-
Neixement
Hideo Kojima, un desenvolupadorde video jocs neix un 24 d'agost de 1963 a Setagaya, Tokio, Japó. -
De nen
Quan tenia tres anys, la seva família es va traslladar a Kobe i va créixer a la localitat de Shirasaki. Va passar molt de temps sense els seus pares i va tenir problemes de salut. -
Adolescència fosca
Durant l'adolescència es va interessar molt per el cine de fet a l'any 1980 es va llançar a intentar fer una carrera cinematogràfica però poc després va morir el seu pare el que va fer que no es pogués pagar la carrera. -
Entra a Konami
La mort del seu pare li va afectar molt però al final va poder entrar a la universitat i poc després d'acabar-la va aconseguir treball a l'empresa Konami a l'any 1986 ja que s'havia convertit en un gran fan dels videojocs. -
Primeres pases
Penguin Adventure va ser el primer joc en el que va treballar com a assistent del director i el primer que va desenvolupar va ser Lost World el 1986, un joc bèl·lic de plataformes. -
Metal Gear
El seu primer videojoc va ser Metal Gear, es va llançar al públic al 1987 i va va tenir molt d'èxit estava fet per a l'ordinador personal MSX 2, aquest sistema va triomfar al Japó, Europa, Brasil i altres països, encara que no als Estats Units, on no es va fer servir fins que va ser importat a la consola NES. -
Snatcher
Al 1988, va llançar Snatcher, ambientat en la Guerra Freda i amb estil ciberpunk. -
Metal Gear 2: Solid snake
Per el gran èxit del personatge Solid Snake a l'any trauria Metal Gear 2: Solid snake, tot i l'èxit al Japó, el joc no es va comercialitzar a Occident fins al 2006 amb Metall Gear Solid 3: Subsistence. -
Altres jocs
L'any 1992, va actualitzar el joc Snatcher per a PC Engine canviant el nom a Snatcher CD-ROMantic. Al 1994, va dissenyar Policenauts, basat en un cine de ciència ficció. A més, va produir una sèrie de jocs basats en una sèrie anomenada Tokimeki Memorial dating sim. -
Metal Gear Solid
El següent que va fer va ser continuar la saga de Metal Gear la qual va tenir molt d'èxit però ara començant des de 0 amb una nova història i aquesta vegada per a consoles la PlayStation a l'any 1998 -
Referent
Metal Gear Solid, per a PlayStation el va convertir en una referència internacional. Aquest joc va ser el primer joc de la saga en utilitzar gràfics 3D i veus d'actors. El primer Metal Gear a consoles va inaugurar un gènere, el de l'acció tàctica cosa que seria copiada per moltes persones i així convertint-se en un gran referent -
Metal Gear Solid 2
A inicis de 2000, va donar detalls de Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, per a PlayStation 2, i en el seu llançament es va convertir en un gran èxit gràcies als seus avançats gràfics per a la època i la gran jugabilitat. -
Fama
Kojima es va convertir, juntament amb el creador de super mario, Shigeru Miyamoto, en el professional més respectat al seu país. La revista Newsweek el va incloure a l'any 2002 en la llista dels 10 personatges de d'aquell any. -
Projectes
Al 2003 va produir The Sun is in Your Hand per a Game Boy Advance i va començar a treballar en el nou Metall Gear Solid: The Twin Snakes per a la consola GameCube, amb escenes redirigides pel director de pel·lícules d'acció i terror Ryuhei Kitamura. -
Altres jocs
També estava treballant en Boktai, Boktai 2: Solar Boy Django per a la Game Boy Advance, que seria llançat a l'estiu de 2004. També va presentar Metall Gear Ac!d per a la PlayStation Portable. -
Meta Gear Solid 3
Després va treballar a Metal Gear Solid 3: Snake Eater per a la consola PlayStation 2, que se situa en el joc de 1964. La versió nord-americana es va presentar el 17 de novembre de 2004 i la crítica ho va posar com un dels millors jocs de PlayStation 2. -
Kojima Productions
A l'any 2005 crea Kojima Prodctions una empresa que poc després es convertiria en una afiliada de Konami encara que acabaran separades. -
Metal Gear Solid 4
Al 2008 va aparèixer Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots on seguia amb la franquícia 5 anys després del Metal Gear Solid 2, aquest va ser exclusiu per a la consola PS3. -
No exclusivitat
Al 2015, va treure Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, després de ser productor de Metal Gear Rising: Revengeance, canviant a Snake com a protagonista principal i posant a Raiden, i deixant de ser exclusiu de la consola playstation, sent Platinum Games qui ho va desenvolupar. -
Separació
Kojima Productions es va separar el 2015 de Konami i es va passar a ser un estudi independent i el seu primer joc com a estudi independetnt va ser Death Stranding, presentat el 2019. -
I ara...
El 10 de novembre del 2019, va rebre dos Guinness World Records com el director de videojocs més seguit a Twitter i Instagram i al 2023 va presentar un tràiler del seu pròxim projecte.