-
Period: 1505 to Dec 21, 1579
Joan de Joans
Línia del temps de l'artista i pintor Valencià Joan de Joans.
Anem a veure les obres més rellevants realitzades al llarg de la seva vida. Una dada d'aquest pintor és que hi va tindre conflictes d'autoria amb son pare, ja que ambdós feien junts algunes pintures fins que al 1550 son pare va morir. -
1536
Sant Pere
-
1550
El Salvador
-
1550
El Salvador amb l'Eucaristia
-
1550
El sumo sacerdot Aaró
Aquesta obra va formar part de la tenda del retaule major de l'esglèsia de la Nativitat de la Verge a Font de la Figuera (València), el que explica el ric treball en or tant dels fons com de les posteriors de les taules, que estan esgrafiades i policromades. Transmet un clar sentit eucarístic, amb Jesús mostrant el calze i la Sagrada Forma , flanquejat per dues figures de l'Antic Testament. -
1550
Melquisedec, rei de Salem
Se li presenta com el rei de Salem i sacerdot del Elyon ( «Déu Altíssim»). Porta pa i vi i beneeix a Abraham i El Elyon. La literatura chazálica (específicament Targum Jonathan, Targum Yerushalmi i el Talmud de Babilònia) presenta el nom מלכי-צדק com un sobrenom de Sem, fill de Noè. (L'era chazálica abasta des del segle III a. C. fins al segle VII d. C.) -
1555
La Verge Sedant
Per a la Coronació de la Mare de Déu del retaule de Santa Aana de l'església de Sant Nicolau de València. Reprodueix el quadre, Igual Úbeda, Joan de Joanes, Barcelona. -
1557
Retrat del rei Alfons V d'Aragó
-
1560
Retrat d'un rei Santiaguista
-
1562
El Sant Sopar
Va ser una obra encarregada per al retaule major de l'església de Sant Esteve de València. És una de les diverses versions del sant sopar, encara que la del Museu de l'Prat és la més colorista i avançada del renaixement espanyol. El calze representació en la pintura ha estat identificat com el calze de la Catedral de València, conservació actualment al Museu Catedralici Diocesà de València. El calze atorgat per Alfons V d'Aragó a la catedral valenciana des d'Aragó. -
1562
Enterro de Sant Sebastià
-
1562
Martiri de Sant Esteban
-
1562
Sant Esteban conduït al martiri
-
1562
Sant Esteban en la sinagoga
-
1562
Sant Sebastià acusat de blasfemia
-
1570
Ecce Homo
Aquesta visió directa i frontal de Crist coronat d'espines, lligat i sostenint una canya a manera de ceptre, és una de les més divulgades de l'autor. Presenta una factura minuciosa que recorda la de la pintura flamenca. La figura, molt il·luminada, destaca sobre un fons fosc que potencia la concentració emocional de l'espectador en la patètica imatge.