-
1422
Igrexa San Lourenzo
BRUNELLESCHI -
1424
Tributo á moeda
MASSACCIO -
1425
Portas do Paraíso
GHIBERTI -
1436
Santa Maria del Fiore
Primeira cúpula rencentista que recupera a tradición das cúpulas da arte romana. Faina BRUNELLESCHI -
1440
David
DONATELLO -
1446
Palacio Rucellai
ALBERTI -
1448
Palacio Pitti
Brunelleschi -
1453
Gattamelata
DONATELLO -
1470
San Andrea de Mantua
ALBERTI -
1482
Nacemento de Venus
BOTICELLI
O cadro mostra unha escea mitolóxica que, grazas ao neoplatonismo, ten dúas profundidades de lectura: a mitolóxica (tomada das mitoloxía grecorromana) e a cristiá (xa que a figura máis fermosa sempre é a Virxe). É o primeiro desnudo feminino en gran formato e para el Boticelli baséase na Venus Capitolina (escultura da arte romana) para pintar á Venus. -
1490
Cristo Xacente
MANTEGNA
A figura preséntase nun acusado escorzo que lle dá máis forza a unha cruda representación da morte. As figuras laterais (a Virxe e San Xoán) represéntanse como persoas vellas e tamén nelas apreciamos o estudio anatómico das figuras da obra. -
1494
A última Cea
LEONARDO da VINCI
Por primeira vez mśotranse aos Apóstolos reaccionando ante a nova de que un deles vai traizoar a Cristo. Os Apóstlos agrúpanse en grupos arredor dun Cristo que é o centro e o punto de fuga da composición. O cadro é un fresco. -
1503
A Gioconda
LEONARDO da VINCI
o sfumato e a perspectiva aérea danlle profundidade ao cadro e vitalidade á figura -
1503
Santa Ana, a Virxe e o neno
LEONARDO da VINCI
Na pintura préciase o uso do sfumatto así como unha nova visión da Sagrada Familia, representada como se dunha familia normal se tratara -
1507
A Virxe do xílgaro
RAFAEL SANZIO
A composición triaungular e pechada así como a nitidez do debuxo e uso de cores vivas son característicos de Rafael Sanzio -
1536
Xuízo Final
MIGUEL ANXO