Gg

PASTEL

  • 1500

    RENAIXEMENT, Retrat d'Isabel d'Est, Leonardo Da Vinci, guix i pastel sobre paper, S.XlV

    RENAIXEMENT, Retrat d'Isabel d'Est, Leonardo Da Vinci, guix i pastel sobre paper, S.XlV
    En el renacimiento, Leonardo realizó un apunte de Isabel de Este, en más de una técnica seca, entre ellos la sanguina, que es un nuevo color añadido. Se ve como quieren añadir realismo a las obras mediante sombras en el rostro sobre todo. Podría haber una pintura, ya que el tener agujeros demuestra que fue pasado a tabla. Tiene carboncillo negro y pastel amarillo detallando los ornamentos de su vestido.
    Tiene algunos detalles que recuerdan a la Giocconda.
  • BARROC, Portrait of Monseigneur Luis Doni d'Attichy, pastel sobre paper, Robert Nanteuil, S.XVII

    BARROC, Portrait of Monseigneur Luis Doni d'Attichy, pastel sobre paper, Robert Nanteuil, S.XVII
    Al segle XVII el pastel va agafar consideració als
    artistes que van
    començar a fer servir aquesta tècnica,no per realitzar els esbossos i dibuixos preparatoris,sinó per fer obres amb aire més pictòric i no tant gràfic.El pastel en aquesta època
    es va desenvolupar per fer retrats.Amb gran varietat de tons,ràpid de treballar i fàcil d’escampar per sobre el suport,permetia cobrir amb facilitat la
    superfície del suport.Nanteuil va ser dels principals representants de la pintura al pastel del segle.
  • ROCOCÓ, Female portrait with a mask, Rosalba Carriera, S.XVll

     ROCOCÓ, Female portrait with a mask, Rosalba Carriera, S.XVll
    A partir del S.XVll, pintors i dibuixants comencen a incorporar el pastel a les seves obres.
    Robalba Carriera, retratista veneciana, empreava el pastel per aconseguir la "tècnica de maquillatje"; superposció de tons avellutats, creant una mena de sfumato. L'ambient estètic Rococó va rebre molt be aquesta tendència als perfils suaus i lluminosos, sense contrasts o textures agressives.
    La moda del pastel es atribuida a la artista,estant a París, els artistas francessos seguirán els seus passos.
  • ROMANTICISMO, Estudio "La mort de Sardanàpal", Eugène Delacroix, S.XlX

    ROMANTICISMO, Estudio "La mort de Sardanàpal", Eugène Delacroix, S.XlX
    Este esbozo, rompe con todas las normas neoclásicas, en las que predomina la razón
    Elaborado sobre papel con la técnica del pastel, hay una facilidad en el trazo y hace que plasmar una idea que viene a la mente sea simple
    Experimentación, líneas ágiles, para hacer pruebas de colores sobre los personajes. Trazos rápidos, dinámicos y cortos, se prioriza el color. Diferentes estudios para ver lo que transmiten los colores. En el romanticismo, se busca el predominio del sentimiento sobre la razón.
  • EXPRESSIONISME, El crit, Edvard Munch, oli temple i pastel sobre cartró, S.XIX

    EXPRESSIONISME, El crit, Edvard Munch, oli temple i pastel sobre cartró, S.XIX
    El crit de Munch es tracta d'una obra realitzada durant l'expressionisme. Reflecteix molt bé amb el pastís allò que vol transmetre.El seu objectiu era que mitjançant els traços es pogués captar tota l'ansietat que ell sentia, en la seva obra.No només pels colors, sinó pels traços ràpids i ansiosos, com si estigués a punt de trencar el pastís per l'agressivitat i l'aclaparament que sembla estar patint. Munch en aquesta pintura reflexa allò que va sentir amb la deformació de formes i del rostre.
  • IMPRESSIONISME,Gis al pastel sobre papel, Edgar Degas, S. XIX

    IMPRESSIONISME,Gis al pastel sobre papel, Edgar Degas, S. XIX
    Edgar Degas dels fundadors de l’Impressionisme (moviment que marca la ruptura amb l’academicisme)
    Marcada per la tècnica del pastel;la pintura presenta una alta precisió cromàtica,figurativa i permet observar el seu procés creatiu;una pinzellada nerviosa,contrastos de llums i un intent de desfer les formes i contorns de les figures
    Per aquesta rugositat i expressivitat típica,utilitza una tècnica mixta de pigments aplicats sobre un fons aspre, amb una pinzellada més aviat ràpida i espontània.
  • SIMBOLISMO, La Couronne, pastel y carbonet sobre paper, Odilon Redon, S.XX

    SIMBOLISMO, La Couronne, pastel y carbonet sobre paper, Odilon Redon, S.XX
    Odilon Redon (1840-1910) fou un pintor simbolista,surrealista i post-impressionista francès.Les seves obres son experimentals, sugerents i misterioses. Els temes jugan amb la realitat i la ficció, representant un univers oníric i místic. El pastel va passar a ser la seva tècnica perferida a partir de 1890,amb oli o carbonet,va començar a fer peces colorides i vibrants.Les obres mostren interès per la cultura Hindú i Budista, i en l'art japonés.Un dels precurssors del Dadaiasme i del Surrealisme
  • ART ABSTRACTE, Bleeding heart,Pastel sobre cartró gris amb cara de paper, Georgia O'Keefe, S.XX

    ART ABSTRACTE, Bleeding heart,Pastel sobre cartró gris amb cara de paper, Georgia O'Keefe, S.XX
    O’Keeffe (15 de novembre de 1887-6 de març de 1986) va ser una pintora i artista estatunidenca coneguda com a un dels màxims representants del la pintura Moderna, coneguda especialment per les seves flors amb caràcter indiscutiblement sexual, característica que sovint s’ha relacionat amb la seva vida privada.
    El pastel és un dels diferents materials que destaquen en l’obra de la pintora, juntament amb l’aquarel·la o el carbonet.