-
3500 BCE
Ábaco
O dispositivo de cálculo máis antigo que se coñece é o ábaco. O seu
nome ven do grego abakos, que significa superficie plana.
Co transcorrer do tempo inventouse o ábaco portátil o cal consistía
nunhas boliñas ensartadas nun cordón que a su vez se fixaban nun soporte
de madeira.
Grazas ó descubrimento do ábaco puideron funcionar con certa axilidade os
negocios.
O uso do ábaco estendeuse por toda Europa, pero cando os árabes implantan
a numeración decimal o uso do ábaco comezou a declinar. -
A pascalina de Blaise Pascal
O filósofo e matemático
francés dapenas 19 anos de idade chamado Blaise Pascal, inventou e construíu
en 1.642 un mecanismo (a pascalina) a cal utilizaba para realizar operacións
aritméticas. Foi o bastante
segura como para ser lanzada ó mercado.
No seu
interior, dispúñanse unhas rodas dentadas conectadas entre si, formando unha cadea de transmisión.
As rodas representaban o
sistema decimal de numeración. Cada
roda constaba de dez pasos. -
Mecanismo de Wilheim Leibnitz
Wilheim Leibnitz, deu un gran paso cara o
perfeccionamento das máquinas calculadoras. Leibnitz creou unha máquina que podía sumar, restar,
multiplicar e dividir, utilizando os principios esbozados por Pascal de realizar a multiplicación e
división mediante a adición e a subtracción
repetida. Os elementos claves na máquina de
Leibnitz foron os cilindros escalonados, pero
non tivo ningún éxito comercial polos mesmos
motivos que as súas predecesoras. -
A primeira tarxeta perforada
O tear de tecido, inventado en 1801 polo Francés
Joseph-Marie Jackard (1753-1834), usado aínda na
actualidade, contrólase por medio de tarxetas
perforadas. As tarxetas perfóranse estratexicamente e
colócanse en secuencias para indicar un deseño de tecido
en particular. -
Máquina analítica de Babbage
En 1.834 Babbage deseñou unha máquina á que chamou "máquina
analítica". Esta máquina era totalmente mecánica, estaba formada por
engrenaxes, pancas e outros tipos de mecanismos. Deseñouse para realizar
calquera tipo de operación aritmética e enlazar varias destas operacións
entre si, co obxectivo de resolver calquera problema aritmético. A máquina de Babbage tiña un
mecanismo de entrada e saída por tarxetas perforadas, unha memoria,
unha unidade de control e unha unidade aritmético−lóxica. -
A primeira programadora
En 1.843 Lady Ada Augusta Lovelace suxeriu a idea de que as tarxetas
perforadas se puideran adaptar de xeito que permitiran que a calculadora de
Babbage repetira certas operacións. Polo que algunhas persoas consideran a
Lady Ada Augusta Lovelace como a primeira programadora. Na súa
memoria púxose en 1.979 o nome de ADA a unha linguaxe de computació -
ENIAC
Primeira computadora dixital electrónica na historia. Non foi unha máquina experimental. Non era programable no sentido actual.
Tratábase dun enorme aparato que ocupaba todo un soto na universidade. Construída con
19.000 tubos de baleiro, consumía varios KW de potencia eléctrica e pesaba algunhas
toneladas. Era capaz de efectuar cinco mil sumas por segundo. Foi feita por un equipo de
enxeñeiros e científicos encabezados por John W. Mauchly e J. Presper Eckert na
universidade de Pensilvania. -
Intelixencia artificial estreita (ANI)
A categoría máis básica de IA é máis coñecida polas súas siglas en inglés: ANI, por Artificial Narrow Intelligence. Chámase así porque se enfoca nunha soa tarefa, realizando un traballo repetitivo dentro dun rango predefinido polos seus creadores. Os sistemas de ANI xeralmente adéstranse utilizando un gran conxunto de datos e poden tomar decisións ou realizar accións baseadas nese adestramento. Unha ANI pode superar á intelixencia e eficiencia humana pero só nesa área específica na que opera. -
Mark1
En 1.944 construíuse na Universidade de Harvard a primeira calculadora universal, a cal
empregaba relés e elementos mecánicos. Esta calculadora recibiu o nome de Mark I e era o soño de
Babbage feito realidade: unha calculadora mecánica automatizada.
O Mark I medía máis de 15 metros de lonxitude e 2,4 m de altura e contiña máis de 7.600 pezas
conectadas por uns 800 Km de cable. Este ordenador era máis rápido do que Babbage pensaba; tardaba
tres décimas de segundo en restar ou sumar 23 díxitos. -
Period: to
PRIMEIRA XENERACION DE ORDENADORES
Estaban construídos con electrónica de válvulas (tubos de baleiro).
Programábanse en linguaxe de máquina.
Usábanse tarxetas perforadas para entrada e saída de datos.
Almacenamento de datos en cintas magnéticas. -
Transitor
O descubrimento do transistor trae como consecuencia a diminución dos costos dos
ordenadores, a diminución de tamaño e rapidez. Por iso, as computadoras da segunda xeración son
máis pequenas e consumen menos electricidade que as anteriores. A forma de comunicación con estas
novas computadoras é mediante linguaxes máis avanzadas que a linguaxe de máquina, e que reciben o
nome de "linguaxes de alto nivel" ou linguaxes de programación. -
EDVAC
En 1945 Von Neumann suxeriu que o sistema binario fora adoptado en todos
os ordenadores, e que as instrucións e datos foran compilados e almacenados internamente. Estas suxestións serviron de base filosófica
para os proxectos de ordenadores. A partir de esas ideas, e da
lóxica matemática, a álxebra de Boole, Mauchly e Eckert construíron o
EDVAC,
Electronic
Discrete
Variable
Automatic Computer, completado en 1951,
foi a primeira máquina comercial
electrónica de procesamento de datos do
mundo. -
UNIVAC
O primeiro ordenador comercial de gran escala foi o UNIVAC, Universal
Automatic Computer, americano, de 1951, que era programado activando cerca de 6.000
chaves e conectando cables a un panel. A entrada e saída de información era realizada por unha
cinta metálica de 1/2 polgada de ancho e 400 m de largo. En total, vendéronse 46 unidades do
UNIVAC Modelo I, que eran normalmente acompañados dun dispositivo impresor chamado
UNIPRINTER, que consumía 14.000 W. -
Proceso de datos con tarxetas perforadas: Hollerith
No ano 1.957, xorde a idea de automatizar o censo da poboación, e o goberno dos Estados Unidos decide convocar un comité que se encargue da
realización deste proceso. Se lle deu o traballo a Herman Hollerith, aplicou o principio das tarxetas
perforadas para o almacenamento de datos de Babbage. Por iso permitiu completar o
censo en tres anos. A compañía de tabulación de
maquinas que Hollerith fundou en 1.896, fusionouse
con outras compañías e formou en 1.924 a
INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES(IBM) -
circuitos integrados
As
computadoras
da
terceira
xeración
emerxeron
co
desenvolvemento dos circuítos integrados (pastillas de silicio descubertos
en 1958 por Jack Kilby) nas cales se colocan miles de compoñentes
electrónicos, nunha integración en miniatura. As computadoras novamente
fixéronse máis pequenas, máis rápidas, desprendían menos calor e eran
máis eficientes enerxeticamente. -
Period: to
SEGUNDA XERACIÓN DE ORDENADORES
Estaban construídas con transistores
Maior memoria de cálculo
Os datos almacenábanse en pequenos aneis magnéticos
Diminución de tamaño
Programábanse con linguaxes de alto nivel: FORTRAN E COBOL destinadas ó mundo dos
negocios. -
IBM 1401
Estaba construído con transistores e utilizaba tarxetas
perforadas. Demostrou ser unha computadora de propósito xeral e 12.000 unidades foron vendidas,
facéndoa a máquina de máis éxito na historia da computación. Tiña unha memoria de núcleo
magnético de 4.000 carácteres (despois estendeuse a 16.000 carácteres). -
Big data
O concepto "big data" é relativamente novo, pero as orixes dos grandes conxuntos de datos remóntanse ás décadas de 1960 e 1970, cando o mundo dos datos acababa de empezar cos primeiros centros de datos e o desenvolvemento das bases de datos relacionales. Ao redor de 2005, a xente empezou a darse conta da cantidade de datos que xeraban os usuarios a través de Facebook, Youtube e outros servizos en liña. Hadoop desenvolveuse o mesmo ano. -
IBM 360
A IBM 360 en 1964 é unha das primeiras
computadoras comerciais que usou circuítos integrados,
numéricos
podía
como
realizar
tanto
análises
administración
ou
procesamento de arquivos. As computadoras
traballaban a tal velocidade que permitían
utilizar máis dun programa de forma simultánea
(multiprogramación). -
Period: to
TERCEIRA XERACIÓN DE ORDENADORES
Emprego de circuítos integrados.
Diminución considerable de tamaño e aumento da velocidade de execución.
Desenvolvemento dos sistemas operativos.
Desenvolvemento das comunicacións, interconexión de ordenadores en rede.
Gran desenvolvemento das linguaxes de programación como Cobol e Fortran e de Software en
xeral.
Facilidade de emprego.
Emprego dos ordenadores en Universidades, Laboratorios e Empresas. -
ARPANET
A rede de internet xurde dun proxecto militar, o proxecto ARPANET,
desenvolto en 1969 en Estados Unidos. Nos anos posteriores comezan a unirse á rede
algunhas empresas e institucións educativas, chegando a ser máis de 200 en 1981. -
Intel 4004
producido en 1971. Creouse orixinalmente para unha
calculadora, e resultaba revolucionario para a súa
época.
Contiña
2.300
transistores
nun
microprocesador de 4 bits que solo podía realizar
60.000 operacións por segundo. -
Period: to
CUARTA XERACIÓN
O costo dos equipos de computación baixou considerablemente desde 1.975. Ó ir baixando o
costo do material de fabricación, o único costo que segue subindo é o do software.
Mellora da velocidade do proceso. -
PC
O tamaño reducido do microprocesador e dos “chips” fixo
posible a creación das computadoras persoais por parte de
IBM en 1981 -
Period: to
QUINTA XERACIÓN-SEXTA XERACIÓN
A miniaturización do ordenador, ademais do mellor desempeño e maior
capacidade de almacenamento.
A tecnoloxía VLSI está sendo substituída por a ULSI.
O concepto de procesamento está indo cara os procesadores paralelos, ou sexa, a execución de
moitas operacións simultaneamente polas máquinas.
A redución dos costos de produción e do volume dos compoñentes permitiu a aplicación
destes ordenadores nos chamados sistemas embutidos, que controlan aeronaves, embarcacións,
automóbiles, etc. -
INTERNET
En 1983 establécese o protocolo TCP/IP e a parte militar de ARPANET forma unha rede
independente. En este momento poderíase considerar o nacemento de INTERNET. Os ordenadores
conectados eran 500. -
World Wide Web
En 1989 desaparece ARPANET, pero xa se establecera unha malla mundial de ordenadores que
podían comunicarse entre sí, de forma que o número de máquinas conectadas superaba os 100.000.
Nese mesmo ano, Tim Berners-Lee desenvolve un sistema de comunicación baseado no hipertexto e
créanse o protocolo http e a linguaxe html. Este sistema sería o orixe da World Wide Web
(a web www). -
Código QR
O código QR, tamén coñecido como Bidi, é o código
bidimensional máis coñecido e de uso máis común a nivel
mundial, xa que a linguaxe co que se constrúe é
aberto. Fué creado en 1994 pola empresa xaponesa
Denso-Wave, subsidiaria de Toyota.
As siglas “QR” derivan do inglés “Quick Response”.
Pero non foi ata o ano 2002 cando se produciu a auténtica
revolución. O que facilitou esta tendencia, foi a comercialización de teléfonos
móbiles cunha función da lectura do código QR
e acceso a Internet. -
1ºSmartphone
Para moitos o primeiro smartphone (de novo, sen ese nome) da historia foi o IBM Simon Persoal Comunicator, cuxo prototipo apareceu en 1992 e cuxa venda comezou en 1994. Aquel teléfono celular con características de PDA contaba cunha pantalla monocroma de 160x293 píxeles, e era posible debuxar nela co stylus incluído. O seu éxito foi moi limitado, e en febreiro de 1995 deixaría de poñerse á venda. -
O internet das cousas ( IoT)
O Internet das cousas (IoT) é o proceso que permite conectar os elementos físicos cotiáns ao Internet: desde os obxectos domésticos comúns, como as lámpadas de luz, ata os recursos para a atención da saúde, como os dispositivos médicos; as pezas e os accesorios persoais intelixentes; e mesmo os sistemas das cidades intelixentes. Os dispositivos que se atopan dentro deses obxectos físicos adoitan pertencer a unha destas dúas categorías: son interruptores ou son sensores. -
Pen drive
Habería que remontarse ao ano 2000, cando unha empresa de Singapura, Trek, impulsou nunha feira comercial alemá un chip de memoria, revestido de plástico e conectado a un conector Universal Serial Bus (USB). Era de 8 megabytes e non precisaba de fonte de alimentación externa, pois a tomaba directamente do computador ao que se conectase. -
Intel core i7
Core i7 é unha nomenclatura que designa procesadores de gama alta da marca Intel: Intel Core i7 baseados na microarquitectura Nehalem. É a primeira xeración desta familia de procesadores, lanzada a finais de 2009. -
Intel core i5
O 8 de setembro de 2009, Intel lanzou o primeiro procesador Core i5: O Core i5 750, que é un procesador de 2,66 Ghz Lynnfield cuádruplo núcleo con tecnoloxía Hyper-Threading desactivada. -
Intel core i3
O 7 de xaneiro de 2010, Intel lanzou o primeiro procesador Core i3: son procesadores de dobre núcleo con procesador gráfico integrado, a GPU, denominada Intel HD Graphics que funciona a 733 MHz. Este primeiro modelo posuía 4 MiB de caché de nivel 2, e un controlador de memoria para DDR3. -
Intel core i9
Foron introducidos en maio de 2017. Co seu gran número de núcleos, alto consumo de enerxía, alta saída térmica, alto rendemento e un conector de escritorio único, LGA 2066, están destinados a ser utilizados polos entusiastas. -
Intelixencia artificial xeral (AGI)
A intelixencia artificial xeral (AGI) é un campo de investigación teórica da IA que tenta crear software con intelixencia similar á humana e coa capacidade de autoaprendizaje. O obxectivo é que o software poida realizar tarefas para as que non está necesariamente adestrado ou desenvolvido. -
O ordenador cuántico
Estase a traballar na construción de ordenadores cuánticos. Representa un gran paso en
relación ó actual proceso de fabricación de “chips” de silicio que, debería
alcanzar o máximo da súa limitación física de procesamento de datos dentro duns 10 ou 20 anos.
Nos ordenadores tradicionais, todo funciona en base ós “bits”, fragmentos de información que
só teñen dous estados: aceso ou apagado. Nos ordenadores cuánticos, os bits son estados cuánticos da materia que poden ser ceros e uns a vez. -
Súper Intelixencia Artificial (ASI)
A preocupación destes científicos informáticos ten que ver cunha teoría moi establecida que sostén que, cando alcancemos a AGI, pouco tempo despois arribarase ao último estadio no desarollo desta tecnoloxía: a Artificial Superintelligence, que ocorre cando a intelixencia sintética supera á humana. O filósofo da Universidade de Oxford e experto en IA Nick Bostrom define á súper intelixencia como "un intelecto que é moito máis intelixente que os mellores cerebros humanos en todos os campos.