-
12,000 BCE
Prehistòria
Eren considerats mags o xamans.
Escena de caça en la Cova dels Cavalls (Valencia) -
3200 BCE
Antic Egipte
3.200aC-31aC
Només els arquitectes eren considerats artistes intel·lectuals.
Tomba de Nakht -
800 BCE
Antiga Grècia
800aC-146aC
Artistes socialment menyspreats per la seva "labor manual".
"Discòbol" de Mirón (450aC) -
1000
Romànic
S.XI-XII.
Artistes adherits al gremi. L'Església era la propulsora de l'art.
"Frontal de Avià" autor desconegut s.XII -
1250
Gòtic
S.XII-XVI
Els burgesos comencen a encarregar obres.
Catedral de Notre-Dame, arquitecte Jean de Chelles.(1163-1345) -
1400
Renaixement
S.XV-XVI
Art com a llibertat.
"David" de Miguel Angel (1501-1504) -
1525
Manierisme
1525-1594
Treballaven a la maniera del renaixement.
"Verge del coll llarg" de Parmigianino (1534-1540) -
Barroc
S.XVII- XVIII
L'artista busca seduir la gent cap a l'Església.
"La ronda de nit" de Rembrandt (1639-1642) -
Rococó
1730- 1760
L'artista fa les obres amb més llibertat. Les obres són encàrrecs de la aristocràcia.
"El progrés de l'amor" de Jean-Honoré Fragonard (1771) -
Neoclassicisme
S. XVIII- XIX
Artista academicista tot i que amb certes llibertats
"Napoleó creuant els Alps" de Jacques-Louis David
(1811) -
Romanticisme
1770-1870.
L'artista té la llibertat creativa i s'enfrontava l'academicisme.
"Túmul prehistòric en la neu" de Caspar David Friedrich (1807) -
Realisme
1848-1899.
S'adhereix un compromís social.
"Les espigadores" de Jean-François Millet (1857) -
Impressionisme
1874-1925.
Busca sorprendre a l'espectador.
"Impressió, sol naixent" de Claude Monet (1872) -
PostImpressionisme
1875-1905.
L'artista és marginat expressar el que sent.Vol innovar.
"La bugadera" de Henri Toulouse Lautrec (1886) -
Primeres avantguardes
1886-1945.
L'artista nega l'art com a imitació de la realitat. Vol crear alguna cosa que abans no existia.
"La persistència de la memòria" de Salvador Dalí (1931) -
Segones avantguardes
1945-1970.
Els crítics defineixen les tendències artístiques. L'artista considera el procés creatiu més important que el resultat final.
"Díptic de Marilyn" de Andy Warhol (1962)