-
Restauració borbònica
· Es va produir un cop d'estat el 29 de desembre de 1874 per part del general Arsenio Martínez Campos.
· En 1876 es va aprovar una nova Constitució
· La Setmana Tràgica va ser una sèrie de revoltes i disturbis que van tenir lloc a Barcelona i altres ciutats catalanes
· Va haver-hi una crisi social i econòmica, amb vagues generals i una creixent mobilització obrera.
· Primo de Rivera va establir una dictadura militar per restaurar l'ordre i acabar amb les lluites del sistema parlamentari. -
Period: to
Restauració borbònica
-
II Republica
·La Segona República Espanyola fou el règim polític democràtic que va existir a Espanya entre el 14 d'abril de 1931 i l'1 d'abril de 1939 (final de la Guerra Civil espanyola).
·L'evolució política de la Segona República consta de quatre etapes en la fase de pau.
·Durant la guerra, el govern de la República tingué tres presidents diversos: José Giral, Francisco Largo Caballero i Juan Negrín. -
Period: to
II Republica
-
Guerra Civil
· Un grup de generals i oficials militars es van alçar contra el govern republicà, iniciant la guerra.
· Les tropes de l'exèrcit africà del general Francisco Franco van creuar l'estret de Gibraltar i es van unir a les del general Queipo de Llano a Sevilla.
· La defensa de Madrid va ser un esdeveniment clau. Malgrat l'intent dels nacionals de prendre la ciutat, els republicans van resistir.
· Itàlia i Alemanya van donar suport als nacionals enviant tropes, armes i avions. -
Period: to
Guerra Civil
-
Franquisme
· La Guerra Civil Espanyola: La guerra va ser el conflicte que va enfrontar els republicans contra els nacionals.
· La instauració del franquisme: Franco va imposar un règim dictatorial basat en el nacionalisme espanyol.
· Autarquia econòmica: Política econòmica autàrquica (intentar ser autosuficients).
· Els “anys del desenvolupament”: Fort creixement econòmic (es deia “desarrollismo”).
· La mort de Franco: Cuan Francisco Franco va morir el règim va entrar en una fase de transició política. -
Period: to
Franquisme
-
Transició democràtica
· Mort de Franco: La mort del dictador va obrir el camí per a una transició política cap a la democràcia.
· Arribada al poder d'Adolfo Suárez: El rei Joan Carles I va nomenar Adolfo Suárez com a president del govern.
· Llei per la Reforma Política: Una de les primeres mesures importants va ser l'aprovació de la Llei per la Reforma Política.
· Primeres eleccions generals: En juny de 1977, es van celebrar les primeres eleccions democràtiques des de la Guerra Civil. -
Period: to
Transició democràtica