Img 9995

Paris Lezzetleri

L'Avenue
    Uçaktan iner inmez ilk durağımız Paris'in merkezi Champs-Élysées'de bulunan L'Avenue oldu. Gerek nezih lokasyonu, gerek lezzetleri ve gerek mükemmel manzarasıyla çok keyifli bir öğlen yemeği yedik. Bizim tercihlerimiz; rigatoni ve burrataydı. Yanında ise tatilimizin başlangıcını kutlamak için birer kadeh şampanya tercih ettik.

Jardin des Tuileries Christmas Market
    Kasım sonunda Paris yılbaşı süslemeleriyle ayrı bir güzel oluyor. Bu süslemeri yakından görmek için Paris'te ki meşhur Jardin des Tuileries Christmas Market'a gittik. Burada yılbaşı süslerinden ziyade, bir sürü sokak lezzeti tadabileceğiniz standlar bulunmakta. Ayrıca bunun yanında kocaman bir lunapark da mevcut. Biz bu keyifli Christmas Market'i gezerken elma şekeri ve donut yemeyi tercih ettik.

Pink Mamma
    Paris'in merkezinde bulunan Pink Mamma, Fransız lezzetlerinden ziyade çok güzel İtalyan yemekleri yiyebileceğiniz lokal bir restoran. İç dekorasyonu ile insanı âdeta büyüleyen bu restoranda, bizim tercihlerimiz Trüflü Pizza, Trüflü Makarna ve bu iki ağır lezzetin yanında hafif bir salata oldu. Bu üçlünün yanına soğuk birer kadeh beyaz şarap çok yakıştı.

Pierre Hermé & Café Kitsuné
    Paris'in en güzel yanı; elinize kahvenizi ve makaronunuzu alıp tarihi binalar arasında gezinmek, işte biz de tam olarak bunu yaptık. Paris'teki en lezzetli makaronları alabileceğiniz Pierre Hermé'den makaronlarımızı, daha sonrasında ise Café Kitsuné'den kahvelerimizi alıp kendimizi Paris sokaklarına saldık.

Léon de Bruxelles
    Soslu midye severlerin dikkatine! Paris'de bir kaç şubesi bulunan Léon de Bruxelles, tencerede sunulan sıcak ve soslu midyeleriyle çok başarılı lokal bir restoran. Porsiyonlar çok büyük olduğu için biz ortaya iki tencere söylemeyi tercih ettik: kremalı, rokfor soslu midye ve sarımsak soslu midye. Tadı hala damağımızda kalan bu lezzeti fırsatınız olursa mutlaka denemenizi öneririz!

NOTO
    Akşam için tercihimiz Noto. Restaurant Noto, Faubourg Saint-Honore adlı sokak üstünde bulunan çok keyifli bir mekan. Restaurantın atmosferi sizi etkilemeye yetiyor. İlk başta sakin bir mekan gibi algılansa da, gecenin ilerleyen saatlerinde canlı müzik ve DJ performansı eşliğinde eğlenmemek mümkün değil. Sabah ve öğlen çok fazla yemek yediğimiz için, burada şarap içmeyi ve üzerine tatlı olarak tiramisu yemeyi tercih ediyoruz, ve tabii bir de bol bol dans ediyoruz.

Hôtel Costes
    Akşam için Paris'in en meşhur mekanlarından biri olan Hôtel Costes'dayız. Burası çok şık, çok elit ve bir o kadar da keyifli bir yer. Otelin atmosferini görünce hayran kalmamanız mümkün değil! Yemek olarak patates kızartması, dana carpaccio ve domatesli rigatoni tercih ediyoruz. Yemeklerimizin yanında ise kokteyl olarak Spicy Margarita içiyoruz. Günün sonunda yemeklerden mi, yoksa atmosferden mi daha çok keyif aldık seçemiyoruz! Paris'e yolunuz düşerse mutlaka gelmenizi tavsiye ederiz!

Café de Flore
    Kahvaltı durağımızda bugün Paris'in en gözde kafelerinden biri olan Café de Flore'dayız. Burası şahane manzarası ve lezzetleriyle bir çok insanın gözdesi olan bir mekan. Bizim tercihlerimiz French Toast, Club Sandwich, Mantarlı Yumurta, portakal suyu ve sıcak çikolatadan yana oluyor. Yediğimiz her şey çok güzel, fakat bizim favorimiz kesinlikle Club Sandwich! Yolunuz düşerse mutlaka denemenizi öneriyoruz! Bu mükemmel kahvaltıdan sonra Paris sokaklarında enerjik bir şekilde gezmeye hazırız.

L'Eclair De Genie
    Öğlen atıştırmalık olarak Paris'in ünlü eklercisi L'Eclair De Genie'ye yolumuz düşüyor. Biz, Galeries Lafayette'teki şubesini tercih ettik. Bu sayede de minik bir alışveriş molası vermiş olduk :) Burada satılan eklerler alışık olduklarımızdan biraz daha farklı. Bir sürü çeşit arasından bizim tercihlerimiz; fıstıklı, mangolu ve vanilyalı eklerler oldu. Hepsinin tadı anlatamayacağımız kadar güzeldi, ama sanırım hepimizin favorisi vanilyalı olandı.

PAUL
    Son günümüzde, güne erken başlayıp güzel bir kahvaltı etmek istiyoruz, bunun için tercihimiz Paul oluyor. Paul, Fransa'da hatta bir çok Avrupa ülkesinde bir sürü şubesi bulunan çok güzel bir kafe ve unlu mamülleriyle meşhur. Biz, Champs-Élysées caddesinde bulunan Paul'e gidiyoruz. Yemek olarak ise bir Fransız klasiği Kruvasan ile Jambonlu&Gouda Peynirli Sandviç; yanına da latte içmeyi tercih ediyoruz. Kahvaltımızı edip enerjimizi topladıysak, gezmeye devam edebiliriz!

Schwartz's Deli
    Öğlen yemeğinde lokal bir restoran denemek istiyoruz ve iyi ki de denemişiz diyoruz! Schwartz's Deli çok salaş ve lezzet olarak bir o kadar güzel bir sandviççi. Porsiyonlar o kadar büyük ve bol malzemeli ki, burada doymamanız kesinlikle imkansız! Bizim tercihimiz "Grilled Cheese Pastrami Sandwich" oluyor. Yanında da patates kızartması mevcut. İçecek olarak Coca Cola içiyoruz. Eyfel Kulesine yürüme mesafesinde olan bu sandviççiyi mutlaka deneyin, hatta denettirin :)

Matignon
    Son gecemiz için tercihimiz Matignon oluyor. Matignon hem restaurant kısmı, hem de gece klübü kısmı olan bir mekan. Üst katta yemek yedikten sonra, alt katta gece klübü kısmına inebiliyorsunuz. Biz, yemek olarak domatesli rigatoni, patates kızartması ve trüflü pizza tercih ettik. Yanında da olmazsa olmazımız beyaz şarap vardı. Lezzetler oldukça tatmin ediciydi. Yemeğimiz bitince son gecemizin şerefine alt kattaki gece klübü kısmından da faydalandık. Bol bol dans edip güzelce eğlendik.