Retrat bernini 1623

Gian Lorenzo Bernini

  • Period: 1560 to

    Context històric Barroc

    L’Art Barroc neix d’una espiritualitat, és un art religiós, vinculat a Roma, els Papes i que defensa les noves normes de la Contrarreforma Catòlica contra el protestantisme sorgida al Concili de Trento.L’Art Barroc cal situar-lo dins el context històric de la crisi del segle XVII a Europa. Una crisi econòmico-social degut a males collites successives que provocaren fam i grans mortalitats produïdes per epidèmies o pestes. Una crisi política i religiosa.
  • Period: to

    Gian Lorenzo Bernini-Biografia

    Gian Lorenzo Bernini (Nàpols, 7 de desembre de 1598 – Roma, 28 de novembre de 1680) fou un dels artistes més importants del barroc italià. Va practicar l'escultura, la pintura, l'arquitectura i va dissenyar diversos espectacles.Bernini poseía la habilitat de crear en les esculturas escenes narratives molt dramàtiques, de captar uns intensos estats psicológics y también de compondre conjunts escultòrics que transmiteixen una magnífica grandesa.
    Bernini va crear un total de 56 obres de art.
  • Anima Beata 1619

    Anima Beata 1619
    Es un bust de marmol realitzat per Bernini,entorn a l´any 1619 i la seva ubicació ha sigut en l´Esglesia del Sagrat Cor (Italia,Roma) i ara en el Palau d´Espanya (Italia,Roma).
    Els italians es fixen en ell per la seva bellesa,dulzura i felicitat completa.
  • Anima Mal·leita 1619

    Anima Mal·leita 1619
    Es un bust de marmol realitzat per Bernini en 1619. Es conserva en el Palau de Espanya (Italia,Roma). Es una expresió incisiva i violenta. L´expresio es caracteritza per els seus ulls oberts,les seues selles altes i la boca ben oberta:tots aquests atributs confereixen al rostre de la jove anima una expresió mesclada de sorpresa i terror.
  • L´Hemafrodit adormit 1620

    L´Hemafrodit adormit 1620
    És una escultura de marbre que representa el personatge de la mitologia grega Hermafrodit, a grandària natural i recolzat sobre un matalàs. El matalàs l'afegí al 1620 l'artista italià Bernini.Descobert a l'església de Santa Maria della Vittoria a Roma, aquest Hermafrodit adormit fou reclamat i comprat pel cardenal Scipione Caffarelli-Borghese i passà a formar part de la col·lecció Borghese. Després fou venut als invasors francesos durant la campanya d'Itàlia , i el transferiren al
    Louvre.
  • El Rapte de la Prosperina 1622

    El Rapte de la Prosperina 1622
    El rapte de Prosèrpina és una escultura barroca de 295 cm d’alçada creada per Gian Lorenzo Bernini (Nàpols, 1598 – Roma, 1680) entre 1621 i 1622. L’obra va ser un encàrrec de Scipione Borghese (arquebisbe de Bolonya) com a regal per al Cardenal Ludovico Ludovisi.Aquesta escultura de marbre de Carrara és una representació del mite romà que explica l’inici de les estacions, present a la Metamorfosi d'Ovidi i a El rapte de Prosèrpina (Llatí: De raptu Proserpinae) de Claudià.Galleria Borghese.
  • Neptú i Tritó 1623

    Neptú i Tritó 1623
    Neptú i tritó és una escultura de l'artista Bernini. Es troba en el museu Victòria i Albert de Londres i es va fabricar a l´any 1623. És una escultura que va ser tallada a marbre i té una alçada de 182 cm.El naturalisme de les figures suggereix la intenció de l'artista de provocar una resposta emocional a l'espectador.Front solcat de Neptú dona una sensació de la seva. La seva postura basa en la pedra, que solidifica el seu poder. En canvi, Tritó sembla submisa mentre agafa la cuixa de Neptú.
  • David 1624

    David 1624
    David és una estàtua realitzada per Gian Lorenzo Bernini entre 1623 i 1624. És de grandària real (170 cm) i està executada en marbre amb gran virtuosisme tècnic. Va passar a formar part de la col·lecció del seu principal mecenes, el Cardenal Scipione Borghese, i actualment s'exposa en la Galeria Borghese(Italia,Roma).Representa al futur rei David, un dels personatges de l'Antic Testament, el qual derrota al gegant Goliat llançant una pedra amb una fona.
  • Apol·lo i Dafne 1625

    Apol·lo i Dafne 1625
    És una estàtua realitzada per Gian Lorenzo Bernini.La estatua esta feta de marbre de Carrara.Es tracta d'una escultura de grandària real, de marbre, exposada a la Galeria Borghese a Roma.
    L´història darrere de l´obra tracta de Apol·lo anant a buscar a Dafne al bosc ja que es convertÏa en llorers.Bernini captura la transformació de Dafne retratant les diferents etapes dels seus canvis.Aquesta escultura es va inspirar en l'Apol·lo de Belvedere de Leocares.
  • Caritat amb 4 xiquets 1628

    Caritat amb 4 xiquets 1628
    Caritat amb quatre xiquets és una escultura de l'artista italià Gian Lorenzo Bernini. Executada entre 1627 i 1628, l'obra es troba als Museus Vaticans de la Ciutat del Vaticà. La petita escultura de terracota representa la Caritat donant el pit a un nen, amb tres nens més jugant.
  • Bust de Medusa 1630-1640

    Bust de Medusa 1630-1640
    Medusa és una escultura de marbre del personatge homònim del mite clàssic. Va ser executat per l'escultor italià Gian Lorenzo Bernini. Es desconeix la seva data precisa de creació, però és probable que s'hagués executat a la dècada de 1630- 1640.L´imatge capta el dolor que sofreix Medusa quan Perseo la decapita.
  • Retrat de Bernini 1635

    Retrat de Bernini 1635
    Va ser un autorretrat fet per Bernini l´any 1635.
    L´informació del mateix és desconeguda.
  • Èxtasi de Santa Teresa 1652

    Èxtasi de Santa Teresa 1652
    L'Èxtasi de Santa Teresa és el grup escultòric central en marbre blanc situat en un edicle de la capella Cornaro, a l'església de Santa Maria della Vittoria, Roma. Fou concebut i realitzat per l'escultor Bernini, que també va dissenyar la capella de marbre, estuc i pintura.
    L'escena recull el moment en què l'àngel treu la fletxa, i l'expressió del rostre mostra els sentiments de Santa Teresa, barreja de dolor i plaer.
  • Veritat descoberta pel temps

    Veritat descoberta pel temps
    És una escultura de marbre de l'artista italià Bernini, un dels escultors més importants del barroc italià.
    Finalment, va quedar la imatge de la Veritat despullada amb violència, però no la representació del Temps. A més inclou una mena de sol que la Veritat sosté entre les seves mans i que simbolitzaria la veritat que és descoberta.