La Revolució Russa

By hifza
  • Comença la Revolució de Febrer

    Manifestacions i vagues massives a Petrograd, en contra de la manca d'aliments i la continuació de la Primera Guerra Mundial.
  • Jornades de Juliol

    Les protestes armades de les Jornades de Juliol són reprimides pel govern provisional, obligant Lenin a amagar-se.
  • Intent de cop d'estat de Kornilov

    El general Kornilov intenta un cop d'estat. El govern provisional demana ajuda als bolxevics per defensar la ciutat.
  • Abdicació del Tsar”

    El Tsar Nicolau II abdica del tron, acabant amb el règim tsarista i formant un govern provisional liderat per Georgi Lvov i posteriorment per Aleksandr Kérenski.
  • Tesis d'Abril

    Lenin torna a Rússia des de l'exili i publica les "Tesis d'Abril", demanant la fi de la guerra, el poder als soviets i la redistribució de la terra.
  • Revolució d'Octubre

    Els bolxevics, liderats per Lenin i Trotski, prenen el control de Petrograd i enderroquen el govern provisional.
  • Formació del govern bolxevic

    Es forma el govern bolxevic, també conegut com a Consell de Comissaris del Poble, amb Lenin com a líder. Es promulguen decrets per la pau i la terra.
  • Creació de la Cheka

    Creació de la Cheka, la policia secreta bolxevic, que començarà a reprimir els enemics del nou règim.