ציר הזמן של שנות ה-2000

  • אסון ורסאי

    אסון ורסאי
    אסון אולמי ורסאי הוא אירוע שהתרחש בליל 24 במאי 2001, בג' בסיוון תשס"א. באולמי השמחות "ורסאי" באזור התעשייה תלפיות בירושלים, בעיצומה של חתונת בני הזוג קרן ואסף דרור, סמוך לשעה 22:43 בלילה.
  • התאומים

    התאומים
    11.9.2001 פיגועי 11 בספטמבר הם סדרה של פיגועי התאבדות שהתרחשו בארצות הברית הנחשבים עד עתה לפיגועי הטרור הגדולים והקטלניים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית מאז היווסדה. בבוקר יום שלישי, 11 בספטמבר 2001 בערים ניו יורק ווושינגטון תשעה עשר טרוריסטים שהשתייכו לארגון הטרור האסלאמיסטי אל-קאעידה חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. שודר בכל תחנות השידור בעולם במשך ימים ארוכים ללא הפסקה
  • מונדיאל 2002- תחרות

    מונדיאל 2002- תחרות
    מונדיאל 2002 נערך בקוריאה הדרומית וביפן מ-31 במאי עד 30 ביוני 2002. לראשונה בהיסטוריה נערך המונדיאל שלא ביבשת אירופה או אמריקה, ולראשונה התקיים הטורניר בשתי מדינות שונות. בתואר זכתה נבחרת ברזיל לאחר שגברה במשחק הגמר על נבחרת גרמניה בתוצאה 2:0. הייתה זו זכייתה החמישית בהיסטוריה של נבחרת ברזיל, ובכך למעשה שברה הנבחרת את השיא של עצמה.
  • הצונאמי בתאילנד

    הצונאמי בתאילנד
    בעקבות רעידת אדמה באוקיינוס ההודי, הכו גלי צונאמי בגובה של עד 36 מטר בחופי כמה מדינות בדרום אסיה. גרמו להרוגים, פצועים והרסו תשתיות רבות. גלים מרעידה זו גם פגעו בחופי מזרח אפריקה אבל גרמו שם לנזקים קטנים יחסית. אסון זה מוערך כאחד מאסונות הטבע הגדולים של המאות האחרונות.280,000 הרוגים, מאות אלפי פצועים וכ-5 מיליון ללא קורת גג
  • בחירת אפיפיור בנדיקטוס השישה עשר

    בחירת אפיפיור בנדיקטוס השישה עשר
    התפטר מכס האפיפיור, לטענתו עקב מצב בריאותי רעוע.
  • הוריקן קתרינה-כיבוש

    הוריקן קתרינה-כיבוש
    הוריקן קתרינה היא סופת הוריקן אשר חצתה את פלורידה ופגעה בחופי ארצות הברית בקרבת העיר ניו אורלינס שבלואיזיאנה ב-29 באוגוסט 2005. הסופה החלה כשקע טרופי באזור איי בהאמה ב-23 באוגוסט, ולמחרת פגעה בחופי פלורידה ליד העיר מיאמי. שבו נהרגו 1833 בני אדם.
  • הטבח בוורג'יניה

    הטבח בוורג'יניה
    הטבח בווירג'יניה טק התרחש ב-16 באפריל 2007 בקמפוס אוניברסיטת "וירג'יניה טק" בעיר בלקסבורג שבמדינת וירג'יניה, ארצות הברית, ובמהלכו רצח בירי סונג-הוי צ'ו, סטודנט באוניברסיטה חמוש בשני אקדחים חצי אוטומטיים, 32 תלמידים ומרצים והתאבד בירייה. צ'ו סונג-הוי נולד בדרום-קוריאה והיגר עם משפחתו לארצות הברית כשהיה בן 8. בעת הטבח הוא היה בן 23, תלמיד השנה הרביעית באוניברסיטה.
  • אובמה- הכתרה

    אובמה- הכתרה
    ברק חוסיין אובמה השני הוא פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כנשיאה ה-44 של ארצות הברית, בשנים 2009–2017. אובמה הוא האפרו-אמריקאי היחיד שכיהן בתפקיד זה. הוא חבר המפלגה הדמוקרטית ולפני בחירתו לנשיא כיהן בסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת אילינוי, מינואר 2005 ועד נובמבר 2008.
  • מות מייקל ג'קסון- הכתרה

    מות מייקל ג'קסון- הכתרה
    מייקל ג'וזף ג'קסון היה זמר, מוזיקאי, רב-נגן, רקדן, כוריאוגרף, מפיק מוזיקלי, שחקן ופזמונאי אפרו-אמריקאי מצליח. ג'קסון, שנודע בכינויו "מלך הפופ", נחשב לאחד הזמרים המצליחים והמשפיעים ביותר בכל הזמנים. ומת בשנת 2009
  • הרב עובדיה יוסף-הכתרה

    הרב עובדיה יוסף-הכתרה
    הרב עובדיה יוסף היה פוסק ומחבר חרדי-ספרדי, כיהן כרב הראשי הספרדי בשנים 1973–1983 והיה מנהיגה הרוחני ונשיא מועצת חכמי התורה של מפלגת ש"ס מאז הקמתה. חתן פרס ישראל לספרות תורנית לשנת ה'תש"ל. נחשב בעיני רבים כבכיר הרבנים הספרדים בדורו וכונה בפי תלמידיו גדול הדור, "פוסק הדור" וכן מרן.