del fons a la dreta de la pintura -
La elevacio de la creu
El panel central muestra la tensión existente entre la multitud de hombres musculosos tratando de levantar la cruz y el peso aparentemente insoportable de Cristo en la cruz. -
Descendiment de la creu
El Descendiment de la Creu, o Deposició de Crist, és l'escena, tal com es representa a l'art dels relats evangèlics de Josep d'Arimatea i Nicodem baixant a Crist de la creu després de la seva crucifixió -
La caça de l'hipopotam
Aquesta tela va ser un encàrrec del princep elector Maximiliano I de Baveria , en el 1615 va contratar a Rubens per a que pintara quatre escenes de caça com a decoracio de l’antic palau de Schleissheim . En motiu a les guerres napoleòniques , les quatre teles foren portades a Paris com a botí . -
Els honors de la guerra
Rubens presenta una estàtua de la deessa Venus Verticordia a la qual s'adora durant les Veneràlies celebrades a les calendes d'Aprilis i se li ofrena principalment roses, murta i cocetum. -
El desembarcament de Maria
Era al temps de l'execució dels quadres la reina mare i regent, atès que el rei Lluís XIII havia ascendit al tron als nou anys (el 1610). L'encàrrec va ser realitzat per la pròpia Maria, amb la finalitat de reforçar la seva sobirania i legitimitat -
Adam i Eva
Adam i Eva, també conegut com La caiguda de l'home, o Adam i Eva al paradís terrenal és un oli sobre llenç de 1628-1629. Es troba al Museu del Prado de Madrid -
Felipe II a cavall
La imatge del rei en aquest retrat es basa en un tapís dissenyat per Jan Cornelisz. Pertanyent a la sèrie La conquista de Tunísia . El disseny de la figura i el cavall repeteixen el retrat de Carles V. -
La fiesta de Venus
Rubens presenta una estàtua de la deessa Venus Verticordia a la qual s'adora durant les Veneràlies celebrades a les calendes d'Aprilis i se li ofrena principalment roses, murta i cocetum. -
El jardi de l'amor
El quadre mostra diversos homes i dones que caminen o apareixen asseguts en una terrassa davant d'un templet de tipus clàssic. Al voltant d'aquestes figures voletegen diversos amorets, la presència dels quals a l'escena, juntament amb la de dues estàtues dedicades a la deessa Venus ia les tres Gràcies, identifiquen l'escenari com un jardí de l'amor. A la part esquerra del llenç l'escena s'estén cap a un esplèndid fons de paisatge que mostra els dots de Rubens per a aquest gènere pictòric -
Judici de Paris
Hera li va prometre terra i riqueses, Atenea la victòria a la batalla i Afrodita l'amor de les dones més belles del món. Al final, París va escollir Afrodita, que li va parlar de la bellesa de la reina Helena d'Esparta, amb qui París més tard es va fugir, provocant la guerra de Troia i la seva pròpia mort -
El banquet de Tereo
Obra realitzada el 1656 en què es representa una escena habitual a la Cort de Felip IV: la visita de la infanta a l'estudi del pintor. A més de la novetat del tema, destaca l'efecte d'aire entre les figures que s'ha aconseguit i la pinzellada tan solta, que creen així una obra única al món.
You are not authorized to access this page.