Història de la fotografia

By Aloapp
  • 965 BCE

    Siglo X d. C. Alhazen

    Siglo X d. C. Alhazen
    Alhazen el seu treball en l'òptica i el seu estudi de la càmera fosca van establir les bases per al desenvolupament d'aquesta tècnica. També va atribuir més descobriments com que va provar que la llum viatja en línia recta i crea imatges quan arriba als nostres ulls.
  • 384 BCE

    Segle IV a. C Aristòtil

    Segle IV a. C Aristòtil
    Aristòtil explora els principis de l'òptica amb la càmera fosca on través d'un orifici la projecció d'imatges, establint així les bases del principi de la cambra fosca. El concepte òptic permetia el pas dels raigs de llum on formaven una imatge invertida dels objectes sobre la paret oposada.
  • 1490

    Segle XV d.c Leonardo da Vinci

    Segle XV d.c  Leonardo da Vinci
    Leonardo da Vinci va fer grans aportacions en la percepció i comprensió més profunda dels principis òptics que en un futur seran importants en la fotografia. A part va experiments en el camp de l'òptica i l'anatomia humana que va ajudar en la compressió en les bases de la visió i la representació visual.
  • 1551

    S.XVI Reinerus Gemma Frisius

    S.XVI Reinerus Gemma Frisius
    Reinerus Gemma Frisius l'any 1551 fa la primera il·lustració d'aquest principi òptic.
  • 1558

    Gio Battista Della Porta

    Gio Battista Della Porta
    Gio Battista Della Porta el 1558 va escriure "Magia Naturalis" on parla sobre la cambra fosca on va descriure i va explicar aquest concepte. Amb el seu llibre va difondre i popularitza l'ús d'aquests mètode entre els artistes com una eina auxiliar.
  • 1569

    Daniele Barbaro

    Daniele Barbaro
    Daniele Barbaro, professor i traductor de Vitruvi va fer grans contribucions en l'òptica i perspectiva que formaran les bases per a una comprensió més profunda de la llum i la representació visual. En el 1569 Daniel Barbaro, va afegir aquest principi òptic l'ús del lent biconvexa que fa que la cambra fosca sigui més sofisticada així aporten imatges més enfocades, més nítides i de major qualitat.
  • Johan C. Sturm i Johann Zahn

    Johan C. Sturm i Johann Zahn
    Johan C. Sturm i Johann Zahn perfeccionen la teoria de la cambra fosca i afegeixen un mirall inclinat a 45 graus, amb una obertura regulable per controlar la quantitat de llum també descobreix que alguns materials són sensibles a la llum.
  • Joseph Nicéphore Niépce

    Joseph Nicéphore Niépce
    Joseph Nicéphore Niépce aconsegueix la primera imatge permanent de la història "Punt de vista des de la finestra de Le Gras" el 1826, gràcies amb la tècnica de l'heliografia, que va tardar un procediment de vuit hores d'exposició a plena llum del dia, des d'una cambra fosca. L'heliografia consistia en un procediment fotogràfic on durant el procés de la imatge s'impartia una llarga exposició a la llum solar i l'ús de productes químics per a fixar la imatge.
  • Louis Daguerre

    Louis Daguerre
    Daguerre va inventar daguerreotip considerat la primera càmera de la història aquest invent, va ser inspirat pel treball de Niepce. Daguerre va utilitzar en lloc de peltre, plaques de coure recobertes de plata, cosa que va donar resultats menor temps d'exposició i pel qual s'obté una imatge en positiu. Daguerre amb la invenció del daguerreotip, un procés fotogràfic que permetia crear imatges permanents, va ser un avanç tècnic, que va influir en el desenvolupament de la fotografia
  • William Henry Fox Talbot

    William Henry Fox Talbot
    Henry Talbot va crear el calotip, mètode per mitjà d'un paper fotosensible amb nitrat de plata per a l'obtenció d'un negatiu, del qual posteriorment s'obtindrien els positius. Talbot gràcies al calotip, va aconseguir el primer negatiu de paper que es coneix com la finestra d'Oriel feta el 1835. Aquests negatius en paper podien imprimir-se novament per contacte sobre un altre paper sensibilitzat, per a aconseguir imatges positives d'aquest negatiu.
  • Thomas Edison

    Thomas Edison
    Thomas Edison desenvolupa el kinetoscopi, un dispositiu precursor del cinema, que es basa en la tecnologia d'imatges en moviment