-
Period: 50,000 BCE to 500 BCE
Música de la Prehistoria
-
Period: 3500 BCE to 2100 BCE
Mesopotàmia
-
Period: 3100 BCE to 30 BCE
Egipte dels faraons
-
1250 BCE
Primera partitura musical trobada
-
Period: 776 BCE to 323 BCE
Antiga Grècia
-
Period: 27 BCE to 476
Imperi Romà
-
Period: 476 to 1499
Música Medieval
-
1294
Dies Irae
És un poema llatí medieval caracteritzat pel seu vers accentual i les seves línies rimades. La mètrica és troqueu. El poema descriu el Judici Final. Una Trompeta convoca les ànimes davant el tron de Déu, on els justos seran salvats i els malvats seran llançats a les flames eternes. -
Period: to
CARACTERÍSTQUES BARROC
En general, les principals característiques que defineixen l'estil dels músics del barroc són: La utilització permanent del contrapunt i el naixement del contrapunt complex, de primera espècie, de segona espècie, de tercera espècie i de quarta espècie. El predomini de les veus aguda i greu. -
BARROC
EL CLAVE BIEN TEMPERADO-BACH
Es compon de dos cicles de 24 preludis i fugides cadascun compostos en totes les tonalitats majors i menors organitzats de forma cromàtica ascendent. -
Period: to
CARACTERÍSTIQUES CLASSICISME
Es caracteritza per la claredat de les textures, la simetria de les frases, la consolidació de la tonalitat plena i l'establiment de les formes musicals clàssiques (simfonia, sonata, quartet, concert...). Piano, violí, clarinet, etc. -
Period: to
CARACTERÍSTIQUES ROMANTICISME
Augment a la mida de l'orquestra, major nombre de músics. Cúspide en la utilització del piano, tant en forma individual com a l'orquestra simfònica, gràcies a la seva qualitat expressiva. Varietat en estils musicals, incloent adaptacions de danses folklòriques i elements nacionals. Foment de la improvisació. -
CLASSICISME
LA FLAUTA MAGICA-MOZART
Está considerada la 1ª gran ópera alemana donde se observan los siguientes elementos: argumentos fantásticos, personajes misteriosos, elementos de la naturaleza. -
ROMANTICISME
Sinfonía nº 3 en mi bemol mayor, op. 55-Beethoven
Beethoven admirava la Revolució Francesa, per la qual cosa en origen la simfonia número 3 estava dedicada a Napoleó. Però quan el militar cors s'autocorona emperador el 1804, el compositor pateix una desengany colèric i s'explica que va trencar el full en titllar el nom de Napoleó de l'encapçalament de la «Heroica».