Min självbiografi

By Alva
  • Jag föddes!

Jag föds på BB i Västervik den 21 augusti 2004 kl 08:59. Vi bodde då i skillingarum utanför vimmerby.
    Alva Frida Matilda Karlsson.
    Beräknad 22 augusti
    Namn som mamma och pappa hade funderat på: Hanna
  • Jag döps!

13 November i Vimmerby kyrka. Jag var glad hela tiden!
  • Min första julafton

Jag var 4 månader gammal och firade med den närmsta släkten
  • Mina första ord!

Jag älskade mjölk, och mitt egna ord som jag själv kom på var "nann" som var antingen mat eller banan som jag också gillade.
  • Favoritsaker!

Lek: mormors lilla kråka
    Djur: mina älskade katter Agnes (anki), Arne och Sigge.
  • Jag blir storasyster första gången!

Jag blir storasyster första gången till två tvillingbröder som hette Anton och Albin. De föddes den 5 oktober 2005. De föds ett par månader för tidigt och de gick tyvärr bort efter ett par dagar.
  • Jag börjar på dagis

Jag börjar på dagiset Skogsbacken och träffar min första bästa vänner, Clara och Wilma. Vi har hängt med varann sen dess. jag gillade gungor, speciellt den som vi hade på vår trädgård. jag älskade också att köra trampbilarna i de små vägarna i skogen som dagiset hade.
  • Leksaker

Jag älskade mina gosedjur Pingu och Pinga, dom betydde ALLT för mig. De följde med var jag än skulle, och låg mig varmt om hjärtat. Jag fick Pingu när jag var ungefär 1 år och Pinga lite senare. Telefoner kom senare (fasta) men jag gillade att prata i dom.
  • Jag blir storasyster andra gången!

Jag blir storasyster till min syster Leah. Hon föddes den 8 juni 2007. Jag blev ledsen för att jag ville ha en lillebror.
  • Jag flyttar första gången

Vi flyttar från Skillingarum in till Vimmerby där vi bor nu. Jag tyckte detta var spännande, men vårt nya hus där vi bor idag var mycket större än vårt gamla så det första jag gjorde var att gå vilse. Jag och min syster delade rum efter det, men sedan flyttade jag in till mammas och pappas gamla rum, då var min favvofärg gul och jag tapetserade hela rummet i den färgen.
  • Jag åker utomlands första gången!

Jag åker till Gran Canaria med min mamma, pappa, syster, mormor och morfar i september 2010. Detta var min första utlandsresa.
  • Min första kusin kommer till världen!

Valter kommer den 1 maj 2010! Roligt och annorlunda
  • Jag skadar mig i huvudet och får hjärnskakning!

Jag ramlade in i ett element på fritids och spräckte huden i bakhuvudet efter smällen. En sak jag lärde mig av det var att int sitta på "ryggen" på möbler. åkte och sydde i bakhuvudet på sjukhuset.
  • innebandy

börjar på innebandy eftersom clara går på det och wilma har slutat.
    spelar fairplay cup 2 gånger under perioden.

Harald kommer den 11 januari 2012, han var så gullig
  • Mina föräldrar gifter sig och jag byter efternamn.

Mamma och pappa gifter sig 19 januari 2012 i Stockholm på flygplatsen Arlanda, VIP-avdelningen. Då åkte jag limousin, vilket jag tyckte var ashäftigt. Jag bytte också efternamn en vecka senare till det nuvarande jag har, Holmström.
  • åker till Lanzarote

flyger till kanarieöarna igen, men bara med familjen denna gång.
  • Åker till Bodrum i Turkiet!

Flyger till Bodrum-Turkiet med familjen år 2013.
  • flyger till Kos

Åker till Kos med familjen, farmor, faster och hennes man och mina två kusiner. När farmor fyllde jämnt det året fick hon den resan i födelsedagspresent!
  • nästa kusin

Vilgot kommer den 11 juni 2013, blir jättglad när jag får se honom första gången, så söt!
  • Danmark, Tyskland, Finland

Vår familj älskar att resa, så vi har rest mycket i mitt liv. Ett par gånger har vi åkt på weekends, inte jättelångt bort. Bl.a Danmark ett par gånger och färja till Finland under tre dagar en gång. För två år sedan var vi i Berlin i Tyskland och kollade runt för att upptäcka saker som vi inte sett innan och hitta något vi kan åka tillbaka till. Där hade dom btw den godaste glass jag smakat i hela mitt liv, och jag gillar inte ens glass. Jag älskar att resa! typ 2014-2017
  • Legoland

Vi åkte med Clara o co. till Danmark och underbara legoland. Vi tog färjan och bilade resten av resan. Ett roligt minne därifrån är att vi bad om att få bo nära varandra, men kom ändå så långt bort som man kunde komma från varann. Vi bytte stuga dagen därpå ( var där i 4) och pappa lyckas glömma surfplattan i huset, och han glömmer vanligen inte saker ofta. Vi barn tyckte legoland var fantastiskt. Vi blev ledsna när vi vann fick vi ingen signal och vi hade pumpat skiten ur oss för att få vatten.
  • Åker till Side i Turkiet

Åker med Clara och hennes familj (plus min familj) till Turkiet. Det var den bästa resan som jag gjort hittills. Där träffade vi Casper som nu går i vår klass, haha.
  • nästa kusin

Sigrid kommer den 25 april 2016. Jag blev överlycklig eftersom det ändå jag ville var att få en liten tjejkusin eftersom jag bara hade killar.
  • Kreta

Åkte till Kreta (en grekisk ö) när jag gick i 6:an. Bra resa där vi bland annat såg babysköldpaddor!
  • klassresa

Klassresan var ett HELVETE! Det kändes som det ända vi gjorde var att cykla, cykla och cykla. Jag hade sagt innan att något skulle hända, och Kharma is a bitch, det fick jag känna på där. Jag själv sprang i all hast över en stenbrygga och tappar stugnycklen i vattnet. Jag blev helt förstörd och kunde inte tänka på annat än det resten av resan. Det är grönt och en massa alger på botten, vi hittar den inte och jag bryter ihop totalt. Nu i efterhand kan jag i vissa fall skratta och andra gråta åt d
  • börjar högstadiet

Detta börjar riktigt dåligt för mig, FÅR BÖRJA SKOLAN PÅ MIN SJÄLVASTE FÖDELSEDAG! för mig förknippas högstadiet med ett helvete, och jag gillar det inte alls. är ofta stressad över läxor och annat som man måste ta hem eftersom det är för stressigt på lektionerna, så man har inget annat val än att skita i sin fritid och göra läxor istället. kände dock att jag hamnat i en klass som jag trivs rätt bra med ändå.
  • tennis

börjar på tennis efter uppmaning av wilma och gillar det mycket. går dock i nybörjargruppen och kännde inte att jag blir utmanad av sexåringar som knappt kunde slå på bollen. Jag blev i år uppflyttad till den bättre gruppen och trivs bra där med folk som jag känner hyfsat bra. Vi har kul ihop.
  • Åker till London!

När farfar fyllde 60 fick han i present att åka till polen med vår familj och våra kusiner v och h. Det fanns inget ledigt datum på hotellet så vi bestämde oss för att åka till london istället. världens bästa ändring tycker jag! London var helt underbart och jag kommer defintivt åka dit fler gånger för att kunna undersöka staden. Vi besökte bl.a Hyde park (med en supergod pizza), Big Ben, London eye och Det berömda shoppingcentret Harrods, med guldväggar och dyra bilar.Man vågade inte röra något
  • Åker till Cypern

Kom hem från Cypern för två veckor sen, bra resa. med massa drinkar och pommes med tzatziki.