Mesopotàmia i Egipte

By p13kidd
  • 3500 BCE

    Els sumeris

    Els sumeris
    Els sumeris s’establiren a Mesopotàmia entre el 3.500 a.C. i el 2.350 a.C. Eren un poble actiu i hàbil i van destacar en la construcció de canals i dics per tal de controlar la crescuda de les aigües dels rius mesopotàmics. Se’ls considera:
    · inventors de l’escriptura cuneïforme. · els primers en fer servir la roda.
    · els creadors del sistema de càlcul sexagesimal.
    · dels primers pobles en recollir grans coneixements d’astronomia.
  • 3100 BCE

    Período Protodinástico o Tinita

    Período Protodinástico o Tinita
    Al 3100 a.C. el rey Menes o Narmer unifica el Alto y el Bajo Egipto
  • 2686 BCE

    Imperio Antiguo

    Imperio Antiguo
    Al 2686 a.C. comenzo el Imperio Antiguo. Se crearon las pirámides de Zoser, Keops, Kefres, Miciernos. Se creo la esfinge de Giza.
  • 2350 BCE

    Els accadis

    Els accadis
    Cap al 2.300 a.C. , procedents de centre de Mesopotàmia. e
    Els accadis van envair les ciutats sumèries i, en època del llegendari rei Sargon I, van formar un gran imperi.
  • 2181 BCE

    Primer periodo intermedio

    Primer periodo intermedio
    Al 2181 a.C. , Época de invasiones.
  • 2133 BCE

    Imperio Medio

    Imperio Medio
    Al 2133 a.C.
  • 1800 BCE

    Mesopotàmia

    Mesopotàmia
    Cap al 1800 a.C. arriba L’Imperi babilònic a Mesopotàmia. Es coneix pel nom d'Imperi paleobabilònic i Primer Imperi Babilònic l'estat creat per Hammurabi (1792-1595 a.n.e. segons la cronologia mitjana; 1728-1531 a.n.e. segons la cronologia curta). Sota el seu comandament, Babilònia en poder d'una dinastia amorrita, va passar en poc més de trenta anys a controlar un territori més extens que l'Imperi d'Ur (Tercera Dinastia d'Ur), anterior poder hegemònic indiscutible de la regió.
  • 1786 BCE

    Hicsos

    Hicsos
    Al 1786 a.C. Época de invasiones.
  • 1552 BCE

    Imperio Nuevo

    Imperio Nuevo
    Al 1552 a.C. Amenofis IV proclama el monotesismo. Busto de Nefertiti. Expansión territorial de Ramses II.
  • 1300 BCE

    Els assiris

    Els assiris
    Els assiris van començar la seva expansió cap al 1530 a.C. Els assiris varen desenvolupar eficaces tàctiques de guerra gràcies a l’ús del carro de combat tirat per cavalls i a les armes de ferro.
    Amb el rei Assurnasirpal II (883-859 a.C.) van aconseguir la seva màxima expansió. La seva capital primer va ser Assur i més tard Nínive.
  • 1069 BCE

    Invasiones

    Invasiones
    Al 1069 a.C. Fin de el Egipto unificado
  • 684 BCE

    Época Tardía ( Egipto bajo dominación Persa )

    Época Tardía ( Egipto bajo dominación Persa )
    Al 684 a.C.
  • 600 BCE

    Els perses

    Els perses
    Cap al 600 a.C. arriben els perses L'Imperi persa (també conegut com a imperi aquemènida) va ser un imperi d'Àsia Central que va existir entre 550 i 331 a. C. Els perses van construir l'imperi més gran i poderós de l'època, van conquerir els diferents regnes de la Mesopotàmia asiàtica, el Llevant, Síria, els pobles d'Anatòlia i part de les ciutats gregues.
  • 331 BCE

    Época Tardía ( Egipto bajo domnación Griega )

    Época Tardía ( Egipto bajo domnación Griega )
    Al 332 a.C. Alejandro Magno conquista Egipto